2009-07-16, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kitzbühel
GOTT!! 6-3 till Vinci i 2:a set. Hoppas nu han tar 3:e set och vinner matchen mot den sönderdopade jävla Gauchon...
Det har jag aldrig hört, det behövs nog bevis för sådana starka kommentarer.
Och folk säger att jag är dryg.
Citera
2009-07-16, 15:56
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edsf
Det har jag aldrig hört, det behövs nog bevis för sådana starka kommentarer.
Och folk säger att jag är dryg.

Canas har varit avstängd ett par år för "intag av förbjuden substans".
Citera
2009-07-16, 16:06
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Canas har varit avstängd ett par år för "intag av förbjuden substans".
Faktum är ju att preparatet hydroklortiazid, som Canas stängdes av för, i sig inte har någon prestationshöjande effekt, men det används effektivt för att dölja andra prestationshöjande substanser.
Citera
2009-07-16, 16:09
Medlem
Kitzbühels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Att starta upp en liten singelkarriär känns jävligt svårt, med karriär menar jag att åka på lite tävlingar, kanske vinna nån match och utvecklas lite iaf.
Jag och polaren har dock pratat lite om att kanske börja spela lite dubbel ihop och kanske åka på nån tävling. Vi kommer ju inte kunna spela i juniortävlingar utan måste då spela senior (finns det nått mellanting?)

Hur borde vi gå till väga? Klart man kontakta klubben på orten och spela seriespel kanske men vi vill hellre spela "bara dubbel", eller ja ni förstår nog

A) Kontakta klubben där du bor och be dem skicka medlemshandlingar. Fyll i, skicka in till dem och betala medlemsavgiften.
B)Sen när du är medlem i en tennisklubb kollar du denna sidan hur man får tävlingslicens; http://www.tennis.se/t2.aspx?p=138268
C) När du betalt din tävlingslicens (kostar 330 sek/år) är det fritt fram att anmäla sig till tävlingar. Var inte rädd för nivån. Anmäl dig till HSB (HS=Herrsingel, B eller C = klassen. Elit eller A ska man skippa om man är grön) eller HSC tävlingar eller vanliga HD (herrdubbel). Man kan möta riktiga nybörjare i tävlingar så du kommer inte vara ensam om att vara grön. Det är rätt många som börjar så som du tänkt, vilket är kul för sporten.

Ofta har de flesta klubbar någon form av korpspel eller typ "måndagssingel" eller "torsdagsdubbel" eller liknande. Det är match-spel i en inter liga i klubben vilket är kanonbra tillfälle att träna match-spel då många motionärer går in helhjärtat i matcherna..

Lycka till o bara fråga på om det är mer du undrar över
Citera
2009-07-16, 16:16
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Faktum är ju att preparatet hydroklortiazid, som Canas stängdes av för, i sig inte har någon prestationshöjande effekt, men det används effektivt för att dölja andra prestationshöjande substanser.

Det var mer än vad jag visste, men det är klart att man kan lita på tennisrävarna på FB, ni reder alltid ut begreppen.

edsf hamnar snart på ignore dock. Gnällig jävel.
Citera
2009-07-16, 16:22
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
edsf hamnar snart på ignore dock. Gnällig jävel.
Han har redan flyttat dit.
Citera
2009-07-16, 16:45
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
A) Kontakta klubben där du bor och be dem skicka medlemshandlingar. Fyll i, skicka in till dem och betala medlemsavgiften.
B)Sen när du är medlem i en tennisklubb kollar du denna sidan hur man får tävlingslicens; http://www.tennis.se/t2.aspx?p=138268
C) När du betalt din tävlingslicens (kostar 330 sek/år) är det fritt fram att anmäla sig till tävlingar. Var inte rädd för nivån. Anmäl dig till HSB (HS=Herrsingel, B eller C = klassen. Elit eller A ska man skippa om man är grön) eller HSC tävlingar eller vanliga HD (herrdubbel). Man kan möta riktiga nybörjare i tävlingar så du kommer inte vara ensam om att vara grön. Det är rätt många som börjar så som du tänkt, vilket är kul för sporten.

Ofta har de flesta klubbar någon form av korpspel eller typ "måndagssingel" eller "torsdagsdubbel" eller liknande. Det är match-spel i en inter liga i klubben vilket är kanonbra tillfälle att träna match-spel då många motionärer går in helhjärtat i matcherna..

Lycka till o bara fråga på om det är mer du undrar över

Tack som fan för infon! Blev sjukt taggad nu asså ska kolla upp allt med en gång. MEN. Vad kostar det typ att vara med i nån tävling? Klart det beror på men ändå. "i runda slängar" hahah
Citera
2009-07-16, 18:01
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
A)

Ofta har de flesta klubbar någon form av korpspel eller typ "måndagssingel" eller "torsdagsdubbel" eller liknande

haha vår klubb har "gubbadubbel" hahahahha
Citera
2009-07-16, 18:18
Medlem
Lovelesss avatar
Köllerer är helt sjukt jävla störig och osportslig.
Citera
2009-07-16, 18:22
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRotter
Tack som fan för infon! Blev sjukt taggad nu asså ska kolla upp allt med en gång. MEN. Vad kostar det typ att vara med i nån tävling? Klart det beror på men ändå. "i runda slängar" hahah
Vad jag har för mig så ligger ofta anmälningsavgiften på drygt 200-300kr.
Citera
2009-07-16, 18:24
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveless
Köllerer är helt sjukt jävla störig och osportslig.

Hehe.. en karaktär helt klart.

Inte ofta man ser såna tvättäkta skitstövlar på den här nivån nuförtiden.
Citera
2009-07-16, 18:26
Medlem
Inte ofta man ser tennisspelare krampar i 3e set. Vekling
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här