2011-09-16, 16:19
Medlem
Kongo_89s avatar
En liten Update om robin söderling.

han kmr spela thailand open som börjar 26 september. (murray ska oxå vara med där)

sedan är han uppskriven i china open veckan efter och då sedan shanghai masters.

Vidare kmr han ju spela sthlm open som börjar 17 oktober. Han har oxå nu blivit uppskriven i Valencias 500.

vi får verkligen hoppas att RS fixar till det i de viktiga masters och 500 tävlingarna. han har ca 1500 p att försvara från 2010 nu slutet på säsongen. och i racet ser de väldigt tufft ut. 10 plats atm och han kan väl inte få mer av 250 tävlingarna va?

hursom china open, valencia,shangai och paris....kom igen robin!
Citera
2011-09-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hehe...Jo kanske det. Jag tycker annars att kungen Nadal ser ut som en zigenare (rom).

Angående Davis Cup. Nadal mot Tsonga hade varit häftigt som förstamatch. Ganska uppenbart att fransmännen inte bryr sig om första matchen. Offra första singeln...hoppas att Simon slår Ferrrer och sen ta dubbeln. Efter lördagen står det 2-1 till Frankrike. På söndag byts Gasquet ut mot Monfils och Frankrike vinner med 3-2. Vive La France

Nadal – Gasquet
Ferrer – Simon.

Dubbeln på lördag
Verdasco - Lopez / Llodra – Tsonga.

Om jag inte är helt ute och cyklar så vill jag minnas att jag läst någonstans att Spanien aldrig förlorat i Davids Cup när man spelat på hemmaplan. Att Frankrike ska lyckas att besegra spanjorerna på grus och dessutom på hemmaplan är för mycket att hoppas på.
Citera
2011-09-16, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89

han kmr spela thailand open som börjar 26 september. (murray ska oxå vara med där)

sedan är han uppskriven i china open veckan efter och då sedan shanghai masters.

Vidare kmr han ju spela sthlm open som börjar 17 oktober. Han har oxå nu blivit uppskriven i Valencias 500.

vi får verkligen hoppas att RS fixar till det i de viktiga masters och 500 tävlingarna. han har ca 1500 p att försvara från 2010 nu slutet på säsongen. och i racet ser de väldigt tufft ut. 10 plats atm och han kan väl inte få mer av 250 tävlingarna va?

Inga poäng att hämta i 250-kategorin och 500 poäng kvar i 500-kategorin. Det ska till att han spelar bra i de två masters som är kvar. Världsrankingen tycker jag är rätt så oviktig, det är racet som är viktigt och det tycker nog Söderling också.

Söderling ska till slutspelet, sjukt trist om han missar det för han är femma i världen tycker jag, trist att missa racet pga skada och sjukdom om han nu gör det. Men det finns ändå ganska goda möjligheter att han klarar sig dit, allt hänger på hur bra han är i dagsläget. Söderling i den form han var innan uppehållet skulle klarat det lätt.
Citera
2011-09-16, 18:51
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Om jag inte är helt ute och cyklar så vill jag minnas att jag läst någonstans att Spanien aldrig förlorat i Davids Cup när man spelat på hemmaplan. Att Frankrike ska lyckas att besegra spanjorerna på grus och dessutom på hemmaplan är för mycket att hoppas på.

Det tycker jag inte alls. Nu när spanjorenrna leder med 2-0 i matcher så är det mer eller mindre kört, annars hade fransmännen goda chanser. Det är iofs lätt att vara efterklok när deras strategi inte funkade...men Är Monfils och Benneteau skadade? Om jag var Guy Forget hade jag valt Tsonga och Monfils att spela singelmatcherna och kört med Llorda och Julien Benneteau i dubblen. 3-2 Frankrike

Citat:

Ska bli kul att se Robin tillbaka på banan igen men han lär vara ganska ringrostig. Inte en enda tävlingsmatch sen Båstad, sen är frågan är hur mycket Robin kommer orka. Tycker inte vi ska ha allt förstora förhoppningar. Körtelfeber är inte och leka med och tar på krafterna. Hoppas han är helt återsälld annars kan det leda till att han blir ännu sjukare. Det bästa vore kanske att skippa resten av säsongen och komma tillbaka stark i januari.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2011-09-16 kl. 19:01.
Citera
2011-09-16, 19:44
Medlem
Castlevanias avatar
Lider verkligen med Söderling. Körtelfeber är inte att leka med. Han måste lyssna på sin kropp och inte börja spela för tidigt. Tragiskt hur det gick för Super Mario Ancic. Var tvungen att avsluta sin karriär i förtid, mycket beroende på sviterna av just körtelfeber. Sevärd spelare som fick vara med i teamet som vann DC 2005.
Citera
2011-09-16, 21:43
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Lider verkligen med Söderling. Körtelfeber är inte att leka med. Han måste lyssna på sin kropp och inte börja spela för tidigt. Tragiskt hur det gick för Super Mario Ancic. Var tvungen att avsluta sin karriär i förtid, mycket beroende på sviterna av just körtelfeber. Sevärd spelare som fick vara med i teamet som vann DC 2005.

Jag var helt däckad i två veckor av körtelfeber för runt 15 år sen med upp emot 40 graders feber. Sen när jag blev frisk och fick återvända till skolan kunde jag inte delta på gymnastiken på flera månader.

Så att det kan ödelägga karriären kan jag verkligen förstå.
Citera
2011-09-17, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Djokovic har dragit sig ur dagens DC-match. Troicki spelar mot Nalbandian, blir intressant.
Jepp, 2-0 till Argentina, tror det blir Spanien-Argentina, vilken final! Spanien leder också med 2-0.
Australien har tagit ledningen emot Schweiz i sin kvalmatch, 2-1, Hewitt/Gucchini slog Federer/Wawrinka.
Citera
2011-09-17, 10:32
Medlem
Indien vann dubbeln som väntat, Japan leder med 2-1 i deras kvalmatch.
Blir det Spanien-Argentina i final spelas den i Spanien, Argentina har varit i 3 finaler innan och förlorat samtliga!
Citera
2011-09-17, 10:33
Medlem
Mycket oväntat att Wawrinka/Federer åkte på stryk, de är faktiskt riktigt bra i dubbel.

Söderling borde vila, håller med ovanstående kommentarer. Har tyckt att han borde vilat många gånger, istället har han bara stoppat i sig en massa piller och fortsatt spela. Det får han betala för nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Indien vann dubbeln som väntat, Japan leder med 2-1 i deras kvalmatch.
Blir det Spanien-Argentina i final spelas den i Spanien, Argentina har varit i 3 finaler innan och förlorat samtliga!

Lär bli otroligt svårt att slå Spanien i Spanien när de har Nadal i laget.
Citera
2011-09-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Mycket oväntat att Wawrinka/Federer åkte på stryk, de är faktiskt riktigt bra i dubbel.

Söderling borde vila, håller med ovanstående kommentarer. Har tyckt att han borde vilat många gånger, istället har han bara stoppat i sig en massa piller och fortsatt spela. Det får han betala för nu.

Lär bli otroligt svårt att slå Spanien i Spanien när de har Nadal i laget.
Fast Hewitt är bra fortfarande även i dubbel. Spanien i Spanien är svårt idag oavsett vem dom ställer upp med.
Citera
2011-09-17, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Fast Hewitt är bra fortfarande även i dubbel. Spanien i Spanien är svårt idag oavsett vem dom ställer upp med.

Ja men Federer/Wawrinka ska bara vinna den där. Wawrinka är helt ur form nu verkar det som, tråkigt, han som avslutade förra säsongen och började denna säsong så bra. Hade förväntat mig mer av honom under denna säsong i alla fall.

Spanien är alltid svår ja, men knappast omöjlig utan Nadal, speciellt inte för Argentina som har bra grusspelare. Med Nadal i laget så är det nästintill omöjligt att vinna mot Spanien på grus.

Davis Cup tycker jag är en rätt så trist tävling, jag gillar inte själva konceptet att ett land ska ha hemmaplan, det ska vara både hemmamatch och bortamatch precis som i de flesta andra sporter. Lägg evenemanget vart fjärde år istället och gör om allt till ett mycket större evenemang. Då hade det kunnat bli intressant.
Citera
2011-09-17, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja men Federer/Wawrinka ska bara vinna den där. Wawrinka är helt ur form nu verkar det som, tråkigt, han som avslutade förra säsongen och började denna säsong så bra. Hade förväntat mig mer av honom under denna säsong i alla fall.

Spanien är alltid svår ja, men knappast omöjlig utan Nadal, speciellt inte för Argentina som har bra grusspelare. Med Nadal i laget så är det nästintill omöjligt att vinna mot Spanien på grus.

Davis Cup tycker jag är en rätt så trist tävling, jag gillar inte själva konceptet att ett land ska ha hemmaplan, det ska vara både hemmamatch och bortamatch precis som i de flesta andra sporter. Lägg evenemanget vart fjärde år istället och gör om allt till ett mycket större evenemang. Då hade det kunnat bli intressant.
Jag älskar DC, Tjeckien klar för WG, Rumänien förlorade. Gillar rytmen i först 2 singelmatcher, sen dubbelmatch och sen avslutande 2 singelmatcher. Det enda jag inte gillar är döda singelmatcher.
Älskar idén med att udda länder som Zimbabwe kan få världsspelare som Agassi att spela utan att betala för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in