2011-03-29, 15:21
Bannlyst
Citat:
Tennisspelaren Andrea Paredes skiljer sig från alla andra deltagare i damturneringen i Buenos Aires.

Hon föddes som man.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article12798513.ab
Citera
2011-03-29, 18:04
Medlem
Så... Dolgo vs Tsonga ska köras klart idag.
Sen senare idag ska vinnaren av den möta Nadal... svårt för Nadal det lät va.
Citera
2011-03-29, 18:37
Medlem
Levi.xps avatar
Delpo tappar första setet mot Mardy Fish..
Citera
2011-03-29, 19:42
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Så... Dolgo vs Tsonga ska köras klart idag.
Sen senare idag ska vinnaren av den möta Nadal... svårt för Nadal det lät va.

På schemat jag kollar på spelar Nadal bara dubbel idag, då mot just Tsonga och Dolgopolov.
Citera
2011-03-29, 21:35
Medlem
Hlavens avatar
För den som vill tjäna lite cash kan ni tippa att Djokovic vinner alla sina matcher fram till final.

Hoppas Dolgopolov slår Tsonga och sen spöar Nadal =) .

Är inte självklart än att Federer / Nadal når hela vägen till final då de har svåra motståndare som Ferrerr , Berdych , Dolgopolov , Tsonga , Tipsarevic och många fler , men blir nog Feddan mot Nadal i Semi 1 DJokovic mot Mardy Fish i Semifinal 2 tippar jag på
Citera
2011-03-29, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hlaven
För den som vill tjäna lite cash kan ni tippa att Djokovic vinner alla sina matcher fram till final.

Hoppas Dolgopolov slår Tsonga och sen spöar Nadal =) .

Är inte självklart än att Federer / Nadal når hela vägen till final då de har svåra motståndare som Ferrerr , Berdych , Dolgopolov , Tsonga , Tipsarevic och många fler , men blir nog Feddan mot Nadal i Semi 1 DJokovic mot Mardy Fish i Semifinal 2 tippar jag på

Ingen vettig människa vill väl spela på Djokovic nu? Man måste ju satsa en miljon för att få någon betydande vinst överhuvudtaget.

Dolgopolov slog Tsonga men jag tror knappast han tar Nadal. Fish hade jag redan tippat i semi innan turneringen startarde så där är jag helt överens med dig

Ska bli en intressant match mot Ferrer, han är ju riktigt seg Ferrer.
Senast redigerad av terribilis 2011-03-29 kl. 23:22.
Citera
2011-03-30, 02:13
Medlem
whaaa, spelade på under 18,5 game i djokovics match mot troicki. Inga konstigheter ser det ut som. Han är ett riktigt monster just nu! Heeelt sjukt vad han knappt tappar game i sina matcher!
Citera
2011-03-30, 09:34
Medlem
Yes! Det blir Federer - Simon som jag önskade när jag såg lottningen. Ska bli spännande, hoppas Simon är i riktigt bra form nu, då kan det bli en rafflande match. Federer fick höja sig något enormt för att vinna i AO.
Citera
2011-03-30, 13:52
Medlem
C0ws avatar
Någon som såg på Ana Ivanovic?
1-1 i set och Ivanovic ledde 5-1 i avgörande set, men på något sätt lyckas hon ändå förlora
Citera
2011-03-30, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Någon som såg på Ana Ivanovic?
1-1 i set och Ivanovic ledde 5-1 i avgörande set, men på något sätt lyckas hon ändå förlora

Herregud. Men det där är väl damtennis i ett nötskal. Det är en av de största anledningarna till att jag inte följer damtennis. Det och att tempot är lägre givetvis. Men jag hade nog följt det även fast tempot hade varit lågt om dessa saker hade hänt lite mer sällan, inte ofta sånt händer på herrsidan när två top100 spelare möts. På damsidan så känns det inte ens som en stor skräll när det händer. Dubbel-break ser man ju försvinna titt som tätt. Men det är ju en sak om det händer mot en sämre spelare, nu hände det mot den bästa spelaren och då är det väl en ännu mindre förvåning. Större förvåning att hon ens ledde med 5-1 i avgörande tycker jag.

Såg nu att hon även hade 40-0 vid 5-1.

Jag tycker det är mer sorgligt än fantastiskt.
Citera
2011-03-30, 17:08
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Herregud. Men det där är väl damtennis i ett nötskal. Det är en av de största anledningarna till att jag inte följer damtennis. Det och att tempot är lägre givetvis. Men jag hade nog följt det även fast tempot hade varit lågt om dessa saker hade hänt lite mer sällan, inte ofta sånt händer på herrsidan när två top100 spelare möts. På damsidan så känns det inte ens som en stor skräll när det händer. Dubbel-break ser man ju försvinna titt som tätt. Men det är ju en sak om det händer mot en sämre spelare, nu hände det mot den bästa spelaren och då är det väl en ännu mindre förvåning. Större förvåning att hon ens ledde med 5-1 i avgörande tycker jag.

Såg nu att hon även hade 40-0 vid 5-1.

Jag tycker det är mer sorgligt än fantastiskt.

It's Kim-possible!
Citera
2011-03-30, 21:23
Medlem
camejos avatar
Herregud vilka bystiga bollflickor dom hittat. Distraherande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in