2011-07-13, 14:26
Bannlyst
Undrar varför det bara är Wimbledon av Slamen som seedar spelare efter underlagsmeriter, Franska kunde gott och väl göra det också, US Open är väl snabbare än Aussie Open och jag har ingen koll på hur snabba andra HC-turneringar är dock men Franska borde ha grus-seedning helt klart tycker jag.

Förresten antar jag att Wimbledon är snabbare än Australian Open numer, hoppas iaf
Citera
2011-07-15, 13:07
Medlem
Kul med kvarten för Ryderstedt, då klättrar han runt 50-60 platser på rankingen, viktigt inför US open kvalet.
Vinner han emot Almagro så blir det ytterligare klättring, inte omöjligt.
Citera
2011-07-15, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Vinner han emot Almagro så blir det ytterligare klättring, inte omöjligt.
Tyvärr ser jag det som mer eller mindre omöjligt, han var nog rejält trött efter matchen men hoppet finns ju trots allt
Citera
2011-07-15, 18:34
Medlem
Blev tvärstopp i kvarten, nåväl en bra turnering iallafall, 9-12 i ATP matcher för honom hittills.
Citera
2011-07-15, 19:21
Medlem
Man kan undra lite om att några dubbelfel för mycket kanske kostade ett set, möjligt oxå att Allmagro gick lite på tomgång
Citera
2011-07-15, 21:53
Medlem
Hursomhelst, 4 högst rankade i turnering till semi, tror det blir Berdych emot Ferrer i finalen och att Ferrer vinner alltihopa.
Lite i bakgrunden har Aspelin tagit sig till semi i dubbel, tror det blir Lindstedt/Tecau som tar alltihopa där.
EDIT, Kleybanova har tydligen cancer, tungt vid 22års ålder, http://edition.cnn.com/2011/SPORT/tennis/07/15/tennis.russia.kleybanova.cancer/index.html?hpt=hp_p1
Senast redigerad av Alessandro 2011-07-15 kl. 22:18.
Citera
2011-07-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Hursomhelst, 4 högst rankade i turnering till semi, tror det blir Berdych emot Ferrer i finalen och att Ferrer vinner alltihopa.
Lite i bakgrunden har Aspelin tagit sig till semi i dubbel, tror det blir Lindstedt/Tecau som tar alltihopa där.
EDIT, Kleybanova har tydligen cancer, tungt vid 22års ålder, http://edition.cnn.com/2011/SPORT/tennis/07/15/tennis.russia.kleybanova.cancer/index.html?hpt=hp_p1
Du kan (får!) ju inte tro att vår egna hemmaspelare ska åka ut i semifinalen. Visst är det en riktigt tuff match, men jag tror ändå Robin avancerar - hemmapubliken lyfter honom och han vill så gärna ta revansch för förra årets dystra slut.

Skoj för övrigt att det är fyra såpas högt rankade spelare som återstår i turneringen. Visst är det många "blåbärslirare" med i Swedish Open, men de bästa som medverkar är trots allt fyra stycken topp-14 rankade. Imponerande.
Citera
2011-07-16, 12:01
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mordarschnigeln
Du kan (får!) ju inte tro att vår egna hemmaspelare ska åka ut i semifinalen. Visst är det en riktigt tuff match, men jag tror ändå Robin avancerar - hemmapubliken lyfter honom och han vill så gärna ta revansch för förra årets dystra slut.

Skoj för övrigt att det är fyra såpas högt rankade spelare som återstår i turneringen. Visst är det många "blåbärslirare" med i Swedish Open, men de bästa som medverkar är trots allt fyra stycken topp-14 rankade. Imponerande.

För att vara en 250-turnering är det ett riktigt bra startfält.
Citera
2011-07-16, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Jo, speciellt med konkurrensen ifrån Stuttgarts turneringen som är större.
Citera
2011-07-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Ja, det må vara hänt men det är ändå blåbärsspelare med...

Båstad har ju ett rykte att vara riktigt bra "outside of the court" vilket gör att många storspelare vill vara med.
Citera
2011-07-16, 13:20
Medlem
Robin har börjat riktigt bra.
Citera
2011-07-16, 13:30
Medlem
Rotselleris avatar
Herregud vad robin har varit bra i början på den här matchen, man märker lite att dom har samma spelstil bara att robin är/spelar bättre och då blir det så stor skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in