2010-11-25, 10:14
Medlem
Nadal har fått en massa utslag i ansiktet helt plötsligt, undrar hur det kan komma sig...

http://espn.go.com/tennis/?topId=5847677
Citera
2010-11-25, 10:44
Medlem
Vobblers avatar
Tråkigaste slutspelet på år och dar. Ingen tändning eller glöd i matcherna, spelarna verkar vara helt utmattade, UEs i mängder etc etc. Sen det som retar mig mest är att banan är så pinsamt långsam, det är ju snudd på grustempo för böveln. Är det en inomhusturnering ska det gå undan! I Paris 1000 hade de precis rätt underlag, vilken fantastisk tennis vi fick se hela veckan.

Vobblern är ledsen!
Citera
2010-11-25, 12:48
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Tråkigaste slutspelet på år och dar. Ingen tändning eller glöd i matcherna, spelarna verkar vara helt utmattade, UEs i mängder etc etc. Sen det som retar mig mest är att banan är så pinsamt långsam, det är ju snudd på grustempo för böveln. Är det en inomhusturnering ska det gå undan! I Paris 1000 hade de precis rätt underlag, vilken fantastisk tennis vi fick se hela veckan.

Vobblern är ledsen!

håller med. de enda jag ser som sticker ut är federer och nadal...som tidigare sagt,jag vill nog bara se dem spela på HC och vem som kan piska vem
Citera
2010-11-25, 13:08
Medlem
Kongo_89s avatar
svt sport rapporterar oxå att serena williams missar AO pga sin klantiga fotskada.

http://svt.se/2.21318/1.2245736/serena_williams_missar_australian_open?lid=senaste Nytt_1891271&lpos=rubrik_2245736

kan wozniacki ta denna chans nu för en gångs skull och vinna en slam? annars är ju damtennisen inne i världens sämsta epok...
Citera
2010-11-25, 14:48
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Ja, Nadal är rättvisan själv . Jag antar att din definition av sportsligt beteende innebär att ta medical time out när motståndaren har flyt för att hindra deras momentum, vägra lämna omklädningsrummet före motståndaren gör det, ta toalettpauser när motståndaren ska serva för matchen.

Fortfarande inga tecken på osportlighet. Så gör i princip alla spelare och i princip samtliga storspelare (utom möjligtvis Roger). På den här nivån vore det konstigt om man inte spelade ut alla register i sin jakt på segrar. Segrar och troféer är allt som räknas. "Fair Play" är för töntar och förlorare.

Citat:
Varje gång man får läge att slå en enkel vinnare måste man så klart köra en utdragen "målgest" och skrika vamos! Att konstant ta en evighet på sig mellan poängen kan säkert inte irritera motståndaren... och är självklart fair play.

Buhuu, han är glad för att han i egenskap av världens bästa spelare, vinner viktiga bollar.

Citat:
Arbete utanför planen? Vad exakt har det med hur sportmannamässig man är? Det vill säga respekten för motståndaren, hur man beter sig vid vinster och förluster osv. Visst, han är alltid teatraliskt ödmjuk i intervjuer. Frågan är vad det har med hans beteende på banan att göra.

Vad har då klagomålet om att han jublar på planen efter vunna bollar då med osportslighet att göra? Frågan är ungefär lika relevant som dina skitnödiga påpekanden. Teatraliskt ödmjuk skulle man lika gärna kunna applicera på Federer.

Ni blir mer och mer skitnödiga för varje säsong som går, eller rättare sagt, för varje ATP-poäng som favoritspelaren halkar efter. Vad blir nästa klagomål? Användandet av handduk? Byte av ett skadat racket? Sitter Ni möjligtvis med stoppur också?

Slutligen: VAMOS Rafa!!
Senast redigerad av NS_14 2010-11-25 kl. 14:52.
Citera
2010-11-25, 15:45
Medlem
santacls avatar
2 fina game av Robin i rad nu
Citera
2010-11-25, 16:06
Medlem
Virrevargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
2 fina game av Robin i rad nu
Fan. Även om Robin nu förlorade första set så är det skönt att se hans så mycket mer positiva attityd idag. Spelar med bra koncentration och skärpa även om man önskade att han var lite mer rapp och dynamiskt i steget men det kommer nog aldrig hända. Idag vinner vi!

Edit: Ställer mig nästan lite frågande till hawkeyen där. Bollen kändes ju inne. :/
Senast redigerad av Virrevarg 2010-11-25 kl. 16:08.
Citera
2010-11-25, 16:10
Medlem
Embas avatar
Marginalernas mecka....
Citera
2010-11-25, 16:12
Medlem
Pretenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Segrar och troféer är allt som räknas. "Fair Play" är för töntar och förlorare.

Jag tror bestämt du missuppfattat vilket pris Nadal förlänades.

Det här priset har nu förlorat all mening, eftersom uppenbarligen vem som helst kan få det. Ett slag i ansiktet mot tidigare vinnare. Vad är det som Nadal gör så fantastiskt just denna säsongen, jämfört med tidigare? Vilken del av hans uppträdande har förändrats så drastiskt för att han nu helt plötsligt ska få detta pris?
Senast redigerad av Pretender 2010-11-25 kl. 16:16.
Citera
2010-11-25, 16:43
Medlem
Virrevargs avatar
Helvete. Det är chockerande hur seg Robin är i sina fötter. Hela kroppen är ju seg som sirap. Dags att träna upp rappheten i kroppen och även volleyspelet.

Federer dansar fram på banan medan Robin klampar fram.
Citera
2010-11-25, 17:54
Medlem
Citat:
Det här priset har nu förlorat all mening,

Med tanke på att Nadal är bland det mest osportsliga som har äntrat en tennisbana så ligger det lite i vad du säger...
Citera
2010-11-25, 19:40
Moderator
Dretskols avatar
Jag förstår inte, på text-tv står det att Söderling är utslagen ur masters-slutspelet. Kommentatorn på TV10 snackade om att man räknar antal game om Ferrer vinner ikväll.

Hur ligger det till egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in