2009-04-11, 15:05
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Ja, jag med, även om gruset kan bjuda på en hel del vackert spel. Det blir ju onekligen längre dueller på gruset, men det känns hopplöst att bara se vissa spelare springa 3m bakom baslinjen och få över allt och vinna på det, men det är iofs inget fel med det. Det är en del av spelet.

Det är som du säger, det är en annan spelstil på grus. Spelare behöver kunna glida, har bättre kontroll när de springer och kunna slå mer topspin-bollar. Jag tycker det finns många bra spelare som klarar av gruset. Visst att spanjorer och hispanics gör bra ifrån sig men tänkte på Monfils och liknande spelare som gillar att glida...
Gräs, Grus och HC är min rankning.
Citera
2009-04-11, 18:40
Medlem
Förresten kan nån förklara skillnaden i det gråa gruset som används i USA och
det röda som används i övriga världen, förutom färgen då...
Citera
2009-04-11, 21:36
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Det är som du säger, det är en annan spelstil på grus. Spelare behöver kunna glida, har bättre kontroll när de springer och kunna slå mer topspin-bollar. Jag tycker det finns många bra spelare som klarar av gruset. Visst att spanjorer och hispanics gör bra ifrån sig men tänkte på Monfils och liknande spelare som gillar att glida...
Gräs, Grus och HC är min rankning.
Ja, absolut. Å andra sidan är ju grus klart roligast att spela på själv, men det kanske är för att man tycker det är skönt att få komma ut själv (Inga gräsbanor eller utomhus-HC där jag bor ). Ska faktiskt bli skönt att se grussäsongen nu. Jag gillar inte heller hardcourt speciellt mycket. Hoppas att någon på allvar kan utmana Nadal nu, även om det känns sjukt osannolikt. Kanske att Federer kan ge oss ett mirakel?
Citera
2009-04-12, 01:11
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Förresten kan nån förklara skillnaden i det gråa gruset som används i USA och
det röda som används i övriga världen, förutom färgen då...

Har-Tru gruset är väl mer grönt än grått? Eller är jag totalt färgblind?
Hursomhelst är det amerikanska gruset aningen snabbare än det röda gruset. Gruset är hårdare packat, fastare och gynnar jänkarna mer eftersom dom i största allmänhet är mindre bra på långsamma underlag. Men visst håller Har-Tru gruset på att försvinna även i USA? På ATP och WTA nivå dvs. Houston använder sig exempelvis numera av rött grus.

Citat:
Kanske att Federer kan ge oss ett mirakel?

Fru Federer kanske kan sporra Roger till ett "miracle on the court"?
Senast redigerad av Castlevania 2009-04-12 kl. 01:15.
Citera
2009-04-12, 01:21
Medlem
moviemovies avatar
På tal om fru Federer. Tycker att hon visar ovanligt lite känslor i viktiga matcher. Sitter alltid lung och hejar på som vanligt. Finns det några bilder på henne då hon visar mer känslor när Federer spelar?
Citera
2009-04-12, 01:31
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
På tal om fru Federer. Tycker att hon visar ovanligt lite känslor i viktiga matcher. Sitter alltid lung och hejar på som vanligt. Finns det några bilder på henne då hon visar mer känslor när Federer spelar?

Hon har kul med Tiger iaf. Och mindre kul åt Rogers spel på bild 3

http://newsimg.bbc.co.uk/media/image..._getty_300.jpg

http://cache.daylife.com/imageserve/...zhd1y/610x.jpg

http://cache.daylife.com/imageserve/...j1fYW/610x.jpg

Bjuder även på en halvt barnförbjuden bild

http://www.telegraph.co.uk/telegraph...08_695386a.jpg
Citera
2009-04-12, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
helt sant
Citera
2009-04-12, 12:34
Medlem
pirates avatar
Ja även jag grattar det nygifta paret. Hoppas detta blir bra för Roger!
Citera
2009-04-12, 12:54
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Ja även jag grattar det nygifta paret. Hoppas detta blir bra för Roger!

Ja vilka nyheter. Det var trevligt. Hoppas detta kan vara en vändpunkt för Federer i svackan nu. Att han börjar spela upp sig och komma upp i vanlig standard. Vem vet, bröllopsplanerna kanske har påverkat han spel.

Sen vill jag bara säga tack till alla som kommer med intressant info och håller liv i tennis-tråden och gör den till en av de aktivaste trådarna i sportforumet.
Citera
2009-04-14, 15:24
Medlem
Citat:
Din post var fullständigt omöjlig att förstå. Menade du till exempel att Santoro har kapacitet att slå Nadal på grus i en femsetsmatch?
ja. givetvis har han kapacitet, hur kan du inte förstå det?

Murray gjorde en jättefin inledning på sin grussäsong. 6263 mot Hanescu.
En av dom bästa uppvisningarna av stoppbollning jag sett.
20 winners 16 UE
9/12 nät poäng vunna
Citera
2009-04-14, 15:25
Medlem
Nichosjs avatar
Intressanta första och andra omgångar av MC-turneringen. Att Tipsarevic skulle krossa Monfils kunde jag inte ens drömma om, då jag tycker att Monfils är en av de klart bättre grusspelarna. Murray verkar ju inte ha några problem mot Hanescu, vilket jag tycker är ganska väntat. Murray gör det han ska och Hanescu har förtvivlat svårt att ta vara på sina chanser.

Federer mot Seppi kan bli ett intressant möte. Jag tycker att Seppi är en riktigt underskattad spelare som mycket väl kan skrämma slag på Federer på de långsamma grusbanorna i Monte-Carlo.

Gilles Simon verkar inte ha anpassat sig det minsta till gruset. Han stod ofta långt bakom baslinjen och bara väntade på bollarna, och ofta med resultatet att han fick slå på bollarna i knähöjd, och det vinner man inte några matcher på.
Citera
2009-04-14, 15:27
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edsf
ja. givetvis har han kapacitet, hur kan du inte förstå det?
Nej, det har han verkligen inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in