Rätt bra match av Söderling ändå, bättre att ta Federer i Franska öppna istället, jag tror han har stora chanser att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Söderling måste göra klart mindre onödiga misstag t.ex. nu mot Federer. Själv såg jag helt klart för många i Franska finalen senast.
Alla misstag är ju onödiga
Tycker inte han gjorde många såkallade "onödiga" misstag i denna match, Federer var helt enkelt lite bättre plus så hade han lite tur, på nätrullaren. Så det var det som avgjorde.
Federer hade en växel till, när han la i den så hängde Söderling inte riktigt med idag, men han kommer att göra det ifall de möts igen snart. Söderling vann en hel del viktiga poäng idag på ett väldigt imponerande sätt, vilket var det viktigaste tycker jag. Hade varit mycket värre att förlora matchen och gjort det genom att få två breakbollar mot sig på hela matchen och förlora just dessa.
Federer är sjukt grym på att spela i vind. Gillar hur han utnyttjar motvinden med stoppbollar.
Citat:
Ursprungligen postat av Dången
I och med Rafas segern över Llodra gick han om Borg som den som vinner mest procentuellt sett.
Rafa vinner 82.73% av sina matcher
Björn Borg * 608-127 * 82,72
Jimmy Connors * 1.242-277 * 81.76
Ivan Lendl * 1.071-239 * 81.75
John McEnroe* 875-198* 81,50
Roger Federer * 769-179 * 81,09
Boris Becker * 713-214 * 76,9
Pete Sampras * 762-222 * 77,4
Jimmy Connors statistik på den där listan är lätt grymmast tycker jag. Snubben måste verkligen ha älskat tennis.