2011-05-06, 18:17
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Mot Llodra-Nadal finns det ju hawkeye så det är väl bara på centrecourten.

TV-produktionen har ngt hakweye-liknande men den används inte av domaren eller spelare.
Citera
2011-05-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
2.75 ger en Robin-vinst idag, och jag tror faktiskt att han slår Federer i kväll. Hux flux spelar han betydligt bättre, en Fidde-effekt?

Man såg redan i förlustmatchen mot Del Potro förra veckan att Robin var på väg tillbaka, sen kom regnet. Man såg tendenser till att han började hitta sitt spel i sina servgame. Jag tror också att han har en bra chans mot Federer idag med tanke på att Federer inte är i någon vidare form. Jag tror det kan bli en riktigt bra match i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av chefsmajster
Hehe humöret är det inga problem med och jag hittar inga passande rackets på blocket här i norr. Vi lånade några olika rackets idag från och provspelade med dom, blev lite kär i Wilson BLX Surge som var ett lättspelat racket för 1250kr i butiken. Dock tyckte jag även om Balboa XS 105 som dom reade ut för endast 650kr. Det enda som hindrar mig att köpa 105an är att min spelpartner var sugen på BLX'en och jag är rädd att vår väldigt jämna spel kommer bli ojämnt i längden om han köper ett bättre racket. Vad tror ni?

Skulle jag börja spela tennis (vilket jag borde göra igen ) så skulle jag valt ett racket med så mycket kontroll som möjligt i. Om du vill vinna mot dina kompisar så är det smartare att spela ett säkert spel, att börja slå vinnare som Söderling och Del Potro är inte att rekommendera då det är mycket svårare att vinna matcher på det sättet. Använd så goda marginaler som möjligt med andra ord, köp ett racket som det är bästa möjliga kontroll i.

Om det blir skillnad mellan er om han köper ett dyrare racket tror jag inte, jag har vunnit många matcher med 500 kr racketar mot kompisar som hade racketar som kostade mer än dubbelt så mycket. Men det väl en kvalitetsfråga också.
Citera
2011-05-06, 20:03
Medlem
I och med Rafas segern över Llodra gick han om Borg som den som vinner mest procentuellt sett.
Rafa vinner 82.73% av sina matcher
Björn Borg * 608-127 * 82,72
Jimmy Connors * 1.242-277 * 81.76
Ivan Lendl * 1.071-239 * 81.75
John McEnroe* 875-198* 81,50
Roger Federer * 769-179 * 81,09
Boris Becker * 713-214 * 76,9
Pete Sampras * 762-222 * 77,4
Citera
2011-05-06, 20:47
Bannlyst
Söderling måste göra klart mindre onödiga misstag t.ex. nu mot Federer. Själv såg jag helt klart för många i Franska finalen senast.
Citera
2011-05-06, 20:55
Medlem
Ventilos avatar
... surt att han tappar matchen på en nätrullare.
Citera
2011-05-06, 21:32
Medlem
Rätt bra match av Söderling ändå, bättre att ta Federer i Franska öppna istället, jag tror han har stora chanser att göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Söderling måste göra klart mindre onödiga misstag t.ex. nu mot Federer. Själv såg jag helt klart för många i Franska finalen senast.

Alla misstag är ju onödiga

Tycker inte han gjorde många såkallade "onödiga" misstag i denna match, Federer var helt enkelt lite bättre plus så hade han lite tur, på nätrullaren. Så det var det som avgjorde.

Federer hade en växel till, när han la i den så hängde Söderling inte riktigt med idag, men han kommer att göra det ifall de möts igen snart. Söderling vann en hel del viktiga poäng idag på ett väldigt imponerande sätt, vilket var det viktigaste tycker jag. Hade varit mycket värre att förlora matchen och gjort det genom att få två breakbollar mot sig på hela matchen och förlora just dessa.

Federer är sjukt grym på att spela i vind. Gillar hur han utnyttjar motvinden med stoppbollar.

Citat:
Ursprungligen postat av Dången
I och med Rafas segern över Llodra gick han om Borg som den som vinner mest procentuellt sett.
Rafa vinner 82.73% av sina matcher
Björn Borg * 608-127 * 82,72
Jimmy Connors * 1.242-277 * 81.76
Ivan Lendl * 1.071-239 * 81.75
John McEnroe* 875-198* 81,50
Roger Federer * 769-179 * 81,09
Boris Becker * 713-214 * 76,9
Pete Sampras * 762-222 * 77,4

Jimmy Connors statistik på den där listan är lätt grymmast tycker jag. Snubben måste verkligen ha älskat tennis.
Senast redigerad av terribilis 2011-05-06 kl. 21:37.
Citera
2011-05-06, 21:34
Medlem
Pretenders avatar
Man gråter i alla fall inte floder över förlusten, blir en riktig klassiker i semifinalen.
Hoppas nu bara Federer kan höja sitt spel ytterligare så det kan bli match av det hela.

Känns ändå som Robins grusspel börjat komma igång, bara att bygga i vidare i Rom inför RG! Någon som vet om det är teoretiskt möjligt för Söderling att återta fjärdeplatsen inför RG? Tror Robin åkte ur Rom tidigt ifjol, men vet inte hur det gick för skotten.
Citera
2011-05-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Man gråter i alla fall inte floder över förlusten, blir en riktig klassiker i semifinalen.
Hoppas nu bara Federer kan höja sitt spel ytterligare så det kan bli match av det hela.

Känns ändå som Robins grusspel börjat komma igång, bara att bygga i vidare i Rom inför RG! Någon som vet om det är teoretiskt möjligt för Söderling att återta fjärdeplatsen inför RG? Tror Robin åkte ur Rom tidigt ifjol, men vet inte hur det gick för skotten.

Ja det är möjligt, Söderling åkte i första matchen både Rom och Madrid förra året, han har redan tagit in lite på Murray.
Citera
2011-05-06, 22:14
Medlem
Sod gör en helt ok match. Går åt rätt håll. Tror han blir riktigt farlig i RG med Fidde i ryggen. Nadal borde rimligtvis ta Fed i semin så vi får finalen alla vill ha (just nu). Nadal-Nole. Det kan bli en rysare...
Citera
2011-05-06, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipbleader
Sod gör en helt ok match. Går åt rätt håll. Tror han blir riktigt farlig i RG med Fidde i ryggen. Nadal borde rimligtvis ta Fed i semin så vi får finalen alla vill ha (just nu). Nadal-Nole. Det kan bli en rysare...

Jag tror Nadal vinner mot Djokovic i finalen, men jag är nyfiken på att se Bellucci. Kanske kan bli en uppstickare i Franska Öppna.
Citera
2011-05-07, 00:11
Medlem
jelens avatar
Det kändes som att Ferrer skulle vinna men Nole biter ihop och vinner. Bra jobbat och hoppas att hans segersvit fortsätter i Rom.
Citera
2011-05-07, 10:43
Medlem
Hlavens avatar
Jag tror Nole tar Nadal denna gången !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in