2011-03-26, 22:14
Medlem
tusen tack jelen!

Citat:
Ursprungligen postat av jelen
Grand Slam:
AUS Open, Eurosport
Roland Garros, Eurosport
Wimbledon, C+
US Open, Eurosport

ATP:
I princip allt på C+
En del 250 turneringar på Eurosport.

WTA:
I princip allt på Eurosport
En del mindre turneringar på C+
Citera
2011-03-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Mycket bra

Då var det nästan spikat att Robin kommer vara rankad 4:a i Franska Öppna och därmed slipper Nadal, Djokovic och Federer i kvarten!

Ledsen att göra dig besviken men det är långt ifrån spikat. Han är rankad femma just nu och han möter Del Potro imorgon. Även om han vinner den matchen är han fortfarande femma. Sedan har han 300 poäng att försvara i Barcelona. Ingen omöjlig uppgift för Söderling men som sagt väldigt långt ifrån spikat att han är fyra innan RG börjar.
Citera
2011-03-26, 22:44
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ledsen att göra dig besviken men det är långt ifrån spikat. Han är rankad femma just nu och han möter Del Potro imorgon. Även om han vinner den matchen är han fortfarande femma. Sedan har han 300 poäng att försvara i Barcelona. Ingen omöjlig uppgift för Söderling men som sagt väldigt långt ifrån spikat att han är fyra innan RG börjar.
"Han är rankad femma just nu..."

Hur menar du där? Han är ju fyra på rankingen. Menar du att han ramlar ner på femte plats om han åker ut i nästa omgången, eller..?
Citera
2011-03-27, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
"Han är rankad femma just nu..."

Hur menar du där? Han är ju fyra på rankingen. Menar du att han ramlar ner på femte plats om han åker ut i nästa omgången, eller..?

Ja precis, han är just nu rankad femma, men ATP rankingen uppdateras ju inte dagligen, utan en gång per vecka. Här är ett trevligare ställe där man kan följa rankingen live, så slipper man sitta och räkna själv eller vänta en vecka på att det kommer upp på ATP hemsidan.

http://tennislive.free.fr/
Citera
2011-03-27, 10:40
Medlem
Forulfs avatar
Citat:

Till saken hör ju också att han har en semifinalplats från fjolårets turnering i Miami att försvara för att inte tappa några poäng. Sen vad det gäller grussäsongen har Robin och Murray ungefär lika mycket poäng att försvara inför RG, där känns det som Robin är den klart bättre grusspelaren av de två. Robin är alltså knapp favorit att ha fjärdeplatsen inför Franska, men med tanke på vad de båda herrarna har för resultat att försvara där får skotten gälla som favorit till att seedas fyra inför Wimbledon....
Citera
2011-03-27, 11:14
Medlem
jelens avatar
Jag undrar bara om någon skulle kunna tipsa om nån/några tennisbloggar?
Citera
2011-03-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Till saken hör ju också att han har en semifinalplats från fjolårets turnering i Miami att försvara för att inte tappa några poäng. Sen vad det gäller grussäsongen har Robin och Murray ungefär lika mycket poäng att försvara inför RG, där känns det som Robin är den klart bättre grusspelaren av de två. Robin är alltså knapp favorit att ha fjärdeplatsen inför Franska, men med tanke på vad de båda herrarna har för resultat att försvara där får skotten gälla som favorit till att seedas fyra inför Wimbledon....

Har kollat nu och så vitt jag kan se så har Murray ca knappt 200 p att försvara innan RG och Söderling har närmare 600 p. Ingen av dom ställer upp i Monte Carlo, båda ställer upp i Madrid och Rom, Söderling ska spela i Barcelona och försöka försvara hälften av de poängen han har. Hursomhelst så får Murray ses som STOR favorit till att vara rankad före Söderling innan franska öppna. Visst Söderling är rejält bättre på grus, men samtidigt så minns vi att han hade en väldigt upp och ner grus-säsong förra året. Spelar han bra så går han längre än Murray i Rom och Madrid, men som sagt det är nästan 400 p mer han måste ta än Murray. Räknat från och med idag, första hindret är Del Potro, en match Söderling kommer få svårt att vinna tror jag. Gör han det så kommer han gå långt i Miami.

Det som talar för Söderling är ju att han är bättre på grus och att Murray fortfarande verkar sur för sin finalförlust i AO. Rent logiskt sett så får ändå Murray ses som klar favorit i detta "minirace".
Senast redigerad av terribilis 2011-03-27 kl. 13:12.
Citera
2011-03-27, 14:09
Medlem
Kongo_89s avatar
söderling delpotro idag...tror på en tät match. del potro är inte 100% men väl på väg att hitta gamla storformen. söderling har inte spelat till 100% sedan rotterdam imo. visst han vann marsielle oxå men jag tyckte han inte har spelat sin bästa tennis sedan dess. han var små skadad i IW och vann med knappaste marginal mot dodig nu senast i m miami....jag såg tyvärr inte matchen men för dagens match tror jag på mkt "gröttennis" där misstagen kmr vara avgjörande istället för winners
Citera
2011-03-27, 15:57
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ja precis, han är just nu rankad femma, men ATP rankingen uppdateras ju inte dagligen, utan en gång per vecka. Här är ett trevligare ställe där man kan följa rankingen live, så slipper man sitta och räkna själv eller vänta en vecka på att det kommer upp på ATP hemsidan.

http://tennislive.free.fr/
Det där var en intressant sida. Tack för länken! Genast bokmärke.
Citera
2011-03-27, 18:12
Medlem
jelens avatar
Citat:
Har kollat nu och så vitt jag kan se så har Murray ca knappt 200 p att försvara innan RG och Söderling har närmare 600 p. Ingen av dom ställer upp i Monte Carlo, båda ställer upp i Madrid och Rom, Söderling ska spela i Barcelona och försöka försvara hälften av de poängen han har. Hursomhelst så får Murray ses som STOR favorit till att vara rankad före Söderling innan franska öppna. Visst Söderling är rejält bättre på grus, men samtidigt så minns vi att han hade en väldigt upp och ner grus-säsong förra året. Spelar han bra så går han längre än Murray i Rom och Madrid, men som sagt det är nästan 400 p mer han måste ta än Murray. Räknat från och med idag, första hindret är Del Potro, en match Söderling kommer få svårt att vinna tror jag. Gör han det så kommer han gå långt i Miami.

Det som talar för Söderling är ju att han är bättre på grus och att Murray fortfarande verkar sur för sin finalförlust i AO. Rent logiskt sett så får ändå Murray ses som klar favorit i detta "minirace".

Är du säger på att varken Robin eller Murray spelar i Monte Carlo?

För mig låter det väldigt konstigt att nr 4 och nr 5 inte ställer upp i en Masters 1000.

Så vida de inte är skadade, men den turneringen börjar om 14 dagar så långt kvar.
Citera
2011-03-27, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jelen
Är du säger på att varken Robin eller Murray spelar i Monte Carlo?

För mig låter det väldigt konstigt att nr 4 och nr 5 inte ställer upp i en Masters 1000.

Så vida de inte är skadade, men den turneringen börjar om 14 dagar så långt kvar.

Det har redan varit uppe i tråden tidigare. ingen av dom är uppskrivna, så ja jag är säker. Man lägger väl upp reklam att världsfyran och världsfemman ska spela i ens turnering eller hur? De är inte med på listan, det är även fler toppspelare som inte är anmälda. Berdych, Roddick, Wawrinka och Fish t.ex. Även om alla dessaa vore skadade så skulle de fortfarande ha anmält sig innan, och nu vet vi ju att alla spelar, dvs inga skador.

Ja jag tycker också det är extremt märkligt, funderade en del på detta när det togs upp tidigare i tråden. Undrar varför så många toppspelare står över en masters 1000 turnering. Det enda jag kom fram till var att de måste ogilla turneringen helt enkelt. Är det någon som sitter på lite inside information kanske? Det kan väl inte vara så att man inte bjuder in spelare som är top15 i världen?

Oficiella listan på deltagande: http://www.monte-carlorolexmasters.com/Players/Player-Landing.aspx
Citera
2011-03-27, 22:30
Medlem
Vobblers avatar
Toppspelarna kan inte välja vilka 1000-turneringar de vill spela, om de är skadefria måste de ställa upp. Men MC kanske har andra regler än de övriga.

Snart dags för Robin då! Jag tror dessvärre på stryk idag, Delpo på uppgång mot en halvkrasslig Söderling...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in