2011-03-25, 17:40
Medlem
camejos avatar
Söderling är lite illa ute. 0-3 i avgörande mot Dodig

Äh, jag oroade mig i onödan
Senast redigerad av camejo 2011-03-25 kl. 18:10.
Citera
2011-03-25, 17:41
Medlem
Levi.xps avatar
För i helvete Robin!

BRA ROBIN.. Vinner 5 games i rad!
Senast redigerad av Levi.xp 2011-03-25 kl. 18:03.
Citera
2011-03-25, 20:43
Medlem
camejos avatar
Men vadfan håller Murray på med? Förlorade första set Alex Bogomolov med 6-1!

Ryck upp dig för helvete.
Citera
2011-03-26, 12:07
Medlem
Maglors avatar
Det är lite kul att Murray är lika dålig som Djokovic är bra just nu. Mot slutet av förra säsongen var det inte stor skillnad mellan dem. Det är sjukt vad mycket självförtroende har med spelet att göra egentligen. djoker vann för övrigt sin tredje match med 0-1 på drygt två veckor (Gulbis och Troicki i IW) mot Istomin i Miami i natt. Hur stark är karln nu egentligen?
Citera
2011-03-26, 13:04
Medlem
Hlavens avatar
Söderling känns lite instabil , kommer bli svårt mot Herr Del Potro.
Nadal-Federer i Semifinalen vad är detta .. I och med att Murray är nu ute är ju Djokovics första svåra motståndare i Semifinalen ( Söderling / Del Potro ) . Kan Djokovic ta 4 titlar i rad ?
Om detta händer har han ju nästan första platsen i fickan. Då Nadal har ca 8000 pöang att försvara nu i kommande turneringar ( 3s tGrand Slam , 2 master 1000 turneringar ,samt Barcelona etc )
Citera
2011-03-26, 15:04
Medlem
Håller på att välja kanaler till tvn.
Vilka kanaler sänder tennis o vilka turneringar sänder dom?
Citera
2011-03-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maglor
Det är lite kul att Murray är lika dålig som Djokovic är bra just nu. Mot slutet av förra säsongen var det inte stor skillnad mellan dem. Det är sjukt vad mycket självförtroende har med spelet att göra egentligen. djoker vann för övrigt sin tredje match med 0-1 på drygt två veckor (Gulbis och Troicki i IW) mot Istomin i Miami i natt. Hur stark är karln nu egentligen?

Helt otroligt stark. Det är en sak att vinna med dessa siffror en gång men att göra det som du säger tre gånger på några veckor talar sitt tydliga språk. Det är som Federer säger, Djokovic är helt enkelt bättre än alla andra just nu.

Det enda som är mellan honom och första platsen är Nadal, då tänker jag spelmässigt för rankingmässigt så är det ju uppenbart. Mycket beror på hur det går för Nadal på gruset i år, klarar han att hålla tre av titlarna och RG är en av dom och tar sig till final i en fjärde så kommer Djokovic få det svårt att ta första platsen tror jag. Men skulle Nadal t.ex stupa i RG och tappa nån av masters 1000 turneringarna så har Djokovic en riktigt bra chans, jag tror han klara det då faktiskt.

Men då ska Nadal helst slås i RG och det är det svåraste man kan göra inom tennisen just nu. Sen vet man ju inte om Nadal blir skadad igen eller inte, blir han det så har vi en ny världsetta till sommarn/hösten.

Angående Murray så kan jag inte förstå att en del folk tycker denna kille har högre potential än Söderling. Det hade varit en sak om han hade klappat ihop en gång som han gjorde första gången, förra säsongen, nu gör han det för andra säsongen i rad. Snacka om surkuk. Han borde antingen ta en paus från tennisen eller växa upp, tycker jag.
Citera
2011-03-26, 18:09
Medlem
jelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bf-gibber
Håller på att välja kanaler till tvn.
Vilka kanaler sänder tennis o vilka turneringar sänder dom?

Grand Slam:
AUS Open, Eurosport
Roland Garros, Eurosport
Wimbledon, C+
US Open, Eurosport

ATP:
I princip allt på C+
En del 250 turneringar på Eurosport.

WTA:
I princip allt på Eurosport
En del mindre turneringar på C+
Senast redigerad av jelen 2011-03-26 kl. 18:14.
Citera
2011-03-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Men vadfan håller Murray på med? Förlorade första set Alex Bogomolov med 6-1!

Ryck upp dig för helvete.

Mycket bra

Då var det nästan spikat att Robin kommer vara rankad 4:a i Franska Öppna och därmed slipper Nadal, Djokovic och Federer i kvarten!
Citera
2011-03-26, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Mycket bra

Då var det nästan spikat att Robin kommer vara rankad 4:a i Franska Öppna och därmed slipper Nadal, Djokovic och Federer i kvarten!

Med tanke på att han har varit i final två år i rad så känns det ganska ointressant om han får möta dem i kvarten eller semi...
Citera
2011-03-26, 21:43
Medlem
Brakkans avatar
Titelförsvarare Roddick utslagen, 6-4, 7-6 mot Cuevas från Argentina, rankad 76. Amerikanen var fotskadad, kunde knappt röra sig i slutet av matchen. Gav upp flera bollar utan att försöka. Roddick tappar därmed nästan 1 000 poäng på rankingen och kommer inte att vara topp 10 efter den här turneringen.
Citera
2011-03-26, 21:48
Medlem
Pretenders avatar
Tror Andy var krasslig. Han klagade flera gånger under första set över luftrörsproblem.

edit: fast hatten av för Cuevas, han servade fenomenalt och slog grymma vinnare.
Senast redigerad av Pretender 2011-03-26 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in