Citat:
Ursprungligen postat av Maglor
Det är lite kul att Murray är lika dålig som Djokovic är bra just nu. Mot slutet av förra säsongen var det inte stor skillnad mellan dem. Det är sjukt vad mycket självförtroende har med spelet att göra egentligen. djoker vann för övrigt sin tredje match med 0-1 på drygt två veckor (Gulbis och Troicki i IW) mot Istomin i Miami i natt. Hur stark är karln nu egentligen?
Helt otroligt stark. Det är en sak att vinna med dessa siffror en gång men att göra det som du säger tre gånger på några veckor talar sitt tydliga språk. Det är som Federer säger, Djokovic är helt enkelt bättre än alla andra just nu.
Det enda som är mellan honom och första platsen är Nadal, då tänker jag spelmässigt för rankingmässigt så är det ju uppenbart. Mycket beror på hur det går för Nadal på gruset i år, klarar han att hålla tre av titlarna och RG är en av dom och tar sig till final i en fjärde så kommer Djokovic få det svårt att ta första platsen tror jag. Men skulle Nadal t.ex stupa i RG och tappa nån av masters 1000 turneringarna så har Djokovic en riktigt bra chans, jag tror han klara det då faktiskt.
Men då ska Nadal helst slås i RG och det är det svåraste man kan göra inom tennisen just nu. Sen vet man ju inte om Nadal blir skadad igen eller inte, blir han det så har vi en ny världsetta till sommarn/hösten.
Angående Murray så kan jag inte förstå att en del folk tycker denna kille har högre potential än Söderling. Det hade varit en sak om han hade klappat ihop en gång som han gjorde första gången, förra säsongen, nu gör han det för andra säsongen i rad. Snacka om surkuk. Han borde antingen ta en paus från tennisen eller växa upp, tycker jag.