2010-10-04, 22:00
Bannlyst
Dom flesta här kanske föredrar att prata om dagens tennis.

Jag tänkte dock säga att min far sa att Leif Johansson var en mycket lovande spelare (far till Jocke J) ungefär när B Borg kom igång med karriären, han slog väl Björn på träning tror ja jag har läst. Vet inte om han hade kunnat komma i närheten av Borgs prestationer, men jag är nog inte tillräckligt kunnig för att bedöma det. När man söker efter honom på google hittar jag dock inga bilder, han är dock inte mer än 58 nu så det är märkligt.

Till Sean-Avery och andra: Ni får tolka det jag skriver som ni vill, jag skriver dock så bra jag kan enligt mina bedömningar.
Citera
2010-10-05, 14:19
Medlem
Kongo_89s avatar
robin tappar 1 set mot robredo....illa, jag kan itne hitta någon stream med matchen heller...gah!
Citera
2010-10-05, 15:42
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
robin tappar 1 set mot robredo....illa, jag kan itne hitta någon stream med matchen heller...gah!

söderling vann tillslut 4-6 6-1 6-4....han spela nästan tvärtemot som han gjorde i KL enligt statestiken....han servade väldigt bra nu men var sämre på baslinje spelet....

skönt att han fick den matchen...robredo är vädligt rutinerad...nu väntar almagro som gick vidare enkelt i sin första match...REVANSCH NÄSTA FÖR SOD!
Citera
2010-10-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Dom flesta här kanske föredrar att prata om dagens tennis.

Jag tänkte dock säga att min far sa att Leif Johansson var en mycket lovande spelare (far till Jocke J) ungefär när B Borg kom igång med karriären, han slog väl Björn på träning tror ja jag har läst. Vet inte om han hade kunnat komma i närheten av Borgs prestationer, men jag är nog inte tillräckligt kunnig för att bedöma det. När man söker efter honom på google hittar jag dock inga bilder, han är dock inte mer än 58 nu så det är märkligt.

Till Sean-Avery och andra: Ni får tolka det jag skriver som ni vill, jag skriver dock så bra jag kan enligt mina bedömningar.
Far och son Johansson hade båda ett brutalt spel som slet sönder deras kroppar, Johansson d.ä opererade ett knä en massa gånger innan han lade av.
Citera
2010-10-06, 00:54
Bannlyst
Tack för dom svar jag fått här vill jag säga. Det har kanske gjort mig smartare angående Tennis.
Citera
2010-10-07, 11:25
Medlem
Embas avatar
Mycket bra genomförd match! Robin såg hungrig ut och gestikulerade som vanligt vid bra poänger. Serven var likt förra matchen riktigt bra trots 5 dubbelfel, men då kompenserade han med 22 ess.

Almagro, ja vad ska man säga om honom. En arrogant pissfitta enligt mig men med en av tourens hårdaste och snyggaste enhandsbackhand..

Ferrer nästa, där blir det tufft!
Citera
2010-10-08, 09:12
Medlem
Embas avatar
Monfils - Roddick 7-6,4-6,7-6

Bland de bättre matcher jag har sett det här året! Monfils orkade hela och spelade riktigt riktigt bra!

Btw, vilket jävla intresse asiaterna har för Tennis? Sjukt med folk!
Citera
2010-10-08, 11:50
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Btw, vilket jävla intresse asiaterna har för Tennis? Sjukt med folk!

Herrtennisen brukar dra mycket folk i asien, däremot brukar damturneringarna ha taskigt med publik. Väldigt glest på läktarna! Jag kan tänka mig att ATP-slutspelet drog upp intresset rejält under de åren det avgjordes i Shanghai. Nästa våg av blivande toppspelare lär säkert ha kinesklingande namn.
Citera
2010-10-08, 11:56
Medlem
Embas avatar
Helt plötsligt själv i denna tråd!

Ja vad ska man säga om dagens match. En mix utav riktigt bra slag och en hord utav dåliga. Jag tycker det är synd att Robin är så fruktansvärt ojämn i många matcher. Scenariot i andra setet där han breakar Ferrer och i gamet efter så avslutar han med två dubbelfel och är helt plötsligt tillbaka breakad..

Det är inte första gången det händer heller!

Hoppas Ferrer går och vinner skiten nu! Han är en maskin och verkar vara en juste dude!
Citera
2010-10-08, 11:57
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Herrtennisen brukar dra mycket folk i asien, däremot brukar damturneringarna ha taskigt med publik. Väldigt glest på läktarna! Jag kan tänka mig att ATP-slutspelet drog upp intresset rejält under de åren det avgjordes i Shanghai. Nästa våg av blivande toppspelare lär säkert ha kinesklingande namn.

Ja Norman påpekade det i sin blogg också! Robin sparrade tydligen mot någon 15åring kines!
Citera
2010-10-08, 12:09
Medlem
Vobblers avatar
Robin är helt ur slag, trist att skåda. Han verkar inte må bra psykiskt stackarn, han har haft samma trötta och härjade blick sedan Båstad.. Det ska bli intressant om han kan tända till i Stockholm, eller om han losar mot ett blåbär direkt. Alla hoppas naturligtvis på en final mellan Federer och Soda, men nu ser det tyvärr omöjligt ut.
Citera
2010-10-08, 12:12
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Robin är helt ur slag, trist att skåda. Han verkar inte må bra psykiskt stackarn, han har haft samma trötta och härjade blick sedan Båstad.. Det ska bli intressant om han kan tända till i Stockholm, eller om han losar mot ett blåbär direkt. Alla hoppas naturligtvis på en final mellan Federer och Soda, men nu ser det tyvärr omöjligt ut.

Jag är inne på samma spår, det känns som det är något utanför banan som "stör". Och jag håller med! Sthlm O ska/borde tända han till tusen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in