2010-11-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Förra året var han i Semi i slutspelet så varför skulle han inte med ett bredare spel kunna ta sig till final? Med det menar jag inte att jag tror han gör det men det finns helt klart potential för det.

Håller med till 100%, Robin har en väldigt bra chans att nå final. Sedan är det ju ingen som blir förvånad om han inte vinner en match, det är ju lite av "charmen" med honom.

Sedan återstår det att se om han har den mentala styrkan att först ta sig till finalen och sedan även vinna den mot t ex Fed eller Nadal. Förutom ojämnheten tycker jag att han har saknat lite psyke just där tidigare. Men fan vad kul det vore!
Citera
2010-11-18, 18:27
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Robin Söderling är tyvärr alltför begränsad som tennisspelare för att räcka ända till slut i sådan här turnering.

Det finns ingen i slutspelet som Söderling inte kan slå.

Visst har han klara brister i sitt spel men det gör uppenbarligen inte så mycket.
Citera
2010-11-18, 19:18
Bannlyst
Citat:
Robin Söderling är tyvärr alltför begränsad som tennisspelare för att räcka ända till slut i sådan här turnering.
Varför Norman inte kommit längre i Söderlings utveckling är något underligt,då Tibro fortsatt vägrar gå på nät i givna situationer.
Söderling kommer aldrig att vinna en GS titel,eller något slutspel heller vad det anbelangar..om han inte kommer till rätta med denna stora spricka i rustningen.

Lite trist är det..för med den lilla extradimensionen i spelet så har Robin alla de attribut som krävs.

Tror säkert att han kan vinna mycket, förstår mig inte på att folk skriver så mycket negativt om honom alls, det är ju bara dom 3 stora i princip som har bättre meriter än honom. Vi borde verkligen vara stolta över att vi har en världstoppspelare sen 1 1/2 år tillbaks!!!

Jag tycker det här är en ganska trevlig tråd, men tennis tar jag på stort allvar
Senast redigerad av kukukukusjkin 2010-11-18 kl. 19:51.
Citera
2010-11-19, 00:05
Medlem
Tja..jag lär väl stå relativt oemotsagd tills RS vunnit en GS titel då förmodar jag?

Come on..till och med Tompa lyckades vinna en Aussie Open faktiskt!

Jag har sett Söderling i gud vet hur många matcher i år..och jag har sett förbannat mycket tennis i mitt långa liv allover..är från Växjö..var gammal nog att uppleva allt från Borgs Wimbledontriumf 76 emot Nastase och framåt..såg till å med LIVE på statstelevisionen Birger Johanssons klassiska seger emot karl Meiler 75..det Ni!!

Robin är alltjämt för jäkla begränsad offensivt..han har grunderna,men saknar killerförmågan.Det finns säkert TRETTIO tillfällen per femsetsmatch jag ser honom jag hojtar framför rutan..gå på nät din zombie!

Av de tillfällena vinner han plus tjugo med rätt träning..och det är de enstaka bollarna som tippar balans till förmån.Tills han lärt sig det,och det är förbannat svårt att lära gamla hundar att sitta..så vinner han vare sig slutspel eller GS titel.Björkman var en bättre spelartyp,han saknade talangen.Robin har talangen..men saknar den mentala uppsättningen som krävs.

All in all..en ny Thomas Enqvist..enjoy hans semiförlust..
Citera
2010-11-19, 00:09
Bannlyst
Tog sig till semi senast som 9 i världen nu är han, så det räcker för mig att hoppas på Mastersseger och flera GStitlar.
Citera
2010-11-19, 17:06
Medlem
Vobblers avatar
Citat:

All in all..en ny Thomas Enqvist..enjoy hans semiförlust..

Thomas och Robin är faktiskt ganska lika varandra när det gäller spelstil och framgångar. Enqvist var också lite svajig och kunde ha riktigt dåliga dagar. Skillnaden är väl att han var ödmjuk och sportslig och därmed en gnutta mer populär på touren än vad Söderling är... Thomas hade tyvärr mycket skadeproblem och fick aldrig något riktigt flyt. När han började nå sin maxkapacitet var det alltid något som gick sönder.
Citera
2010-11-19, 19:19
Medlem
Castlevanias avatar
RS mår bättre nu och redo att ta sig an den fula krullskotten. Bettingvärlden håller dock Murray som favorit, t.ex. hos Expekt har oddset sjunkit på Murray. Marknaden har reagerat på RS hälsosatus. Känns verkligen som RS har goda chanser om han är återställd. I de två senaste mötena har svensken inte tappat set.
Citera
2010-11-19, 22:29
Medlem
Maglors avatar
Såg att musiken under sidbytena och innan matcherna i Bercy var uppe tidigare, nån som har en aning om vad låten/artisten är i det här klippet? Skjut fränt intro, fränare än i SO tom.

http://www.youtube.com/watch?v=JCNPMH49H0w

För övrigt så går Robin till final i årets slutspel. Han slår Murray och Ferrer i gruppen, Nadal i semi och torskar gånger två mot Fed.
Citera
2010-11-20, 13:23
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Nadal tar hem hela skiten. 2010 har varit hans år. Jag tror inte han kommer känna av någon skada och när han är skadefri är han alltid ruskigt bra när det drar ihop sig till de stora turneringarna. Det stora frågetecknet för mig är Federer. Det här är första gången jag tvivlar på om han kommer att gå långt, han kanske till och med ryker i gruppspelet. Hur som helst Nadal kommer storspela och leker hem titeln.
,
Citera
2010-11-20, 13:34
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Nadal tar hem hela skiten. 2010 har varit hans år. Jag tror inte han kommer känna av någon skada och när han är skadefri är han alltid ruskigt bra när det drar ihop sig till de stora turneringarna. Det stora frågetecknet för mig är Federer. Det här är första gången jag tvivlar på om han kommer att gå långt, han kanske till och med ryker i gruppspelet. Hur som helst Nadal kommer storspela och leker hem titeln.
,
sant nadal har varit en klass för sig sen grussäsongen. grejen är att han kmr spela väldigt lite om han ska kunna hålla nr1 å vinna matcher. nu känns han utvilad och redo för att mosa motståndet. de kan dock bli väldigt tråkigt att följa tennis när en världs etta knappt spelar....ska ändå bli intressant att se i hans matcher mot roddick och djokovic. roddick har en riktigt bra chans att gå vidare. berdych känns tam och inget att hänga i julgranen.

söderling verkar vara frisk och kry igen?
Citera
2010-11-20, 14:26
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
sant nadal har varit en klass för sig sen grussäsongen. grejen är att han kmr spela väldigt lite om han ska kunna hålla nr1 å vinna matcher. nu känns han utvilad och redo för att mosa motståndet. de kan dock bli väldigt tråkigt att följa tennis när en världs etta knappt spelar....ska ändå bli intressant att se i hans matcher mot roddick och djokovic. roddick har en riktigt bra chans att gå vidare. berdych känns tam och inget att hänga i julgranen.

söderling verkar vara frisk och kry igen?

Mja, enligt media så tappade han "flera" kilon men var hela två dagar efter frisk som en nötkärna.

Det märks i morgon. Kommer bli ruggigt intressant!
Citera
2010-11-20, 17:16
Medlem
Tror Söderling blir farlig i London
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här