2010-09-18, 19:51
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Agassi tog aldrig CM i samband med matcher så att han inte presterade under den här perioden säger ingenting om dess potential som prestationshöjande. Naturligtvis är det inte hållbart att ta CM inför varje match men det ändrar inte det faktum att drogen kan användas för att fuska (dock vore vanligt amfetamin att föredra).

Du har helt rätt och det var inte min mening att inlägget skulle tolkas så. Jag borde ha formulerat mig bättre.
Citera
2010-09-18, 20:28
Medlem
Kongo_89s avatar
tydligen är mats wilander gäst i "här är ditt liv" hos ingvar oldsberg. kul och väldigt oväntat

skönt med vinst i dubbeln idag...annars hade b-div vara ett faktum. söderling såg enligt media "het ut" i första matchen. märks kanske att inomhus är hans val av förutsättningar? kan bli farlig i kuala lumpur,sthlm open paris och slutligen ATP finalen.
Citera
2010-09-18, 20:44
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishattack
Så jävla underbart att Sverige lyckas hålla sig kvar i Davis Cup trots att truppen är tunn. Riktig kämpe insatts av Aspelin och Lindstedt att klara av att vinna dubbeln från 0-2 underläge.

Japp, vi lär hänga kvar ytterligare ett år till, vilket är en prestation i sig med tanke på vår ihåliga trupp. Jag får antagligen något Nobelpris om jag skriver att vi i längden inte kan förlita oss på att Robin ska vinna två (eller tre om han är med i dubbeln) matcher och att vi ska ta hem dubbeln i antingen förstaomgångsmatchen eller i kvalmatchen. Vi måste helt enkelt få fram minst en hyfsad topp 100-spelare till, som åtminstone i teorin har en chans att vinna en singelmatch på den här nivån.

Undras just vem den andre singelspelaren blir om Vinci nu är förbrukad. Lindell såg hyfsat bra ut i Båstad och är kanske bättre att satsa på än Eleskovic om vi ska satsa på föryngring.
Senast redigerad av Gag Halfrunt 2010-09-18 kl. 20:47. Anledning: förtydligande
Citera
2010-09-18, 22:40
Medlem
Viktigt att Sverige vann Davis Cup-dubbeln mot Italien idag. Imorrn är det bara för Söderling att gå ut och mosa.
Citera
2010-09-18, 22:55
Bannlyst
Fördjävligt att Vince kanske måste spela men så är nog reglerna, förhoppningsvis kanske Robin kan koppla bort pressen, jag är kanske överdriven optimist när det gäller mycket. Jocke slapp dock spela 2matcher mot Argentina i år, trodde inte direkt han var skadad.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2010-09-18 kl. 23:00.
Citera
2010-09-18, 23:05
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarriorOne
Viktigt att Sverige vann Davis Cup-dubbeln mot Italien idag. Imorrn är det bara för Söderling att gå ut och mosa.

Viktigt? Ja, det höjde Sveriges vinstchanser från kanske 30% till 95-97%.
Citera
2010-09-19, 00:08
Bannlyst
Har kollat in Sveriges många världsstjärnor i tennis på atprankingen genom tiderna, där finner jag bl.a. Kent Carlsson som tydligen var nog en fantastisk spelare som tvingades lägga av vid sjukt tidiga 21 års ålder. Hade inte haft så stort hum om honom tidigare. Kanske hade kunnat konkurrera med åtminstone Wilander och Edberg om den bäste annars.
Citera
2010-09-19, 13:37
Medlem
Vobblers avatar
Om Robin kan fortsätta att serva så här bra lär det flyta på fint.
Citera
2010-09-19, 13:49
Bannlyst
Vet inte om dom måste köra Vinci sen, osäker på reglerna.
Citera
2010-09-19, 13:59
Medlem
Från det ena till det andra så är Nadal 100% säkert dopad. Han lär inte vara ensam heller men det är så uppenbart på honom. ITFs så kallade dopningsprogram är ett jävla skämt, de skulle göra MÅNGA fler oannonserade tester MELLAN de stora turneringarna. Som det är nu kan vilken 50-öres doktor som helst lägga upp program som är omöjliga att upptäcka med dagens teknik. Och så ska man komma ihåg att just Spanien har en DIGER historik av doping. Håller helt med Federer som föreslog att man skulle spara alla prov under ett antal år när tekniken har gått framåt för att upptäcka fuskarna i efterhand. Förr eller senare kommer tennisen att få sin Ben Johnson eller Johann Mühlegg det är bara en fråga om när.
Citera
2010-09-19, 15:16
Medlem
Vobblers avatar
Skönt att de klarade sig kvar i högstadivisionen, nu får vi förlora i förstarundan även nästa år.
Citera
2010-09-19, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
nu får vi förlora i förstarundan även nästa år.
Ha ha ha.. Nej så skulle jag aldrig tänka, det vågar jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in