Varför yttrar du dig om saker du uppenbarligen inte vet någonting om? Tsonga vann i Paris för två år sedan.
Visst är tennis traditionellt sett en sport för vita, och varken Tsonga, Monfils eller Blake har vunnit en Grand Slam. Mig veterligen är det bara Yannick Noah som gjort detta (Franska Öppna) men det var nästan 30 år sedan. Å andra sidan har ju inte Robin vunnit något större än en 500-turnering.
Seger, och han passerar Andy Murray på ATP-rankingen. Hur viktigt kan det inte bli inför lottningen till Australien Open, där Söderling har 10 poäng (eller 45?) att försvara sedan i fjol och Murray 1 200.
Tänk om Söderling vinner i dag och går långt i Australien Open, samtidigt som Murray åker ut tidigt. då skulle Söderling plötsligt sitta stadigt på fjärdeplatsen.
...och sedan vinner han Franska Öppna, Wimbledon och US Open plus några Masters-turneringar - vips så är han världsetta.
Seger, och han passerar Andy Murray på ATP-rankingen. Hur viktigt kan det inte bli inför lottningen till Australien Open, där Söderling har 10 poäng (eller 45?) att försvara sedan i fjol och Murray 1 200.
Tänk om Söderling vinner i dag och går långt i Australien Open, samtidigt som Murray åker ut tidigt. då skulle Söderling plötsligt sitta stadigt på fjärdeplatsen.
...och sedan vinner han Franska Öppna, Wimbledon och US Open plus några Masters-turneringar - vips så är han världsetta.
Han har en semi i masters att försvara, det är tunga poäng, gäller att spela bra i London, dit många redan åkt och laddar.
OJOJOJ. Han blir världsfyra istället för femma. Visst är det kul men man behöver ju inte precis ta på sig fin kostymen för det. Det jag jag glädjer mig mest åt är att Murray isf skulle åka ner.
Sen kommer han ALDRIG bli världsetta. En förbannat bra spelare, men ingen som är värd att bära den platsen.
Han har en semi i masters att försvara, det är tunga poäng, gäller att spela bra i London, dit många redan åkt och laddar.
400 poäng för att vara exakt. Murray har lika många.
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
OJOJOJ. Han blir världsfyra istället för femma. Visst är det kul men man behöver ju inte precis ta på sig fin kostymen för det. Det jag jag glädjer mig mest åt är att Murray isf skulle åka ner.
Sen kommer han ALDRIG bli världsetta. En förbannat bra spelare, men ingen som är värd att bära den platsen.
Nej jag tror alla är medvetna att hans chanser att bli etta i världen är ungefär som en isbits chans i helvetet men topp 3 är mycket bättre i min öron är topp 5 och kan ha ta sig upp till fjärdeplatsen så kommer han inte behöva möta en spelare "han normalt förlorar mot" förrän tidigast i semifinalerna och i GS- och Masters sammanhang så är det ganska många poäng mellan kvart och semi.
Han får även häng på Djokovic och vid maxflyt passerar han även honom i ATP-slutspelet.
Både Murray och Söderling har 400 poäng att försvara i slutspelet, 200 poäng per seger i gruppspelet och sedan 800 respektive 1300 till finalisterna.
Men oooh så skönt om han äntligen kunde klättra förbi Murray, Federer/Nadal i kvarten vareviga Grand Slam är ju som bekant inte alltid till Robins fördel.