2025-11-10, 21:22
Medlem
Lilli Tagger har gått som tåget på WTA och ITF-touren på senare tid och är nu rankad runt 150 i världen, vilket är exceptionellt för en tjej född 2008. Hon har dessutom ett matchfacit på 34/9 hittills i år, dvs 34 vinster och bara nio nederlag.

Tagger, som tränas av Fransesca Schiavone på hennes akademi i Milano och har Jannik Sinner som en form av mentor då båda är från Tirol-regionen, kommer med största sannolikhet att bli en världsspelare inom ett par år, kanske redan nästa år. Jag ser henne som den kanske största talangen i världen bland spelare födda 2008 och senare.

Österrikiskan fick nyligen ett mindre genombrott och avancerade hela vägen till finalen i WTA-turneringen i kinesiska Jiujiang, och utmanövrerade där bland annat 69:e rankade Golubic i raka set, vilket vittnar om att hon förmodligen redan nu är topp-100 material.

Hon är 185 cm lång och besitter en tung serve som är ett vapen på den högsta nivån samt en enhandsbackhand, vilket är ovanligt på WTA-touren.
Citera
2025-11-10, 21:24
Medlem
ingetbranicks avatar
185 cm, jisses

Bra spaning
Citera
2025-11-10, 21:31
Medlem
ingetbranicks avatar
Imponerande av GOAT (ledsen Roger, du vet att jag älskar dig, men jag kan inte ljuga längre) Djokovic att ta sin 101:a seger i Aten.

Trist att han lämnade återbud till ATP-slutspelet; även om han alltid numera verkar ha ont nånstans såg jag inget i hans spel i finalen som indikerade att han var särskilt allvarligt skadad. Det var stundtals riktigt bra spel mellan honom och Musetti och geten visade än en gång skillnaden mellan att vara en av de bästa spelarna just nu och en av de bästa - den allra bästa, rentav - genom tiderna. Men kanske pallar inte kroppen för att spela två veckor i rad längre.

Trist också att läsa en del kommentarer här på Flashback. Även om man genom åren hållit tummarna för hans motståndare och haft andra favoritspelare - liksom jag - så borde man ändå kunna erkänna och uppskatta storheten hos Djokovic, och inte minst det faktum att han fortsätter bjuda på högtidsstunder för oss tennisälskare, trots att han har absolut inget kvar att bevisa.

Det är en anledning till att jag sällan skriver i tennistråden numera, tillsammans med kommentarer om "Clostebol-Sinner" och annat trams.
Citera
2025-11-10, 21:33
Medlem
ingetbranicks avatar
P.S.

Var f*n är Fryskyl/800 kg?!?

D.S.
Citera
2025-11-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7
Lilli Tagger har gått som tåget på WTA och ITF-touren på senare tid och är nu rankad runt 150 i världen, vilket är exceptionellt för en tjej född 2008. Hon har dessutom ett matchfacit på 34/9 hittills i år, dvs 34 vinster och bara nio nederlag.

Tagger, som tränas av Fransesca Schiavone på hennes akademi i Milano och har Jannik Sinner som en form av mentor då båda är från Tirol-regionen, kommer med största sannolikhet att bli en världsspelare inom ett par år, kanske redan nästa år. Jag ser henne som den kanske största talangen i världen bland spelare födda 2008 och senare.

Österrikiskan fick nyligen ett mindre genombrott och avancerade hela vägen till finalen i WTA-turneringen i kinesiska Jiujiang, och utmanövrerade där bland annat 69:e rankade Golubic i raka set, vilket vittnar om att hon förmodligen redan nu är topp-100 material.

Hon är 185 cm lång och besitter en tung serve som är ett vapen på den högsta nivån samt en enhandsbackhand, vilket är ovanligt på WTA-touren.

Väldigt duktig för sin ålder absolut, men knappast exceptionellt med den rankingen vid den åldern. T.ex. var både Gauff och Andreva betydligt bättre rankade vid samma ålder. Utan att för den skull ta något ifrån Tagger, givetvis finns möjligheten att gå hur långt som helst.
Citera
2025-11-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Väldigt duktig för sin ålder absolut, men knappast exceptionellt med den rankingen vid den åldern. T.ex. var både Gauff och Andreva betydligt bättre rankade vid samma ålder. Utan att för den skull ta något ifrån Tagger, givetvis finns möjligheten att gå hur långt som helst.

Gauff och Andreeva, samt Anisimova, är extremfall. Tagger är bättre rankad än Sabalenka, Rybakina och Swiatek i samma ålder. Swiatek var rankad 186 i världen som 17-åring. Rybalenka var rankad 618 i världen som 17-åring. Sabalenka var rankad 385 i världen som 17-åring. Karolina Pliskova, den tidigare världsettan, var 221 i världen som 17-åring. Tagger är klart bättre än samtliga i samma ålder. Anisimova var rankad #96 i världen som 17-åring, och hon är med andra ord bättre än Tagger i samma ålder.

Helt otrolig utväxling på Tagger detta året för övrigt. Hon inledde året i januari som #50 (!!!) i världen på juniorrankingen. På samma lista fanns Lea Nilsson som #31 och Nellie Wallberg som #48. Både Nellie och Lea var alltså högre rankade än Tagger för mindre än ett år sedan. Och nu är hon rankad #150 på seniorrankingen och världens högst rankade spelare född 2008 före Emerson Jones och Tyra Grant. Tyra Grant är en intressant spelare, som dotter till basketproffset Tyrone Grant. Pappan är 202 cm och dottern knappast mkt kortare. Hon lär vara typ 190 cm lång och i dessa tider, när stora servekanoner som Rybakina dominerar, lär hon skörda bra med frukt på sin offensiva spelstil.
Senast redigerad av kretinsky7 2025-11-10 kl. 23:38.
Citera
Igår, 02:49
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Imponerande av GOAT (ledsen Roger, du vet att jag älskar dig, men jag kan inte ljuga längre) Djokovic att ta sin 101:a seger i Aten.

Trist att han lämnade återbud till ATP-slutspelet; även om han alltid numera verkar ha ont nånstans såg jag inget i hans spel i finalen som indikerade att han var särskilt allvarligt skadad. Det var stundtals riktigt bra spel mellan honom och Musetti och geten visade än en gång skillnaden mellan att vara en av de bästa spelarna just nu och en av de bästa - den allra bästa, rentav - genom tiderna. Men kanske pallar inte kroppen för att spela två veckor i rad längre.

Trist också att läsa en del kommentarer här på Flashback. Även om man genom åren hållit tummarna för hans motståndare och haft andra favoritspelare - liksom jag - så borde man ändå kunna erkänna och uppskatta storheten hos Djokovic, och inte minst det faktum att han fortsätter bjuda på högtidsstunder för oss tennisälskare, trots att han har absolut inget kvar att bevisa.

Det är en anledning till att jag sällan skriver i tennistråden numera, tillsammans med kommentarer om "Clostebol-Sinner" och annat trams.

Ursäkta mina nedlåtande kommentarer runt Sinners doping.
Tycker fortfarande han fick alldeles för simpelt och mesigt straff - tre månader mellan två GS-turneringar…

Om vi jämför med tyska längdskidåkaren Victoria Carl som fortfarande efter åtta månader är avstängd utan dom - hennes doping, efter säsongens slut, genom felmedicinering av en militärläkare, är skandal
Citera
Igår, 23:25
Medlem
Underhållande tennis emellan Musetti och fransmannen.
Väldigt öppet om vem som tar sig vidare.
Citera
Idag, 00:52
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kretinsky7

Tyra Grant är en intressant spelare, som dotter till basketproffset Tyrone Grant. Pappan är 202 cm och dottern knappast mkt kortare. Hon lär vara typ 190 cm lång och i dessa tider, när stora servekanoner som Rybakina dominerar, lär hon skörda bra med frukt på sin offensiva spelstil.
Enligt olika källor är hon runt 170 cm😄. Kan ju bli farlig ändå. 😶‍🌫️

Edit: På bilder ser det ut att stämma. Hon och jag är jämnlånga och det är liknande höjd på mig på foton 😊
Senast redigerad av calina85 Idag kl. 00:57.
Citera
Idag, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Enligt olika källor är hon runt 170 cm😄. Kan ju bli farlig ändå. 😶‍🌫️

Edit: På bilder ser det ut att stämma. Hon och jag är jämnlånga och det är liknande höjd på mig på foton 😊

Aldrig! Iva Jovic är 170 cm lång och här är Tyra Grant på bredvid Iva Jovic: https://www.usta.com/en/home/stay-cu...ampions--.html och https://www.instagram.com/p/C-rsFXOxzTR/ och https://www.usta.com/en/home/stay-cu...-qualifyi.html

Tyra Grant ser ut att vara iaf 10 cm längre än Jovic på bilderna. Hon bör vara minst 180 cm lång.
Senast redigerad av kretinsky7 Idag kl. 01:27.
Citera
Idag, 06:40
Medlem
Just tittat klart på inspelat från igår kväll...

Vilken otroligt bra och spännande match mellan Musetti och De Minaur! 3-set och Musetti såg helt slut ut under långa perioder. Inte konstigt då han spelat 3 tuffa matcher under 4 dagar, min tumme fick iaf som önskat... Musetti vann.

Varför berättade inte den självgode (och fege, som inte vågade ställa upp bland de bästa) serben tidigare att han inte skulle ställa upp denna vecka?
Om han gjort så, så hade Musetti kunnat vila upp sig innan slutspelet skulle börja likt de flesta andra har gjort och haft samma förutsättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in