Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Ja, det är surt att den gapande skotten är riktigt på G igen. Vare sig vi vill det eller inte får vi inte räkna bort Murray som en av huvudfavoriterna i US Open. I dagsläget känns Topp 4 riktigt heta till slutsegern. Det skulle förvåna mig mycket om nån annan kan blanda sig i leken. Söderling och Berdych har en dalande form. En bubblare är Roddick som inte kan utelutas pga sin stora serve och historik i staterna. Men han har inte levererat i GS-sammanhang i år. Jag tror faktiskt att Federer blir farlig om han lyckas hitta ett enklare sätt att vinna matcher. Han tjorvar alltid till det efter att ha vunnit första set. Koncentrationssvårigheter eller vad handlar det om? Han är 29 år och orkar nog inte gå hela vägen om han går för många matcher i början. Federer får dock min favoritröst, tätt följt av Nadal och Murray på delad andra plats. Sen på tredje plats Djokovic som har en uppåtgående form.
Det positiva med att Murray är på g är att hans tennis faktiskt är väldigt underhållande när han går på offensiven och inte bara springer längst bak och lägger tillbaka bollarna. Även om det är negativt för Söderlings ranking så tycker jag ändå det är bäst när hela världstoppen tänder på alla cylindrar och inte som främst Djokovic och Murray har spelat hittills i år. Som helhet hittills ett ganska tråkigt tennisår faktiskt med majoriteten av top 10 på dekis eller skadade. Jag tycker inte gå att argumentera emot att när 2 top10-spelare möts och spelar bra så går det inte att se bättre tennis även om lägre rankade spelare då och då kan spela riktigt bra.
Kort sagt: jag är glad att Djokovic och Murray verkar vara på väg tillbaka till gammalt gott slag igen. Kan även DelPo (min absoluta favoritspelare) och Davydenko komma tillbaka ordentligt efter skadorna så kan det bli en rolig höst.
Även gött som fan att Nadal förlorade. Hade varit tråkigt för tennisen om han fortsatt sitt vinnartåg även på HC. Han har väl förlorat 1 av de senaste 40 matcherna eller liknande?