2010-08-16, 13:53
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Ja, det är surt att den gapande skotten är riktigt på G igen. Vare sig vi vill det eller inte får vi inte räkna bort Murray som en av huvudfavoriterna i US Open. I dagsläget känns Topp 4 riktigt heta till slutsegern. Det skulle förvåna mig mycket om nån annan kan blanda sig i leken. Söderling och Berdych har en dalande form. En bubblare är Roddick som inte kan utelutas pga sin stora serve och historik i staterna. Men han har inte levererat i GS-sammanhang i år. Jag tror faktiskt att Federer blir farlig om han lyckas hitta ett enklare sätt att vinna matcher. Han tjorvar alltid till det efter att ha vunnit första set. Koncentrationssvårigheter eller vad handlar det om? Han är 29 år och orkar nog inte gå hela vägen om han går för många matcher i början. Federer får dock min favoritröst, tätt följt av Nadal och Murray på delad andra plats. Sen på tredje plats Djokovic som har en uppåtgående form.

Det positiva med att Murray är på g är att hans tennis faktiskt är väldigt underhållande när han går på offensiven och inte bara springer längst bak och lägger tillbaka bollarna. Även om det är negativt för Söderlings ranking så tycker jag ändå det är bäst när hela världstoppen tänder på alla cylindrar och inte som främst Djokovic och Murray har spelat hittills i år. Som helhet hittills ett ganska tråkigt tennisår faktiskt med majoriteten av top 10 på dekis eller skadade. Jag tycker inte gå att argumentera emot att när 2 top10-spelare möts och spelar bra så går det inte att se bättre tennis även om lägre rankade spelare då och då kan spela riktigt bra.

Kort sagt: jag är glad att Djokovic och Murray verkar vara på väg tillbaka till gammalt gott slag igen. Kan även DelPo (min absoluta favoritspelare) och Davydenko komma tillbaka ordentligt efter skadorna så kan det bli en rolig höst.

Även gött som fan att Nadal förlorade. Hade varit tråkigt för tennisen om han fortsatt sitt vinnartåg även på HC. Han har väl förlorat 1 av de senaste 40 matcherna eller liknande?
Citera
2010-08-16, 14:08
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Man blir lite ledsen att se Federer komma tillbaka för att sedan bara slarva bort det igen. Han gjorde det i första set och han gjorde det i andra set. Förhoppningsvis tar han ett snack med sin tränare och slipar på detta inför Cincinnati och US-Open. Han får inte tappa fokus i avgörande stunder av matchen. Lyckas han med så vinner han US-Open. I bäst av fem set har han råd med dippar i matchen.

Det har visat sig att dipparna kostar för mycket i vanliga 3-setmatcher. Han har inte vunnit nån vanlig turnering sedan Cincinnati ifjol. Kanske dags för en repris? Känns som att Federers farligaste motståndare är namn utanför Topp 4. Tänker på Berdych och Söderling samt nån storservare som inte har nåt att förlora. Men de känns inte så heta för tillfället. Söderling behöver nog få tillbaka Norman för att hitta tillbaka till storspelet. Federer har slagit Murray, Djokern och Nadal förr och vet vad som krävs. Tror det är mycket upp till honom själv. Kan han minimera misstagen är mycket vunnet.

Edit: BTW, Federer ny tvåa på rankingen

Tycker servandet blivit sämre bland Topp 4. De bryter varandra nästan som damerna. Hur kan det komma sig att t.ex Federer inte får samma utdelning på serven längre? I den aspekten är han sämre än Sampras vid motsvarande ålder. Sampras hade serven att lita på in i det sista han uträttade på en tennisplan. Samtidigt är det förstås inte bara av ondo. Det blir mer spel då spelarna inte vinner sina servegem med 4 serveess.
Senast redigerad av Castlevania 2010-08-16 kl. 14:18.
Citera
2010-08-16, 16:12
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Det positiva med att Murray är på g är att hans tennis faktiskt är väldigt underhållande när han går på offensiven och inte bara springer längst bak och lägger tillbaka bollarna.

Han är bra på att variera tempot. Det ska han ha cred för. Ena stunden slår han så lösa bollar att man tror man förflyttas tillbaka till trärackets 70-tals era. Är det Björn Borg på andra sidan nätet? I nästa stund drämmer han till bollen utan pardon och han visar lite offensiva takter. Minns en match mot Nadal då han nästan uteslutande försökte sig på serve o volley. Mer sånt tack.
Citera
2010-08-16, 16:18
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ja, det är surt att den gapande skotten är riktigt på G igen. Vare sig vi vill det eller inte får vi inte räkna bort Murray som en av huvudfavoriterna i US Open. I dagsläget känns Topp 4 riktigt heta till slutsegern. Det skulle förvåna mig mycket om nån annan kan blanda sig i leken. Söderling och Berdych har en dalande form. En bubblare är Roddick som inte kan utelutas pga sin stora serve och historik i staterna. Men han har inte levererat i GS-sammanhang i år. Jag tror faktiskt att Federer blir farlig om han lyckas hitta ett enklare sätt att vinna matcher. Han tjorvar alltid till det efter att ha vunnit första set. Koncentrationssvårigheter eller vad handlar det om? Han är 29 år och orkar nog inte gå hela vägen om han går för många matcher i början. Federer får dock min favoritröst, tätt följt av Nadal och Murray på delad andra plats. Sen på tredje plats Djokovic som har en uppåtgående form.

håller inte med om att de är dem i top 4a som kmr vara största favoriterna. djokovic är alltid en joker, men imponerat har han inte...han har underpresterat hela säsongen. helt sjukt att han va 2a i världen..och han kan bli de igen nu när RF har cicny att försvara. nej djokovic ser jag ingen kandidat att vinna USO..han kmr nog torska i kvarten. Söderling är på G. jag tycker inte att han är på nedåtgång. att han förlora mot nalbandian är ingen skräll..först är hans facit mot argentinaren dåligt...sen spelade nallen som i trance...vilket han inte gjorde mot murray. hade han gjort de mot murray skulle han vinna.

nadal har fortsatta HC problem. han kan oxå åka i kvarten om tex söderling står på samma halva. berdych va riktigt bra 2 sista setten mot federer. RF kan iofs lite till men man måste va imponerad hur tjecken utvecklats som årets "söderling".

jag tror de står mellan Federer,Murray,Söderling,Berdych,Nalbandian. varningens ord för roddick så klart på hemma plan,dessamma gäller querry och isner och även FIsh som vart i grym form tidigare i atlanta men jag har svårt att se de 3 sistnämnda som som segrare. Men de 6 förstämda spelarna jag nämnde är de bästa HC spelarna just nu imo.
Citera
2010-08-16, 16:49
Medlem
moviemovies avatar
Federers farligaste motståndare är han själv. Som ni har sagt, lyckas han minimera UE-slarv så vinner ha nog både Cincinnati och US-Open.

Intressant med Federer och Nadal på samma halva i Cincinnati. När hände det sist? Nu är det också upp till bevis för Söderling som har både Djokovic och Murray på sin halva. För att visa sig värdig plats 4 är det dags och vinna mot någon av dessa två, helst båda.
Citera
2010-08-16, 17:43
Medlem
GREKEN1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Federers farligaste motståndare är han själv. Som ni har sagt, lyckas han minimera UE-slarv så vinner ha nog både Cincinnati och US-Open.

Intressant med Federer och Nadal på samma halva i Cincinnati. När hände det sist? Nu är det också upp till bevis för Söderling som har både Djokovic och Murray på sin halva. För att visa sig värdig plats 4 är det dags och vinna mot någon av dessa två, helst båda.

Jag tror Nadal vinner Us-Open varnar for Berdych med.
Citera
2010-08-16, 17:46
Medlem
Forulfs avatar
http://svt.se/svttext/web/pages/303.html

Federer klar för Stockholm Open, det var som fan. Det trodde jag knappast att vi skulle få uppleva. Kul för turneringen och publiken att se en sådan artist!
Citera
2010-08-16, 17:58
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
jag tror de står mellan Federer,Murray,Söderling,Berdych,Nalbandian. varningens ord för roddick så klart på hemma plan,dessamma gäller querry och isner och även FIsh som vart i grym form tidigare i atlanta men jag har svårt att se de 3 sistnämnda som som segrare. Men de 6 förstämda spelarna jag nämnde är de bästa HC spelarna just nu imo.

Lite lustigt att du har med Nalbandian men inte Nadal som är den mest formstarka spelare i år (2 vunna GS). Nadal måste tillhöra en av favoriterna med den statsen. Hade det varit Federer hade han garanterat funnits med. Beträffande Nalbandian har han bara vunnit mot Söderling bland topp 5 spelarna i år. Mot Murray var han chanslös. Nalbandians spel håller inte lika bra i 5 setare som i 3 setare. Därvav har han ännu inte vunnit nån GS. Även då han var som bäst var han egentligen inte i närheten av att vinna nån slam. Tror det blandning av dålig fys, koncentrationssvårigheter och en begränsad serve som ställer till det. Sen är jag beredd att hålla med pirate i ett tidigare inlägg om misstankarna mot Nalbandians snabba och framgångsrika comeback. Luktar fusk och otillåtna preparat lång väg. I en GS kan det bli platt fall såvida han inte är ordentligt förberedd.
Senast redigerad av Castlevania 2010-08-16 kl. 18:01.
Citera
2010-08-16, 18:03
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
http://svt.se/svttext/web/pages/303.html

Federer klar för Stockholm Open, det var som fan. Det trodde jag knappast att vi skulle få uppleva. Kul för turneringen och publiken att se en sådan artist!

Om han kommer är en annan sak. Hur många gånger har vi inte sett världsspelare dra sig ur pga. plötsligt uppkomna skador. Men man kan alltid hoppas.
Citera
2010-08-16, 18:27
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Lite lustigt att du har med Nalbandian men inte Nadal som är den mest formstarka spelare i år (2 vunna GS). Nadal måste tillhöra en av favoriterna med den statsen. Hade det varit Federer hade han garanterat funnits med. Beträffande Nalbandian har han bara vunnit mot Söderling bland topp 5 spelarna i år. Mot Murray var han chanslös. Nalbandians spel håller inte lika bra i 5 setare som i 3 setare. Därvav har han ännu inte vunnit nån GS. Även då han var som bäst var han egentligen inte i närheten av att vinna nån slam. Tror det blandning av dålig fys, koncentrationssvårigheter och en begränsad serve som ställer till det. Sen är jag beredd att hålla med pirate i ett tidigare inlägg om misstankarna mot Nalbandians snabba och framgångsrika comeback. Luktar fusk och otillåtna preparat lång väg. I en GS kan det bli platt fall såvida han inte är ordentligt förberedd.

iår är ju nadal klar 1a visst. men nu pratar jag om form och med resultat från tidigare tävlingar. detta förklarar till att nallen är med på min lista. och som sagt va han trött i matchen mot murray..detta till förlusten.att söderling är med på listan är att han visat att han kan explodera i GS utan något tidigare vidare resultat...sen tror jag att han kmr toppa formen lagom till USO han spela ju inte direkt dåligt mot nallen.

jag tror inte nallen fuskar...han slog ju till 2007 och slog både federer och nadal i madrid efter varit blek tidigare under säsongen.

såg de där med federer till sthlm. de är stort. federer spelar knapt 250s längre. han har bara spelat 2 st tidigare iår. estoril och doha. så att få federer till tävlingen är något stort. samtidigt som castlevania säger så kan en skada komma...de är rätt tufft oxå med att en del stora asien tävlingar ligger precis innan och shanghai är den största 1000 på touren. jag vet inte hur federers schema ser ut men han måste ha lagt upp de väl för om vi ska få se honom i sthlm...
Senast redigerad av Kongo_89 2010-08-16 kl. 18:33.
Citera
2010-08-16, 18:38
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Om han kommer är en annan sak. Hur många gånger har vi inte sett världsspelare dra sig ur pga. plötsligt uppkomna skador. Men man kan alltid hoppas.

Vilken underbar nyhet

Att dra sig ur två gånger skulle vara väldigt konstigt. Denna gång bör han komma.
Citera
2010-08-16, 19:09
Medlem
Castlevanias avatar
Roddick har lidit av nån virussjukdom. Därför avstod han Toronto. Synd att han inte får nån vidare uppladdning inför årets sista slam.

Wozniaki ny världstvåa på damrankingen. Danskan är en bra spelare men för högt rankad enligt min mening. Finns många som kan slå henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in