Kul att Serbien vann Nu hoppas jag bara att Djokovic tar med sig spelgläjen till nästa säsong för det kommer att behövas någon som på allvar kan utmana Nadal och Federer. Kanske att vi kan få fyra GS segrare nästa år, hoppas kan man ju alltid.
Expressen skriver att Claudio Pistolesi tränade Monica Seles. Det är en sanning med modifikation. Har nämligen för mig att han endast var hennes sparringpartner vid en kort period. Annars har jag dålig koll på hur han funkar som tränare. Vet dock att han inte lyckades nåt vidare med det italienska hoppet Simone Bolelli. Kanske kan denna Pistolesi hjälpa RS bli säkrare från baslinjen. Känns som han kan bli ännu vassare på grus och utmana Nadal på allvar. Då det gäller det offensiva spelet är jag mer tveksam. Hade varit mer intressant med en jänkare som gjort svenskens spel mer offensivt med bättre volleyspel.
På tal om tränare så ska Thomas Högstedt träna Sharapova nästa säsong. Ska bli intressant om han kan få igång hennes karriär. Kanske kan han lära henne att slå en volley eller fiska upp en stoppboll?