2010-05-30, 04:15
Medlem
santacls avatar
Fan va surt att årets Wimbeldon ska gå på Canal+ och inte på Tv4 Sport som jag tycker gjort ett mycket bra jobb. Mergen med Tv4 gjorde inte bara att dom snodde Spanska ligan utan även Wimbeldon nu. Fy fan!
Citera
2010-05-30, 08:45
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Fan va surt att årets Wimbeldon ska gå på Canal+ och inte på Tv4 Sport som jag tycker gjort ett mycket bra jobb. Mergen med Tv4 gjorde inte bara att dom snodde Spanska ligan utan även Wimbeldon nu. Fy fan!

WHAT WHAT WHAT!!!??? Inte på Eurosport alltså? Satan jag som precis har sagt upp mitt Canal+ pga att de slutat med Premier League. Har du källa på detta? Jag vill se det med egna ögon.
Citera
2010-05-30, 11:07
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
WHAT WHAT WHAT!!!??? Inte på Eurosport alltså? Satan jag som precis har sagt upp mitt Canal+ pga att de slutat med Premier League. Har du källa på detta? Jag vill se det med egna ögon.

TV4 och canal+ tillhör ju samma concern, kan det vara så enkelt att de flyttat över Wimbledon till C+ i år pga fotbolls-VM? Det är ju tämligen svårt att fullbevaka både VM och Wimbledon om inte kanalutrymmet är tillräckligt.

Jag har svårt att tro att de lägger Wimbledon i C+ permanent i syfte att få fler kunder för två veckors tennis. Då skulle de va tvungna att köpa rättigheterna till hela ATP-touren och starta en separat tenniskanal. Nog för att det hade varit trevligt, men jag tror inte vi får se detta.
Citera
2010-05-30, 13:19
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
TV4 och canal+ tillhör ju samma concern, kan det vara så enkelt att de flyttat över Wimbledon till C+ i år pga fotbolls-VM? Det är ju tämligen svårt att fullbevaka både VM och Wimbledon om inte kanalutrymmet är tillräckligt.

TV4 har ju en uppsjö av kanaler så det vore inga problem att bevaka båda. Dessvärre tror jag det här är ett resultat av att Bonnier har sålt ut 35 % av aktierna till Telenor. De måste stärka konkurrensen mot Viasat. Det var tungt att tappa Premier League. Läste någonstans att Canal + tänker starta både en fotbolls- och en hockeykanal. Mycket möjligt att en tenniskanal ligger i framtida planer. Canal + har även fått tillgång till danska ligan och TV-rättigheterna till EM 2012. Fan, det här blir första året på länge som jag kommer att missa Wimbledon. Tänker inte skaffa en till kanaljävel och göda den där förbannade Bonnier familjen!
Citera
2010-05-30, 13:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
TV4 har ju en uppsjö av kanaler så det vore inga problem att bevaka båda. Dessvärre tror jag det här är ett resultat av att Bonnier har sålt ut 35 % av aktierna till Telenor. De måste stärka konkurrensen mot Viasat. Det var tungt att tappa Premier League. Läste någonstans att Canal + tänker starta både en fotbolls- och en hockeykanal. Mycket möjligt att en tenniskanal ligger i framtida planer. Canal + har även fått tillgång till danska ligan och TV-rättigheterna till EM 2012. Fan, det här blir första året på länge som jag kommer att missa Wimbledon. Tänker inte skaffa en till kanaljävel och göda den där förbannade Bonnier familjen!

Jag såg Wimbledon förra året på Bet365:s stream. Det enda kriteriet var att man skulle ha pengar på spelkontot. Hoppas det funkar i år igen.
Citera
2010-05-30, 14:02
Medlem
Kongo_89s avatar
finns alltid piratstreams
Citera
2010-05-30, 14:04
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag såg Wimbledon förra året på Bet365:s stream. Det enda kriteriet var att man skulle ha pengar på spelkontot. Hoppas det funkar i år igen.

Japp, man får förlita sig på streamad Wimbledon i år. Sen har jag även möjlighet att kolla hos bekanta som har Canal +. Det finns inte en chans i världen att jag skaffar Canal +, oavsett hur mycket sport de roffar åt sig.
Citera
2010-05-30, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
finns alltid piratstreams

Absolut men tycker att 4an sport gjort ett bra jobb med både kommentatorer och expert tyckare.
Citera
2010-05-30, 18:22
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke

Eurosport sänder Franska Öppna, Tv4 Sport har sänt Wimbledon dom sista åren så vitt jag vet.

Ännu mer sport på CANAL+ i höst

Från och med i höst sänds Allsvenskan och La Liga exklusivt på CANAL+ och dessutom utökas antalet matcher från Elitserien. Det blir alltså fler matcher än tidigare från Allsvenskan och Elitserien och massor av La Liga på CANAL+ Sport 1. Dessutom har CANAL+ förvärvat rättigheterna till årets Wimbledon-, ATP- och WTA-turnering i tennis, NBA-basket, italienska Serie A i HD, Ultimate Fighting Championship (UFC), Major League Soccer och Copa America 2011.
Citera
2010-05-30, 19:55
Medlem
Maglors avatar
Viasat borde ju kunnat köpt Wimbledon tycker man
Citera
2010-05-30, 23:55
Medlem
moviemovies avatar
För oss som har Canal+ så hoppas jag att detta är något positivt. Inga reklamavbrott+bra kommentatorer.

För att återgå till tennisen. Mycket som står på spel för Federer i matchen mot Söderling. Semifinal-sviten, platsen som världsetta och Sampras rekord i antal veckor.

Om jag förstått det rätt så kommer Federer att minst tangera Sampras rekord oavsett hur det går i RG. Men om han kommer till semifinal så kommer han att behålla platsen fram till Wimbledon och i och med det gå om Sampras. Sen så tycker jag att semifinal-sviten är ofattbart stort hur man än vrider och vänder på det. Den kommer inte slås på ett bra tag. Det är väl en av de få stora rekorden inom tennisen som känns nästintill oslagbara just nu.

Vilka mer stora rekord förutom antal Wimbledon-titlar har Federer kvar att slå? En riktigt grandslam skulle sitta fint. Men vad tycker ni krävs av honom för att verkligen räknas som den bästa genom tiderna, även för er som inte är Federers största supportrar.

En liten tunga på vågen enligt mig är att han faktiskt har vunnit på alla underlag, vilket Sampras inte lyckades med. Men det är ganska stort av Sampras att vinna 8 (?) raka GS-finaler. Men jag tycker ändå att semifinal-sviten är större. Att vara så stark och gå så långt varje GS. Makalöst. Den enda lilla plumpen är väl att han torska mot Djokovic i AO 08'? Annars hade han haft raka finaler va?
Citera
2010-05-31, 00:23
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Vilka mer stora rekord förutom antal Wimbledon-titlar har Federer kvar att slå?

Nadal är ensam om 18 Masters 1000 titlar. Nadal är också ensam om att vinna samtliga på grus samma år. Agassi har 17 titlar, Federer ligger 3:a på listan med 16. Agassi vann sin sista Masters titel vid en ålder av 34 år. Så bra tror jag varken Nadal eller Federer är vid den åldern.
Senast redigerad av Castlevania 2010-05-31 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in