2010-08-20, 17:58
Bannlyst
södis vann ju klart mot honom året innan så det känns ändå rätt ofattbart.
Citera
2010-08-20, 19:06
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
södis vann ju klart mot honom året innan så det känns ändå rätt ofattbart.

Robin vann inte klart, han vann en fyrsetare där två av dem gick till tiebreak. Lägg därtill att Nadal med största sannolikhet var halvskadad vid tillfället.

Som Funke konstaterade innan, Nadal är helt enkelt överjävlig att möta, särskilt på gruset. man måste ha marginaler med sig samtidigt som spanjoren har en mindre lyckad dag. Dessutom måste man våga spela aggresivt och då hamnar en del bollar utanför linjerna per automatik.

Robin är en av de som Nadal fruktar mest att möta, mycket av den anledningen att han spelar sitt eget spel som bygger på kraft. Ibland räcker dock inte det. Och det säger mer om Nadal än om Robin....
Citera
2010-08-20, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Robin vann inte klart, han vann en fyrsetare där två av dem gick till tiebreak. Lägg därtill att Nadal med största sannolikhet var halvskadad vid tillfället.

Som Funke konstaterade innan, Nadal är helt enkelt överjävlig att möta, särskilt på gruset. man måste ha marginaler med sig samtidigt som spanjoren har en mindre lyckad dag. Dessutom måste man våga spela aggresivt och då hamnar en del bollar utanför linjerna per automatik.

Robin är en av de som Nadal fruktar mest att möta, mycket av den anledningen att han spelar sitt eget spel som bygger på kraft. Ibland räcker dock inte det. Och det säger mer om Nadal än om Robin....

Har väl lite svårt att förstå saken tyvärr, vet inte om jag är någon tennisexpert, men vill gärna iallafall försöka diskutera tennis ändå. Jag har dock mina egna teorier om saker o ting. Robin kanske gjorde sitt bästa men inte fan vet jag.
Citera
2010-08-20, 19:30
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Har väl lite svårt att förstå saken tyvärr, vet inte om jag är någon tennisexpert, men vill gärna iallafall försöka diskutera tennis ändå. Jag har dock mina egna teorier om saker o ting. Robin kanske gjorde sitt bästa men inte fan vet jag.

Just den biten verkar du ha fått om bakfoten i alla fall.

Självklart är det kul att folk vill vara med och diskutera tennis, man kan inte ha kravet att alla ska vara lika kunniga som Björn Hellberg eller Johan Porsborn. Så du ska absolut inte be om ursäkt får att du har funderingar kring sporten, om du frågar mig.

En sak har du garanterat fel i: Robin gjorde absolut sitt bästa, eller försökte allt han kunde i alla fall, det kan jag garantera dig...
Citera
2010-08-20, 19:33
Bannlyst
Citat:

Självklart är det kul att folk vill vara med och diskutera tennis, man kan inte ha kravet att alla ska vara lika kunniga som Björn Hellberg eller Johan Porsborn. Så du ska absolut inte be om ursäkt får att du har funderingar kring sporten, om du frågar mig.

En sak har du garanterat fel i: Robin gjorde absolut sitt bästa, eller försökte allt han kunde i alla fall, det kan jag garantera dig...

OK, men han gör för många onödiga misstag då och då. Nadal spelade bra i franska finalen, jag försökte se hur bra dom båda spelade mot varann den finalen.
Citera
2010-08-20, 20:52
Medlem
Är det bara jag som äcklas av Murrays uppträdande idag mot Fish? Han har genom hela matchen försökt psyka amerikanen med ett rent utsagt vidrigt uppträdande, hoppas han blir bötfälld för så här borde det inte få gå till
Senast redigerad av Gincan 2010-08-20 kl. 21:46.
Citera
2010-08-20, 20:57
Medlem
fishattacks avatar
Citat:

Johan Persborn är en trevlig prick (kan allt om tennis), nu var det några år sedan jag träffa honom. Tiden går fort...

Robin gör så klart allt han kan för att slå nadal. Men det är som sagt inte lätt att slå en sådan spelare på sitt favorit underlag. Så då försöker han sätta press med sina hårda grundslag så ofta han kan. Hans rörlighet är heller inte den allra bäst, då blir det ännu viktigare att försöka ta initiativet i bollduellerna och styra nadal.
Citera
2010-08-20, 21:45
Bannlyst
Citat:
han gör dock väl många onödiga missar tycker jag. ser förvånansvärt amatörmässigt ut.
Ja, det är pga hans psyke. Inte något med hans slagteknik att göra. Men han har blivit oerhört mycket bättre på det.
Citera
2010-08-20, 21:52
Medlem
Har Baggan någon chans mot Nadal idag?
Jag hoppas det iaf!

f.ö bröt Roddick Djoko just.
Citera
2010-08-20, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Ja, det är pga hans psyke. Inte något med hans slagteknik att göra. Men han har blivit oerhört mycket bättre på det.

Funderar på att spela tennis själv. Vem vet om jag skulle göra mindre enkla missar än Robin. Men han har förhoppningsvis förbättrat sig. Har nog sett för lite av honom i spel kanske för att bedöma det.
Citera
2010-08-20, 21:58
Medlem
Kongo_89s avatar
bra för söderling att murray förlora. visserligen går han inte om men han ligger nu bara 200p bakom. söderling fick 80p från denna tävling och murray torska 180.... känns som han kmr tappa mkt självförtroende nu oxå (murray)

inför USO är de dock ombytta roller där söderling har 360p att försvara och murray 180.
behöver jag upprepa att fish är en av dem som blir farliga i USO? han har överpresterat sin ranking 3,4 ggr om sen queens
Citera
2010-08-20, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
bra för söderling att murray förlora. visserligen går han inte om men han ligger nu bara 200p bakom. söderling fick 80p från denna tävling och murray torska 180.... känns som han kmr tappa mkt självförtroende nu oxå (murray)

inför USO är de dock ombytta roller där söderling har 360p att försvara och murray 180.
behöver jag upprepa att fish är en av dem som blir farliga i USO? han har överpresterat sin ranking 3,4 ggr om sen queens

Jag håller dock på Murray med all rätt för han är britt och det är sportens ursprungsland och md tanke på deras åstadkommanden i tennis dom senaste minst kanske 80 åren så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in