2009-12-04, 16:42
Medlem
Boceks avatar
Hur ser alla på matchen ? Jag har inte viasat, brukar streama men finns inte någon bra stream. Tänkte att man kunde titta på Bet 365 i värsta fall, men dem har tydligen inga rättigheter och kan inte visa i Sverige. Kommer jag nu missa denna final.

Förhoppningsvis skaffar jag mig ett års medlemskap på tennistv.com nästa år så man kan se allt.
Citera
2009-12-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Det vill jag lova dig att det kan!

Enligt mig är Nadal ett väldigt instabilt DC-ankare på vilket underlag det än spelas. Visst är det till hans fördel att det grus, men det är långt ifrån två gjutna segrar för honom.

Som Castlevania påpekade kan dubbeln mycket väl vara nyckelmatchen, och det skule inte förvåna ett dugg om tjeckerna vinner.

Just nu verkar han (Nadal) väldigt stabil
Citera
2009-12-04, 18:29
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Just nu verkar han (Nadal) väldigt stabil

Stabil? Han gör fan mos av Berdych...
6-0 i andra talar ganska väl för Nadal!
Citera
2009-12-04, 19:34
Medlem
Lite ot men i dessa dc-finaltider, någon som vet vad Wilander hade emot PimPim, något måste det ha varit, för även en blind höna måste inse att en spelklar PimPim är ljusår bättre än en spelklar Vinci som väl på senare år mest gjort sig känd för hedersamma förluster
Mkt bra att vi fått en ny dc-kapten
Citera
2009-12-04, 22:15
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Lite ot men i dessa dc-finaltider, någon som vet vad Wilander hade emot PimPim, något måste det ha varit, för även en blind höna måste inse att en spelklar PimPim är ljusår bättre än en spelklar Vinci som väl på senare år mest gjort sig känd för hedersamma förluster
Mkt bra att vi fått en ny dc-kapten

Jag har en till fråga om pimpim och det är vad han har för mediakontakter egentligen. Jag kommer ihåg tidigare för ett par år sedan då det skrevs betydligt mer om pimpim är Robin trots att han inte var i närheten rent sportsligt eller rankingmässigt.

Visst han skadade sig vilket såklart har nyhetsvärde men det var Pimpim hela tiden på vissa håll tycker jag.
Citera
2009-12-04, 23:45
Medlem
Boceks avatar
Jaha, så leder Spanien med 2-0 efter två matcher. Ferrer lyckades alltså vända ett 2-0 underläge. Eftersom jag inte lyckats se matcherna så har jag inte så mycket att kommentera. Vore kul om någon som såg dem kom med en liten sammanfattning, kommer väll ut lite höjdpunkter så småningom det ser jag fram emot.
Citera
2009-12-05, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf

Enligt mig är Nadal ett väldigt instabilt DC-ankare på vilket underlag det än spelas. Visst är det till hans fördel att det grus, men det är långt ifrån två gjutna segrar för honom.

Nadal har vunnit 13 av sina 14 matcher i davis cup sammanhang. Hans enda förlust kom 2004. Det är helt löjligt stabilt

Känns inte som det kommer att bli någon vidare spännande davis cup final förövrigt...
Citera
2009-12-05, 01:22
Medlem
Jag är inte så väldigt insatt, men Söderling och Pim-Pim är väl inte direkt bästa kompisar för att uttrycka det milt?
Citera
2009-12-05, 03:07
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesnot
Nadal har vunnit 13 av sina 14 matcher i davis cup sammanhang. Hans enda förlust kom 2004. Det är helt löjligt stabilt

Statistiskt är det stabilt. Men alla som sett Nadal spela på sistone har lagt märke till den instabila formen.

Berdych måste vara den största chokaren i tennis. Han behöver köras akut till en psykolog för att få hjälp med sitt dåliga psyke. Annars kommer han bli tennisens journeyman (om han inte redan blivit det?) som åker runt och torskar tidigt i turneringar. Förlora 13 raka gem på den här nivån är under all kritik. Nadal spelade helt ok men tjecken gav ju bort matchen efter 5-5 i första set.

Nu är det inte spännande längre. 2-0 tappar inte Spanien.
Citera
2009-12-05, 09:51
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Statistiskt är det stabilt. Men alla som sett Nadal spela på sistone har lagt märke till den instabila formen.

Berdych måste vara den största chokaren i tennis. Han behöver köras akut till en psykolog för att få hjälp med sitt dåliga psyke. Annars kommer han bli tennisens journeyman (om han inte redan blivit det?) som åker runt och torskar tidigt i turneringar. Förlora 13 raka gem på den här nivån är under all kritik. Nadal spelade helt ok men tjecken gav ju bort matchen efter 5-5 i första set.

Nu är det inte spännande längre. 2-0 tappar inte Spanien.

Nej, jag tror Nadal avgör mot Stepanek på söndag. Hur som helst vänder inte Tjeckien detta, det är jag beredd att hålla med om. Deras chans låg i att besegra Ferrer i två singlar och vinna dubbeln, efter Nadals uppvisning igår.

Jag vidhåller dock att Spanien INTE kommer kunna lita på att Nadal är Stabil som DC-ankare framöver, särskilt inte när de spelar borta och inte kan välja grus eller bolltyp.

Nadals utklassning igår berodde mer på att Berdych rasade ihop, enligt mig.
Citera
2009-12-05, 12:29
Medlem
asdfnks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Annars kommer han bli tennisens journeyman (om han inte redan blivit det?) som åker runt och torskar tidigt i turneringar.

Alltså kan någon förklara vad begreppet journeyman betyder för jag är förvirrad, har inte det med utfört lärlingsskap att göra? http://en.wikipedia.org/wiki/Journeyman jaja.

Sedan så tycker jag många drar för stora växlar på Nadals dåliga andra hälft på året. Låt han träna upp sig och komma i form så tror jag att han åtminstone kommer att vinna RG 2010 och behålla en topp 3 placering på atp rankingen.
Citera
2009-12-05, 16:53
Medlem
Igår tog alltså mannen från Mallorca sin 400:e vinst på 491 matcher. Detta bör placera honom som en av dem absolut snabbaste någonsin att nå 400 vinster på ATP touren. Federer nådde 400 vinster efter 520 matcher och Sampras efter 521 matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in