2010-05-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murre-myrslok
Hejehj!

Har ett litet dilemma, nja inte jag men två vänner aja!

Om en boll hamnar på den yttersta linjen efter ett motslag (alltså ej serv) vad händer då?
Jag vet att det låter jätte konstigt men jag ska försöka förklara mer om ni undrar något...
Mors!

Vet inte om jag förstår rätt, men en boll som nuddar linjen är inne.
Citera
2010-05-21, 18:56
Medlem
mthrfckr.s avatar
Citat:
Hejehj!

Har ett litet dilemma, nja inte jag men två vänner aja!

Om en boll hamnar på den yttersta linjen efter ett motslag (alltså ej serv) vad händer då?
Jag vet att det låter jätte konstigt men jag ska försöka förklara mer om ni undrar något...
Mors!
Om du menar dubbellinjen så är den ute, under singelspel vill säga!
Citera
2010-05-21, 20:02
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Om vi börjar med att kolla på tredje rankade Djokovic's resultat. Han förlorade i tre raka mot Federer i fjolårets US Open. Åkte vidare ut i kvartsfinal mot Haas i Wimbledon, 3:e omgången i Franska mot Kohlschreiber och kvartsfinal i AO mot Roddick. Tittar vi på hans tidigare GS möten med Federer/Nadal de senaste 5 åren så har han förlorat mot dem vid 8 GS-tillfällen. Övriga 11 förluster i GS sammanhang har varit mot andra motståndare. Han har alltså inte enbart haft svårt mot dessa två spelare utan även torskat mot sämre motstånd. Summerat hade Djokovic varit en medelmåtta om han spelat under Sampras epoken.

Under 90-talet var medelmåttor som Rusedski, Enqvist, Washington, Pioline, Medvedev, Todd Martin m fl GS-final. 90-talet är överskattat.

Men jag håller med om att Djokovic inte levt upp till förväntningarna. Hans säsong 2009 var sådär och 2010 har börjat ännu sämre.
Citera
2010-05-22, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Under 90-talet var medelmåttor som Rusedski, Enqvist, Washington, Pioline, Medvedev, Todd Martin m fl GS-final. 90-talet är överskattat.

Men jag håller med om att Djokovic inte levt upp till förväntningarna. Hans säsong 2009 var sådär och 2010 har börjat ännu sämre.
Tycker Washington är den enda medelmåttan bland dom du räknar upp, resten hade hävdat sig bra idag.
Citera
2010-05-22, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derstatic
Ja det stämmer, glömde bort Feliciano. Fed har 7-0 mot spanjoren så det är ytterligare ett bevis på att han inte har några särskilda problem med spelartypen. Jag har inte sett Mahut spela, men Federer har 2-0 på honom.
Han spelar rolig tennis, men meriterna är dåliga, en final i Queens är det bästa.
Citera
2010-05-22, 02:03
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ja det stämmer, glömde bort Feliciano. Fed har 7-0 mot spanjoren så det är ytterligare ett bevis på att han inte har några särskilda problem med spelartypen. Jag har inte sett Mahut spela, men Federer har 2-0 på honom.

Tja men nu är Lopez ingen äkta serve o volley spelare som typ Sampras, Edberg etc. Därmed är det bara att kasta beviset i papperskorgen. Lopez gillar att mixa upp med nätspel ibland, men vissa matcher spelar han uteslutande från baslinjen. Såg en match mot Söderling för ett tag sedan då han knappt rörde sig från baslinjen.
Citera
2010-05-22, 02:56
Medlem
är det bara jag som hatar djokovics forehand här? den är så klen och ful.
Citera
2010-05-22, 03:30
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy-People
är det bara jag som hatar djokovics forehand här? den är så klen och ful.

Ja, med den vinner han inga stilpoäng. Men jag undrar om inte den gapande skottens forehand ändå är fulast och sämst bland topp 10.
Citera
2010-05-22, 09:18
Medlem
Fulast forehand ägs av Marin Cilic.
Citera
2010-05-22, 14:14
Medlem
murre-myrsloks avatar
Citat:
Vet inte om jag förstår rätt, men en boll som nuddar linjen är inne.

Citat:
Ursprungligen postat av mthrfckr.
Om du menar dubbellinjen så är den ute, under singelspel vill säga!

Alltså dom kör liksom inte med några speciella regler (alltså endast hobbynivå på sin höjd) men alltså om en boll alltså landar på linjen då är den inne kan man säga? Det här var ytterlinjen tydligen...
Haha fan vad klantig jag känner mig...
Citera
2010-05-22, 17:27
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Alltså dom kör liksom inte med några speciella regler (alltså endast hobbynivå på sin höjd) men alltså om en boll alltså landar på linjen då är den inne kan man säga? Det här var ytterlinjen tydligen...
Haha fan vad klantig jag känner mig...

Ja det räcker att bollens avtryck touchar linjen med en millimeter så döms bollen in.
Citera
2010-05-22, 22:54
Medlem
Söderling har också en ganska ful forehand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här