2010-04-02, 13:54
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter_
Stämmer bra, Murray däremot vann i Miami förra året och åkte nu ut i 2:a omgången kommer gå minus 975
Eeeh... Jag är som bekant totalt insnöad, men kommer Murray alltså att ha 975 poäng färre än han hade innan tävlingen?
Citera
2010-04-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Eeeh... Jag är som bekant totalt insnöad, men kommer Murray alltså att ha 975 poäng färre än han hade innan tävlingen?

Alltså poängen du får för en tävling behåller du ett år sen tappar du dom. Murray tappar alltså 1000pts från förra årets vinst och får 25pts för att han tog sig till 2:a omgången i år, han kommer alltså ha 975 poäng mindre vid nästa ranking uppdatering
Senast redigerad av petter_ 2010-04-02 kl. 14:07.
Citera
2010-04-02, 14:30
Medlem
Vobblers avatar
Man kan tycka vad man vill om rankingsystemet, men ibland speglar rankingen inte verkligheten om man säger så. I år har de dessutom slopat "Race-rankingen", dvs den som avgör vilka åtta som får spela ATP-slutspelet i slutet av året. Djokovic är rankad tvåa för tillfället, men inte är han förtjänt av den placeringen just nu. Han är inte ens topp-20-material för tillfället, helt under isen. De borde göra om systemet helt och hållet, jag ska fundera ut något bättre och maila dem!
Citera
2010-04-02, 14:48
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Man kan tycka vad man vill om rankingsystemet, men ibland speglar rankingen inte verkligheten om man säger så. I år har de dessutom slopat "Race-rankingen", dvs den som avgör vilka åtta som får spela ATP-slutspelet i slutet av året. Djokovic är rankad tvåa för tillfället, men inte är han förtjänt av den placeringen just nu. Han är inte ens topp-20-material för tillfället, helt under isen. De borde göra om systemet helt och hållet, jag ska fundera ut något bättre och maila dem!

Jag håller med. Jag tycker att det bli alldeles för stora steg om en person misslyckas totalt i ett par tävlingar som han vann eller iaf kom bra till i förra året förra året. Jag tycker istället att poängen ska minskas exponentiellt varje månad. Tex att 10% av ens poäng försvinner vid varje månadsskifte. Då blir det lite mer betydande vad spelaren har presterat de tre senaste månaderna istället för att leva ett helt år på ett par lyckade turneringar vid en viss tidpunkt.
Citera
2010-04-02, 17:49
Moderator
Dretskols avatar
Bet365 sänder söderlings match i natt klockan 01.00. Möcke bra!
Citera
2010-04-02, 17:59
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Hur fan gör ni för att hålla er vaken!? Jag pressade mig till att hålla ögonen öppna till 01:00. Men sen när man ser att matchen helt plötsligt börjar 02:00 så är det kört. Hatar att bo i Sverige vissa gånger....

Kul som fan med änuu en semi iaf! Robin-Nadal i final! YEY!

jag har kommit helt fel i min dygns rytm...jag gick å la mig kl 6....vakna nu för 15 min sen....

jag blir svin trött att se på tv där man får möjligheten att ligga i soffan....men då jag inte har viasat sport så blir de bet365 och datorn...där kan jag hålla mig vaken hur länge som helst tyvärr....vet i fan hur jag ska komma rätt för monte carlo nästa vecka då de håller sig efter våran tid xD

robin måste höja i sitt spel idag...annars kommer berdych vara på tå och plocka de mesta tror jag...frågan är hur mkt tjecken orkar?
Citera
2010-04-02, 19:36
Medlem
Kongo_89s avatar
roddick har tydliga problem med nadals höga studsar och top spin.....spanjoren har redan brytit amerikanen 1 gång och roddick missar mer än vad vi är vana att se nu på sistone
Citera
2010-04-02, 19:47
Medlem
jag tycker att både Roddick och Nadal spelar riktigt bra idag, väldigt få UE och bra percision i grundslagen. Sen är väl skillnaden httills att Roddick servat bättre än Nadal medan Nadal haft bättre utdelning i bollduellerna. Med det känns dock helt öppet, Nadal är fortfarande svajig i avgörande moment och slår bort enkla poäng.

EDIT: happ, 6-4 i första, Roddick behöver mer jävlar anamma!
Senast redigerad av Gincan 2010-04-02 kl. 20:05.
Citera
2010-04-02, 20:44
Medlem
Kongo_89s avatar
roddick exploderar och radar upp vinnare och bryter nadals serve blankt vid ställningen 4-3 till 5-3 roddick. sedan servar han hem settet och 3 settet kmr bli hur tajt som helst!
Citera
2010-04-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Jag håller med. Jag tycker att det bli alldeles för stora steg om en person misslyckas totalt i ett par tävlingar som han vann eller iaf kom bra till i förra året förra året. Jag tycker istället att poängen ska minskas exponentiellt varje månad. Tex att 10% av ens poäng försvinner vid varje månadsskifte. Då blir det lite mer betydande vad spelaren har presterat de tre senaste månaderna istället för att leva ett helt år på ett par lyckade turneringar vid en viss tidpunkt.
Tja, det blir det nog inget av, det nuvarande systemet är lättbegripligt, förritiden, 1980-talet så räknade man medelpoängen i ett antal turneringar. För obegripligt, enda jag saknar är bonuspoängen när man slog högt rankade spelare.
BTW Roddick leder över Nadal i avgörande set.
Citera
2010-04-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Tja, det blir det nog inget av, det nuvarande systemet är lättbegripligt, förritiden, 1980-talet så räknade man medelpoängen i ett antal turneringar. För obegripligt, enda jag saknar är bonuspoängen när man slog högt rankade spelare.
BTW Roddick leder över Nadal i avgörande set.

Rankingen har aldrig varit riktigt juste, både Björn Borg och Ivan Lendl exempelvis var lägre rankade än vad de borde varit under delar av deras karriärer på grund av konstig poängräkning.
Citera
2010-04-02, 21:26
Medlem
Nadal nu med 1-11 mot top-10 spelare sen han torskade mot Robin i Paris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in