2010-09-17, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
asså, varför kör de itne med eleskovic eller prpic? de ligger fan 200 ranking platser före vinci!

tkr de är lite mesigt av enqvist att säga som de har varit senaste åren "dags formen avgör" mellan 2 singeln....nä eleskovic borde få chansen, han har framtiden framför sig!
För att Vinci har varit rankad #33 vilket signalerar en helt annan topnivå än de andras topp på 200, 300 någonting. Vinci har trots allt tagit set av både Robin, Nalbandian och Benjamin Becker i år, Prpic och Eleskovic skulle inte ens drömma om det. Så tyvärr får vi nog konstatera att Vinci är ohotad #2 i Sverige.
Senast redigerad av Krillekrok77 2010-09-17 kl. 20:04.
Citera
2010-09-17, 20:55
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Det där var inte det minsta hedersamt, endast pinsamt.

Jag håller helt med. Hade en annan match uppe på scoreboarden som jag förväxlade med Vinci's match. Den här förlusten var som sagt endast pinsam. Han försökte som den kämpe han är, men det var verkligen inte hans dag.

Sverige har Söderling men ingen fler. Det behövs minst en till. DC-laget faller samman om Söderling blir skadad.
Citera
2010-09-17, 21:36
Bannlyst
Undrar varför Mike Chang inte blev bättre i Grand Slam? Alla andra som vunnit sin första GS som tonåringar; Edberg Becker Wilander Borg Sampras Nadal blev megastjärnor i GS. Han vann många andra turneringar. Själv vet jag inte varför, synd när han vinner sin första GS redan som 17-åring.
Citera
2010-09-17, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Undrar varför Mike Chang inte blev bättre i Grand Slam? Alla andra som vunnit sin första GS som tonåringar; Edberg Becker Wilander Borg Sampras Nadal blev megastjärnor i GS. Han vann många andra turneringar. Själv vet jag inte varför, synd när han vinner sin första GS redan som 17-åring.
Han var ju förvisso i 4 finaler.
Citera
2010-09-17, 22:25
Medlem
Chang var snäppet sämre än de andra du nämner och hade tur med ett lite svagt startfält 89, Wilander tex tappade all hunger efter sina 3 GS-segrar året innan. Att Edberg nådde final då men som bäst kvartsfinal alla andra år vittnar också om att det inte var ett grusår som gått till tennishistorien.
Citera
2010-09-18, 00:48
Bannlyst
borta#
Senast redigerad av kukukukusjkin 2010-09-18 kl. 01:24.
Citera
2010-09-18, 01:09
Medlem
Lite nörderi på natten svensk tid, Leander Paes har vunnit 37 dc dubblar och spelar imorgon, han har möjlighet att tangera eller slå Nicola.P rekord som lyder på 42 vunna dubblar.
Citera
2010-09-18, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillekrok77
Chang var snäppet sämre än de andra du nämner och hade tur med ett lite svagt startfält 89, Wilander tex tappade all hunger efter sina 3 GS-segrar året innan. Att Edberg nådde final då men som bäst kvartsfinal alla andra år vittnar också om att det inte var ett grusår som gått till tennishistorien.
Sen var han okänd när han dök upp i Paris, senare lärde sig dom flesta vad man skulle göra, även fast
Goran en annan med en enda grandslam vinst liknande honom vid en irriterande fluga som man måste döda tre gånger.
Citera
2010-09-18, 01:14
Medlem
Citat:
Jag förstår egentligen inte varför droger räknas som doping även om de inte är prestationshöjande.
Fast en del drogar ju sig för att ta bort smärtan och kunna sova, fast jag vet inte om det räknas.
Citera
2010-09-18, 01:22
Bannlyst
tycker ryderstedt måste va aktuell istället för vince, fattar ingenting. eller förresten kör prpic för fanken istället, tycker jag nog, relativt kort för att va tennisspelare men ändå varför inte. eller förresten Lindstedt borde vara bäst, iallafall om man kollar på hans match mot del potro 07, kanske iallafall.
Citera
2010-09-18, 03:56
Medlem
Citat:
Jag förstår egentligen inte varför droger räknas som doping även om de inte är prestationshöjande.

Amfetamin gör dig mer alert, mer fokuserad, mer energisk, reaktionssnabbare och självsäkrare.

Inte prestationshöjande? Det är utmärkt mental doping.
Citera
2010-09-18, 13:19
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isglass
Amfetamin gör dig mer alert, mer fokuserad, mer energisk, reaktionssnabbare och självsäkrare.

Inte prestationshöjande? Det är utmärkt mental doping.

Agassi skrev i sin bok att de negativa effekterna av drogen var så starka att crystal meth var en mycket dålig drog om man ville bli en bättre spelare. Hade en tennistävling varat i 20 minuter hade det kanske funkat.

ATP klassar cm som "recreational", inte "performance enhancing".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in