2010-04-02, 02:23
Medlem
Ventilos avatar
Så var det klart, bra Robin! 6-1 6-4
Citera
2010-04-02, 02:24
Medlem
Bra Söderling, dags att sova
Citera
2010-04-02, 02:24
Medlem
46% first serve in. Det är rent ut uselt.
Citera
2010-04-02, 02:35
Medlem
Kongo_89s avatar
imponerande att söderling kan vinna så pass komfortabelt trots illa servande och relativt dåligt spel idag.

han satta hård press på youzhney med otroligt bra längd på slagen och björnen fick kämpa sig till poäng hela tiden.

skönt som sagt för nu är de semi och jag tror revansch lusten stiger för söderling då han torska just i semi förra veckan.

mot berdych har + statistik på. vann senast i malaysias 250 tunering i 2 raka set och 6-4 6-3 eller något sånt....

berdych kan nog vara seg imorgon och hans serve har jag för mig söderling har lätt att läsa. de har väldigt lika spelstil, spelar söderling som han gjorde idag får han problem. men de ska han inte göra, de var nog hans sämsta match i tuneringen idag kanske? tillsammans öppnings matchen mot peter luzcak förstås!

ne jag ser mera fram emot roddick nadal imorgon. jag tror vi får se roddick i final även om han ligger - i statistiken....som vi sa tidigare så är roddick mera en "andy murray med bättre serve" och power spelare som han vara mera förut....i tennisslang har jag förstått att denna definsiva spelstil kallas för "pusher" och de kommer bli svårt för nadal att få hål på roddick som oxå har ju en fruktad serve.

mitt tips är söderling vs roddick i finalen där roddik vinner
Citera
2010-04-02, 02:41
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Snabbt expedierad affär till slut, trots det rätt ganska risiga servandet från Robin. 46% förstaservar in. Lite oroande för semin. Tur att Robin har ett av världens bästa andraservande.
Citera
2010-04-02, 04:47
Medlem
Kongo_89s avatar
asså kim clijsters.....varför kan hon aldrig slå henin? hennes psyke suger? tog första set sen hade ledningen i 2a sen så sket sig allt å henin har nu tagit 2 set och brutit i avgörande....

EDIT: HON VANN! helt otroligt clijsters! vad händer :P
Senast redigerad av Kongo_89 2010-04-02 kl. 05:45.
Citera
2010-04-02, 08:51
Medlem
Embas avatar
Hur fan gör ni för att hålla er vaken!? Jag pressade mig till att hålla ögonen öppna till 01:00. Men sen när man ser att matchen helt plötsligt börjar 02:00 så är det kört. Hatar att bo i Sverige vissa gånger....

Kul som fan med änuu en semi iaf! Robin-Nadal i final! YEY!
Citera
2010-04-02, 12:11
Medlem
Vobblers avatar
Härligt med ännu en semifinal! Men vilken bedrövlig match det var i natt, inte mycket skönspel där inte. Det påminde om en dammatch med alla servegenombrotten. Jaja, nu tror jag på en final, även om Berdych har imponerat. Märkligt tennisår förresten, det är många av de lite mer anonyma spelarna som har blixtrat till i år och gått långt i turneringarna.
Citera
2010-04-02, 12:23
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Hur fan gör ni för att hålla er vaken!? Jag pressade mig till att hålla ögonen öppna till 01:00. Men sen när man ser att matchen helt plötsligt börjar 02:00 så är det kört. Hatar att bo i Sverige vissa gånger....

Kul som fan med änuu en semi iaf! Robin-Nadal i final! YEY!

Ställer telefonen på ringning samt att TV'n ska starta Viasat sport kl 01:00. sedan lägger jag mig i soffan och kollar på första matchen. Somnar naturligtvis i någon av pauserna mellan gamen. När jag blir väckt av klockan så går jag upp och äter några mackor under inbollningen. Det gör mig lite piggare. Sedan kollar jag på första set. Har jag hunnit blir sömnig till pausen mellan första och andra så går jag och borstar tänderna för det är också en uppiggande sak att göra. Därefter kollar jag vidare på tennisen och klarar mig ofta genom resten av matchen.

Tyvärr misslyckas det ibland och jag vaknar halv 10 dagen efter och undrar vad som hände.
Citera
2010-04-02, 12:57
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
asså kim clijsters.....varför kan hon aldrig slå henin? hennes psyke suger? tog första set sen hade ledningen i 2a sen så sket sig allt å henin har nu tagit 2 set och brutit i avgörande....

EDIT: HON VANN! helt otroligt clijsters! vad händer :P

Clijsters har nu vunnit två raka mot Henin sedan comebacken. Momentum? Kan vi inte veta säkert förrän det vankas grand slam. Henin har 5 raka (eller vad det nu är) mot Clijsters i grand slam sammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Jaja, nu tror jag på en final, även om Berdych har imponerat.

Jag instämmer. Berdych har imponerat men samtidigt haft rätt mycket flyt. Räddade matchboll mot Federer och var nere för räkning mot UE kungen Verdasco (4-6, 1-3). Verdasco borde för övrigt ha vunnit den matchen. Skulle bli förvånad om han vinner mot Söderling också, omän Robin inte får in mer än varannan första serve. Han har så pass bra andraserve.
Citera
2010-04-02, 13:00
Medlem
Brakkans avatar
Jag har som tidigare sagts snöat in på ATP-poängen och beräkningsgrunderna.

Om vi håller oss till den nu pågående turneringen, så ger en seger 1 000 poäng. Förra året fick Söderling 10 poäng i den turneringen. Antag att han vinner hela kalaset i år - innebär det att han får 990 poäng (1000-10) eller är jag helt ute och cyklar???
Citera
2010-04-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Jag har som tidigare sagts snöat in på ATP-poängen och beräkningsgrunderna.

Om vi håller oss till den nu pågående turneringen, så ger en seger 1 000 poäng. Förra året fick Söderling 10 poäng i den turneringen. Antag att han vinner hela kalaset i år - innebär det att han får 990 poäng (1000-10) eller är jag helt ute och cyklar???

Stämmer bra, Murray däremot vann i Miami förra året och åkte nu ut i 2:a omgången kommer gå minus 975
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in