2010-02-10, 20:48
Medlem
Kongo_89s avatar
robin klar för 3e omgången! härligt!
Citera
2010-02-11, 18:13
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
robin klar för 3e omgången! härligt!

och i kvartsfinalen möter han julien benneteu. rs leder inbrdes mot fransmannen med 3-2. han har oxå vunnit deras 3 senaste möten vilket tyder på avancemang för robin! hoppas han bara spelar bättre och bättre nu oxå!
Citera
2010-02-12, 00:50
Medlem
Kongo_89s avatar
http://svt.se/2.21318/1.1885607/del_potro_missar_dc_i_stockholm?lid=puff_1885612&l pos=lasmer

Del Potro missar DC mot sverige!
JA! och nej.... :/ hade sett fram emot en riktig sluggerfest mot herr söderling.
de borde ta in monaco nu? sen vet i katten hur de är med nalbandian? kommer han vara frisk?

om nu inte oxå robin blir skadad tror jag sverige med största sannolikhet tar den DC matchen.

sverige borde väl köra söderling, pim pim i singel? sen dubbel lindstedt och aspelin? eller söderling som gjorde bra infrån sig sist mot rumänien.

argentina utan del potro blir väl monaco och Acasuso? Nalbanians medverkan är väl osäker?
dessutom har han varit borta nästan 1 år pga skada....dröm chans för avancemang-nitlott för publiken :/
Citera
2010-02-12, 09:54
Medlem
Viktigare att vinna tycker jag!

Hoppas Robin gör en bra match och går vidare idag, någon som vet om eurosport-player sänder matchen? Har någon vecka kvar på det efter AO..
Citera
2010-02-12, 09:55
Medlem
Castlevanias avatar
Man börjar nästan förstå Wilander

Citat:
[url]
sverige borde väl köra söderling, pim pim i singel?

Pim Pim har en taskig attityd tycker jag. Han är skadefri men har likt förbannat inte spelat någon match på högre nivå sedan Stockholm Open ifol. Han har medverkat i två ATP turneringar totalt de två senaste säsongerna. Han går och väntar på ett wildcard som till synes aldrig verkar komma. I mina ögon är han lat som inte spelar mindre turneringar för att få matcher. Men det är väl för lite pengar inblandade för en gammal avdankad topp 10 spelare

Läste en intervju där han fick frågan varför inte spelar Futures eller Challengers.

Det är få rankingpoäng där och det krävs att man vinner eller i alla fall går väldigt långt i typ tio turneringar för att det ska hända något. Om man är ung och på väg upp är det viktigt att gå igenom det där stadiet men jag är i en annan situation.

Hela intervjun:

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/pim-pim-redo-for-comeback-i-davis-cup_4228315.svd
Senast redigerad av Castlevania 2010-02-12 kl. 09:58.
Citera
2010-02-12, 10:07
Medlem
Är inte Pim-Pim pappaledig ?
Låter lite annorlunda på en idrottsstjärna på någotvis, men jag tror han är det och därför inte spelar.
Citera
2010-02-12, 10:51
Medlem
Embas avatar
Vem ska spela ist för Pim-Pim då? Isf måste det bli Berta, eller? Jag har inte sådan stor koll på om han håller den klass för att kunna gå in mot monaco och vinna?
Citera
2010-02-12, 11:40
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Läste en intervju där han fick frågan varför inte spelar Futures eller Challengers.

Det är få rankingpoäng där och det krävs att man vinner eller i alla fall går väldigt långt i typ tio turneringar för att det ska hända något. Om man är ung och på väg upp är det viktigt att gå igenom det där stadiet men jag är i en annan situation.

Hela intervjun:

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/pim-pim-redo-for-comeback-i-davis-cup_4228315.svd

shit om detta stämmer håller jag helt med dig castlevania. jag tycker att de är konstigt att pim pim aldrig går klokt framåt på rankingen...har legat runt 360-370 ett bra tag nu....

fan man måste ju spela tuneringarna för att komma med i ATP tuneringarna! han kan ju inte bara satsa på STHLM open varje år och kanske ett wild card i en enstaka 250 tunering.

...min syn på pim pim blev helt klart ändrad nu :/

isof ska de köra med vinci kanske? eller Filip Prpic. han gick upp hela 41 placeringar från förra veckan!
formen verkar nästan tala för honom ju!

men tror enqvist kör med pim pim....han är en sån spelare som kan slå topp spelare trots sin låga ranking.
Citera
2010-02-12, 13:37
Medlem
Kongo_89s avatar
6-0 6-1 till söderling

nu spelar svensken bra
Citera
2010-02-12, 14:28
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
6-0 6-1 till söderling

nu spelar svensken bra

I sin kvartsfinal? vem spelade han emot?
Citera
2010-02-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
I sin kvartsfinal? vem spelade han emot?

Benneteau. Första set släppte Robin 5 bollar. Starkt!
Citera
2010-02-12, 15:54
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
men tror enqvist kör med pim pim....han är en sån spelare som kan slå topp spelare trots sin låga ranking.

Det är inte omöjligt att Wilander ställde tuffare krav på Pim Pim. Spela kontinuerligt annars går DC platsen till nån som Vinci som gör allt för att klättra på rankingen. Men jag tror också Enqvist kör med Pim Pim i slutändan. Han har större potential och kan slå toppspelare. Men åter igen. Pim Pim har ett mycket märkligt upplägg. DC är en månad bort men han spelar inga tävlingsmatcher. Det går bra att snacka massa skit i tidningar och tror sig vara världsbäst. Få se vad han går för då det verkligen gäller!

Starkt av Robin att krossa Benneteau. Viktigt att formen börjar sitta nu lagom till DC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in