Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Han har flera gånger om bevisat att han kan slå vem som helst när han spelare på topp, han är definitivt en outsider till slutsegern där också. Går han till kvarten är det okej, semi är bra och längre är riktigt jävla bra om du frågar mig....

Det ska bli intressant att se om Söderling kan ruska av sig förlusten, ta nya mål mot Miami på relativt kort tid. Tävlingen börjar på måndag, men Söderling har väl ett bye i första omgången (bekräfta nån?) Så det blir inte att spela på direkten. Federer skulle spela sin första match på lördag den 27:e.
Det är alltid svårt att göra bra ifrån sig i två stora tävlingar på raken. Själv tror jag det kan bli ett mindre lyckat äventyr, men hoppas jag har fel.
Två semifinaler och två oväntade segrare. Nadal hade matchen i sin hand mot Ljubbe men blev alldeles för passiv. Kroaten började sätta sina slag och Nadals serve var klart sämre.
Vet inte om Söderling stördes av blåsten men han var inte sig lik. Taktiskt tyckte jag han valde fel taktik som spelade så mycket på Roddicks backhand. Ett fel som många gör. Slicen de får tillbaka är inte den lättaste att hantera. Sen borde han ha stått längre bak i servemottagningen.
Nåja. Nu blickar vi framåt mot Miami och ännu en stor 1000 tävling. Del Potro kommer dessvärre inte medverka. Samma gäller Davydenko, jättebabyn Sharapova och Serena Williams.