2010-03-21, 00:59
Medlem
Kongo_89s avatar
vad trist grym pers men hade inte gett bort så enkla misstag och servat bättre hade svensken vunnit matchen. ändå imponerande att se han ändå kriga och försöka kämpa sig in i matchen, dock blev de för mkt missar tillslut....

hur långt kan söderling gå i maimi då killar ?
Citera
2010-03-21, 01:00
Medlem
Forulfs avatar
Vilket bittert slut, torska med så liten marginal. Men, han hade lägen på andraservar i sista gemet. Två andra servar som han returnerar direkt ut resp. i nät, det håller inte när man får möjligheter att bryta tillbaka i ett avgörande set. När en kille som bygger på sin serve blir bruten två gånger i avgörande set mot en top-10 blir dte jopbbigt, det är bara att inse.

Surt, nu är det bara för Robin at ta nya tag mot Miami, en lika prestigefylld turnering som den här.
Citera
2010-03-21, 01:02
Medlem
Forulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
vad trist grym pers men hade inte gett bort så enkla misstag och servat bättre hade svensken vunnit matchen. ändå imponerande att se han ändå kriga och försöka kämpa sig in i matchen, dock blev de för mkt missar tillslut....

hur långt kan söderling gå i maimi då killar ?

Han har flera gånger om bevisat att han kan slå vem som helst när han spelare på topp, han är definitivt en outsider till slutsegern där också. Går han till kvarten är det okej, semi är bra och längre är riktigt jävla bra om du frågar mig....
Citera
2010-03-21, 01:14
Medlem
Maglors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Han har flera gånger om bevisat att han kan slå vem som helst när han spelare på topp, han är definitivt en outsider till slutsegern där också. Går han till kvarten är det okej, semi är bra och längre är riktigt jävla bra om du frågar mig....

Sanning. Man blir besviken om han inte går till kvart.
Citera
2010-03-21, 01:16
Medlem
Vobblers avatar
Roligt att det blev en spännande match till slut även om man hade på känn att det inte skulle räcka hela vägen. Skoj när vår enda tennisstjärna går långt i de stora turneringarna, det blir lite mer liv i tennistråden då!
Miami nästa då, sen är det dags för två månaders grusnötande.
Citera
2010-03-21, 01:33
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf

Det ska bli intressant att se om Söderling kan ruska av sig förlusten, ta nya mål mot Miami på relativt kort tid. Tävlingen börjar på måndag, men Söderling har väl ett bye i första omgången (bekräfta nån?) Så det blir inte att spela på direkten. Federer skulle spela sin första match på lördag den 27:e.
Det är alltid svårt att göra bra ifrån sig i två stora tävlingar på raken. Själv tror jag det kan bli ett mindre lyckat äventyr, men hoppas jag har fel.

Två semifinaler och två oväntade segrare. Nadal hade matchen i sin hand mot Ljubbe men blev alldeles för passiv. Kroaten började sätta sina slag och Nadals serve var klart sämre.

Vet inte om Söderling stördes av blåsten men han var inte sig lik. Taktiskt tyckte jag han valde fel taktik som spelade så mycket på Roddicks backhand. Ett fel som många gör. Slicen de får tillbaka är inte den lättaste att hantera. Sen borde han ha stått längre bak i servemottagningen.

Nåja. Nu blickar vi framåt mot Miami och ännu en stor 1000 tävling. Del Potro kommer dessvärre inte medverka. Samma gäller Davydenko, jättebabyn Sharapova och Serena Williams.
Citera
2010-03-21, 04:21
Medlem
Kongo_89s avatar
lottningen till miami görs på måndag! redan intresserad över söderlings väg dit. han lär inte gå lika långt som nu. dock kan han va jäkligt revansch sugen då han inte alls kom upp till den standard han brukar ha idag.

roddick kommer troligtvis gå om söderling om han vinner imorgon. dock går han inte om ifall herr ljubicic vinner....iaf enligt mina halvdana beräkningar :P

nadal går back 640p och murray går back 420p vilket betyder att murray går om nadal.
Citera
2010-03-21, 12:25
Medlem
Vilken choke av Nadal igår. Tycker han brukar vara ganska stabil under press men han spelade katastrofalt dåligt både i slutet av andra och för att inte tala om tiebreaket. Kul för Ljubicic som spelade bra och höll sig kall under press.
Citera
2010-03-21, 12:42
Medlem
Boceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derstatic
Vilken choke av Nadal igår. Tycker han brukar vara ganska stabil under press men han spelade katastrofalt dåligt både i slutet av andra och för att inte tala om tiebreaket. Kul för Ljubicic som spelade bra och höll sig kall under press.

Som plåster på såren fick han i alla fall vinna dubbeln, med sin vän Marc Lopez.
Citera
2010-03-21, 13:03
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocek
Som plåster på såren fick han i alla fall vinna dubbeln, med sin vän Marc Lopez.

Tror inte det hjälper då han även kommer att ta över 4:e platsen från och med imorn. 3:an blir Murray.
Tyvärr tror jag inte vi få se Nadal som den gamla Nadal.
Citera
2010-03-21, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Tror inte det hjälper då han även kommer att ta över 4:e platsen från och med imorn. 3:an blir Murray.

Äh, Nadal har aldrig varit oslagbar på hardcourt, långt ifrån. Tycker han spelar lika bra på underlaget nu som för 3-4 år sedan. Han spelar väldigt mycket bättre nu än i Mastersslutspelet för 5 månader sedan, då var han ruskigt dålig.

Undantaget är väl AO 2009 då Rafa spelade fantastiskt bra.
Citera
2010-03-21, 17:37
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate

Inte ens på grus? Jag skulle bli förvånad om Murray fortfarande är 3:a efter grussäongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in