2010-03-20, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Flushing Meadows ska det vara förstås.

Visst, Roddick är en klasspelare på gräs, men glöm inte Murrays vinst i Wimbledon 06.

Du hade rätt sånär på 3 gem. Slutresultat 6-1, 7-6. Det mest imponerande var Robins comeback efter att Murray brutit tillbaka då Robin servade för matchen. Har för mig att det stod 0-30 i Robins serve och mycket kritiskt skede i matchen. Men han lyckades få till ett tiebrake och där var det inget snack om saken. Murray slarvade för mycket och första serven funkade inte. Jag är beredd att hålla med Fidde angående Murrays tränare Corretja. Spanjoren har inte tillfört nåt i skottens spel så här långt. Osäkert om han är en bra coach, som spelare var han en rätt renodlad grusspelare.
Brad Gilbert är mannen bakom Murrays framgångar, en mer taktisk spelare har inte funnits, "vinn fult" är hans motto.
Citera
2010-03-20, 08:48
Medlem
På nåt sätt känns det alltid rätt jäkla stabilt när Robin vankas spela mot nån som helst bara vill ge tillbaka med samma mynt.
Citera
2010-03-20, 09:25
Medlem
Forulfs avatar
Nu är det dags att verkligen visa sin uppskattning till Kongo, Vobbler, Castlevania m. fl. som genom sina inlägg gör tennisen lättare att följa. Faktum är att jag enbart har hållit mig uppdaterad med iofficiella hemsidan och den här tråden. Det räcker, man får reda på det mesta. Jag hade gärna lagt ner tid åt att dikutera med er flitigare, men det finns annat i livet som kräver tid och engagemang. Jobb, familj, OS, hockeyslutspel, den senaste tidens lista kan göras hur lång som helst.

Robin mot Roddick i andra matchen i natt, troligtvis gör Nadal processen kort och slår Ljubicic tämligen enkelt. Det gör att Robin börjar runt 23.00, perfekt alltså. matchen kan gå precis hur fan som helst jag hävdar att det är 50/50. Hade matchen gått i ett annat land hade det känts som fördel Robin. Nyckeln blir som varit att hålla i sin grymma förstaserve, då ska det mycket till för att Roddick ska ha en chans!

En annan liten fundering: Kommer Nadal verkligen orka en tung final också? Han har nämligen, utöver singelspelandet, tafit sig fram till final i dubbelturneringen vilket borde slita mera?
Citera
2010-03-20, 09:27
Medlem
N/m
Senast redigerad av wall-ee 2010-03-20 kl. 09:34.
Citera
2010-03-20, 11:35
Medlem
valleros avatar
Det blir en mycket spännande tenniskväll. Robin har än en gång visat att han inte svajar under press och jag tror att han slår Roddick och går till final. Om det nu blir Nadal-Söderling i finalen undrar jag om inte Robin har en mental fördel. Han har då allt att vinna, inget att förlora medan Nadal förmodligen känner en enorm press på sig att vinna, speciellt mot Robin.
Ja, ja vi får se hur det går ikväll först...

Kommer kolla via Bet365 - någon som känner till andra streamar?
Citera
2010-03-20, 11:42
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
kom nyss hem-fan vad starkt att söderling vinner!!!!!

Söderling är ju faktiskt den som kanske haft tuffast motstånd hittills i turneringen. jag är dock lite orolig om svensken orkar med alla dessa matcher. armbågen,axeln?

Samtidigt har det ju trots det tuffa motståndet varit ganska lätta matcher. inga 3-timmars maraton utan de flesta matcher har hamnat under 2 timmar skulle jag gissa utan att veta svaret. Dessutom med en dags vila mellan åttondelen och kvarten så jag tror han håller.
Citera
2010-03-20, 13:03
Medlem
asdfnks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det blir en mycket spännande tenniskväll. Robin har än en gång visat att han inte svajar under press och jag tror att han slår Roddick och går till final.

Jag tycker snarare tvärtom, robin visar igen att hans spel blir ganska tajt när han ska serva hem matcher. Det enda han har kvar i dessa situationer är serven de andra slagen blir väldigt osäkra. Låt oss inte glömma att han hade 5-3 och tappade det när han skulle serva hem matchen. Även mot Tsonga så hade han märkbara problem i sista gamet, om jag inte minns fel, släppte till två bps och var tvungen att helt lita på sin serve; längre tillbaks kan vi titta på matchen mot Del potro i atpslutspelet där han hade 5-2 i tredje men chokade totalt. Enligt mig är det något han måste jobba med.

Citat:
Han har då allt att vinna, inget att förlora medan Nadal förmodligen känner en enorm press på sig att vinna, speciellt mot Robin.

Fan nadal har inte slagit en top10 spelare på evigheter. Hans väg till semin har varit ett skämt, grattis liksom han slog Berdych; hans självförtroende är nog inte vad det brukade vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Samtidigt har det ju trots det tuffa motståndet varit ganska lätta matcher. inga 3-timmars maraton utan de flesta matcher har hamnat under 2 timmar skulle jag gissa utan att veta svaret. Dessutom med en dags vila mellan åttondelen och kvarten så jag tror han håller.

Nej inte ska Robin känna av skadan nu isåfall är det nog nästan dags att lägga av med tennisen, fast jag tycker att han borde ta det lite lugnt med hur många tävlingar han lirar, han har spelat 26 st. det senaste året endast Davy har lika många i topp10, ska robin upp till top5 och stanna där måste han börja koncentrera sig på färre tävlingar.

Däremot så kan vi nog räkna bort Robin från Miami, tråkigt (eller asroligt) att ha två masters så pass nära. Tänk att fr ett år sen så vann Nadal IW och kom till finalen i Miami, vilken prestation! vi kanske får se den i repris?
Citera
2010-03-20, 14:07
Medlem
Maglors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfnk
Jag tycker snarare tvärtom, robin visar igen att hans spel blir ganska tajt när han ska serva hem matcher. Det enda han har kvar i dessa situationer är serven de andra slagen blir väldigt osäkra. Låt oss inte glömma att han hade 5-3 och tappade det när han skulle serva hem matchen. Även mot Tsonga så hade han märkbara problem i sista gamet, om jag inte minns fel, släppte till två bps och var tvungen att helt lita på sin serve

Samtidigt är det riktigt starkt av Robin att komma tillbaka och vinna tie breaket. Trodde när han blev bruten tillbaka till 5-5 att andra set skulle rinna ur händerna men jag tycker han visar ett stort lugn och riktig vinnarskalle i tie break. Den raka back handen vid 5-4? i breaket tyder på självförtroende och iskyla.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfnk
Tänk att fr ett år sen så vann Nadal IW och kom till finalen i Miami, vilken prestation! vi kanske får se den i repris?

Federer vann både IW och Miami -05 och 06, helt sjukt. Fast det var iofs innan Nadal blev så här bra på hardcourt och innan Djoker och Murray kommit in i bilden, konkurrensen var lite mindre tuff då.
Citera
2010-03-20, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf
Nu är det dags att verkligen visa sin uppskattning till Kongo, Vobbler, Castlevania m. fl. som genom sina inlägg gör tennisen lättare att följa. Faktum är att jag enbart har hållit mig uppdaterad med iofficiella hemsidan och den här tråden. Det räcker, man får reda på det mesta. Jag hade gärna lagt ner tid åt att dikutera med er flitigare, men det finns annat i livet som kräver tid och engagemang. Jobb, familj, OS, hockeyslutspel, den senaste tidens lista kan göras hur lång som helst.

Robin mot Roddick i andra matchen i natt, troligtvis gör Nadal processen kort och slår Ljubicic tämligen enkelt. Det gör att Robin börjar runt 23.00, perfekt alltså. matchen kan gå precis hur fan som helst jag hävdar att det är 50/50. Hade matchen gått i ett annat land hade det känts som fördel Robin. Nyckeln blir som varit att hålla i sin grymma förstaserve, då ska det mycket till för att Roddick ska ha en chans!

En annan liten fundering: Kommer Nadal verkligen orka en tung final också? Han har nämligen, utöver singelspelandet, tafit sig fram till final i dubbelturneringen vilket borde slita mera?
håller verkligen med angående dom andra skribenternas inlägg,, kongos inlägg just innan ditt e fan klockrent snacka om kunnig o insatt sånt gillar man o läsa. själv missade jag matchen pga ölen smakade så gott igår, men kommer kolla reprisen idag. längesedan de var så här kul o följa en svensk spelare vi har ändå haft endel bra spelare på 20hundratalet norman, larsson,gustavson, enqvist, johansson,(90tal på holm?),tillström, pimpim, e dom jag kommer på i skrivande stund
Citera
2010-03-20, 14:18
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forulf

hehe tack så mycket smickrad* xD. ne men de är lite synd oxå för tennisen bland svenska medier slår bara igenom när det är gs... söderling har ju gjort såna fina framsteg sedan lagtuneringen i düsseldorf förra året. sedan februari iår har söderling gjort nästintill felfria resultat med rotterdam,dcn och detta (men marseille kanske han borde stått över...)

hur som helst-tennis-godis-ikväll med:

RAFAEL NADAL vs IVAN LJUBICIC kl 20.00

ROBIN SÖDERLING vs ANDY RODDICK kl 22.00
Citera
2010-03-20, 14:31
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blast1
vi har ändå haft endel bra spelare på 20hundratalet norman, larsson,gustavson, enqvist, johansson,(90tal på holm?),tillström, pimpim, e dom jag kommer på i skrivande stund
jonas björkman oxå.
Citera
2010-03-20, 14:32
Medlem
asdfnks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maglor
Samtidigt är det riktigt starkt av Robin att komma tillbaka och vinna tie breaket. Trodde när han blev bruten tillbaka till 5-5 att andra set skulle rinna ur händerna men jag tycker han visar ett stort lugn och riktig vinnarskalle i tie break. Den raka back handen vid 5-4? i breaket tyder på självförtroende och iskyla.

ja visst är det stark att ändå vinna i två raka men ändå tycker jag att det finns en lite tendens, men självklart är inte bilden helt entydigt och det kanske bara är tillflligheter, men jag tror ändå inte det.

Hade faktiskt ingen aning om att Fed vann IW och Miami två år i rad, det är jävligt imponerande, var det lika tätt mellan tävlingarna då som nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in