Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det blir en mycket spännande tenniskväll. Robin har än en gång visat att han inte svajar under press och jag tror att han slår Roddick och går till final.
Jag tycker snarare tvärtom, robin visar igen att hans spel blir ganska tajt när han ska serva hem matcher. Det enda han har kvar i dessa situationer är serven de andra slagen blir väldigt osäkra. Låt oss inte glömma att han hade 5-3 och tappade det när han skulle serva hem matchen. Även mot Tsonga så hade han märkbara problem i sista gamet, om jag inte minns fel, släppte till två bps och var tvungen att helt lita på sin serve; längre tillbaks kan vi titta på matchen mot Del potro i atpslutspelet där han hade 5-2 i tredje men chokade totalt. Enligt mig är det något han måste jobba med.
Citat:
Han har då allt att vinna, inget att förlora medan Nadal förmodligen känner en enorm press på sig att vinna, speciellt mot Robin.
Fan nadal har inte slagit en top10 spelare på evigheter. Hans väg till semin har varit ett skämt, grattis liksom han slog Berdych; hans självförtroende är nog inte vad det brukade vara.
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Samtidigt har det ju trots det tuffa motståndet varit ganska lätta matcher. inga 3-timmars maraton utan de flesta matcher har hamnat under 2 timmar skulle jag gissa utan att veta svaret. Dessutom med en dags vila mellan åttondelen och kvarten så jag tror han håller.
Nej inte ska Robin känna av skadan nu isåfall är det nog nästan dags att lägga av med tennisen, fast jag tycker att han borde ta det lite lugnt med hur många tävlingar han lirar, han har spelat 26 st. det senaste året endast Davy har lika många i topp10, ska robin upp till top5 och stanna där måste han börja koncentrera sig på färre tävlingar.
Däremot så kan vi nog räkna bort Robin från Miami, tråkigt (eller asroligt) att ha två masters så pass nära. Tänk att fr ett år sen så vann Nadal IW och kom till finalen i Miami, vilken prestation! vi kanske får se den i repris?