Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Han hade inte vunnit över Roddick utan hans skada i Queens. Flashing? Menar du Flushing Meadows?
Flushing Meadows ska det vara förstås.
Visst, Roddick är en klasspelare på gräs, men glöm inte Murrays vinst i Wimbledon 06.
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
1 serven är bra. men 2 serven är klen. där ska söderling ta chansen och slugga på. matchen spelas inatt omkring kl 24. jag tror murray kan få svårt att hänga med söderling om han nu tar kommandot. söderling har annars varit väldigt stabil med sitt grundspel hitills i tuneringen. hoppas de håller i sig idag oxå. jag tror söderling vinner 6-4 7-6
Du hade rätt sånär på 3 gem. Slutresultat 6-1, 7-6. Det mest imponerande var Robins comeback efter att Murray brutit tillbaka då Robin servade för matchen. Har för mig att det stod 0-30 i Robins serve och mycket kritiskt skede i matchen. Men han lyckades få till ett tiebrake och där var det inget snack om saken. Murray slarvade för mycket och första serven funkade inte. Jag är beredd att hålla med Fidde angående Murrays tränare Corretja. Spanjoren har inte tillfört nåt i skottens spel så här långt. Osäkert om han är en bra coach, som spelare var han en rätt renodlad grusspelare.