2024-10-10, 13:17
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Löjligt, han kan ju fortfarande spela och hade kunnat svetta till sig någon mer 250:a. Men är man av typen som är rädd för att få stryk så är man.

Djokovic å andra sidan som är en betydligt bättre förebild lär spela så länge han kan springa, oavsett resultat.

Som vanligt (mestadels) svamlar du på…

FYI - Det är inte åldern som får idrottare att sluta, det är mängder skador som är problemet!

Gällande Rafa så har ju hans vänstra höft krånglat i många år - nu är den bortom all räddning…

Med två miljarder kronor på lönekontot har inte kunnat rädda hans kropp utan operationsingrepp som kunnat göra honom invalid resten av livet…
Dessutom har han väl haft återkommande armbågsproblem senaste tio åren.

När det gällde Roger Federer så var det ju tre knäoperationer som till slut fick honom att kasta in handduken på sitt 40:e år - Roger hade säkerligen kunnat varit topp-100 fortfarande med en frisk kropp.

För mig är dessutom herr Federer The GOAT även om Djoko vunnit mer titlar - dock har Novak inte hunnit upp i Rogers antalet vunna matcher i ATP, 1226 vunna mot Novaks 1119 - frågan är om Novak verkligen kommer ifatt detta?

Rafael Nadal har 1080 vunna matcher i ATP-sammanhang.
Citera
2024-10-12, 14:22
Medlem
Lucas Renard (swe) förlorade idag 6-0 6-0 i förkvalet i Stockholm Open. Detta visar just hur långt efter vi Svenskar är.
Citera
2024-10-12, 15:15
Medlem
Djokovic har vunnit allt och mer därtill. Om han inte vinner sin 41a masterstitel imorgon lär han knappast ligga sömnlös över det. Han sa själv nyligen att han fokuserar på slams och att representera sitt land. Och det kan man ju förstå.

Men om jag vore Djokovic skulle jag vara 100% motiverad inför möjligheten att få daska till ungtuppen till världsetta. Jag tror det blir en kanonmatch imorgon.
Citera
2024-10-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Lucas Renard (swe) förlorade idag 6-0 6-0 i förkvalet i Stockholm Open. Detta visar just hur långt efter vi Svenskar är.
Det var den riktiga kvalturneringen. Förkvalet tog slut igår. Till Lucas försvar får sägas att han tog sig in i kvalturneringen av egen kraft, om än som reserv med den blygsamma rankingen 1047.

Till svensk tennis försvar skall sägas att det är första gången på sex år som vi har så många som tre svenskar i kvalturneringen. Två av dem har fått wc, och den tredje är rankad 1047, men ändå.. Arrangörerna slår på stora trumman om det på hemsidan
Citera
2024-10-12, 15:35
Medlem
Det gick bättre för WC Rafael Ymer. Han tog två gem.
Citera
2024-10-12, 15:40
Medlem
Sebastian Eriksson, som gjort en del bra resultat på sistone, blev sjuk och kunde inte vara med i förkvalet. Olle Wallin, som vann en future i Falun nyligen, jag vet inte vad han skulle göra efter det. Han verkar inte ha varit påtänkt för ett wc till kvalet i alla fall. Märkligt.
Citera
2024-10-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Djokovic har vunnit allt och mer därtill. Om han inte vinner sin 41a masterstitel imorgon lär han knappast ligga sömnlös över det. Han sa själv nyligen att han fokuserar på slams och att representera sitt land. Och det kan man ju förstå.

Men om jag vore Djokovic skulle jag vara 100% motiverad inför möjligheten att få daska till ungtuppen till världsetta. Jag tror det blir en kanonmatch imorgon.

Hoppas verkligen WADA/CAS trycker till bluffaren ”ungtuppen” rejält inom kort!

Hoppas verkligen han blir förnedrad av Novak i morgon…

Min favorit Coco hade verkligen upplagt mot Sabalenka idag, men, tyvärr för Coco, Sabalenka är inte vilken tenniskvinna som helst, utan en tennis-Amazon utan mercy…
Citera
2024-10-13, 09:25
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Som vanligt (mestadels) svamlar du på…

FYI - Det är inte åldern som får idrottare att sluta, det är mängder skador som är problemet!

Gällande Rafa så har ju hans vänstra höft krånglat i många år - nu är den bortom all räddning…

Med två miljarder kronor på lönekontot har inte kunnat rädda hans kropp utan operationsingrepp som kunnat göra honom invalid resten av livet…
Dessutom har han väl haft återkommande armbågsproblem senaste tio åren.

När det gällde Roger Federer så var det ju tre knäoperationer som till slut fick honom att kasta in handduken på sitt 40:e år - Roger hade säkerligen kunnat varit topp-100 fortfarande med en frisk kropp.

För mig är dessutom herr Federer The GOAT även om Djoko vunnit mer titlar - dock har Novak inte hunnit upp i Rogers antalet vunna matcher i ATP, 1226 vunna mot Novaks 1119 - frågan är om Novak verkligen kommer ifatt detta?

Rafael Nadal har 1080 vunna matcher i ATP-sammanhang.

Haha vem bryr sig om anal vunna matcher när man ändå inte har flest GS-titlar?

Ni Fedal-fån är så roliga, igår florerade det en lista på intagram som Nadal var högst upp på, flest veckor i rad inom topp tio. 😄
Citera
2024-10-13, 13:31
Medlem
Fan, jag mår illa av att se Clostebolen Jannik Sinner lyfta bucklan i Shanghai!!

Måtte WADA/CAS snart stänga av denna fuskare...
Citera
2024-10-13, 14:01
Djokovic utklassad. Rätt väntad utgång: Sinner är som Djokovic fast bättre, inte mycket serben kunde göra då. Han hade behövt vara på sin 2011 eller 2015-level, och även då är det långt ifrån säkert att det hade räckt.
Citera
2024-10-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Haha vem bryr sig om anal vunna matcher när man ändå inte har flest GS-titlar?

Ni Fedal-fån är så roliga, igår florerade det en lista på intagram som Nadal var högst upp på, flest veckor i rad inom topp tio. 😄

Snacka om mindervärdeskomplex a.k.a Stefan Holm-syndrom.

Nu blev jag helt plötsligt jätteintresserad vem som legat längst på topp-100 också, eller varför inte topp-500 när vi är igång

Folk gör allt de kan för att det ska passa in i deras världsbild.
Citera
2024-10-13, 14:49
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Snacka om mindervärdeskomplex a.k.a Stefan Holm-syndrom.

Nu blev jag helt plötsligt jätteintresserad vem som legat längst på topp-100 också, eller varför inte topp-500 när vi är igång

Folk gör allt de kan för att det ska passa in i deras världsbild.

Haha ja den listan var extremt bisarr med tanke på att Djokovic varit världsetta dubbelt så många veckor som Nadal, men visst, flest antal veckor som topp 10 är tydligen värt mer än GS och att vara världsetta 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in