2025-07-06, 15:39
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
- - - Boom Boom Becker..där ju Järryd hade tysken ordentligt på grillen med setboll fram till 2-0 i set.

Man glömmer hur mkt flyt BB hade 85. Smärtar såklart att min ungdomsidol Curren hade i tur och ordning enkelt avfärdat Edberg, McEnroe och Connors för att i finalen hamna i psykbryt.

Har tyvärr inte Eurosport så man får nöja sig med tubenklippen. Sinner, Alcarac och Novak har alla imponerat i tre första ronderna. Kan Novak ta hem det till slut? Tror det är hans sista chans till en sista GS, kommer att sälja sig dyrt.
Citera
2025-07-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Man glömmer hur mkt flyt BB hade 85. Smärtar såklart att min ungdomsidol Curren hade i tur och ordning enkelt avfärdat Edberg, McEnroe och Connors för att i finalen hamna i psykbryt.

Har tyvärr inte Eurosport så man får nöja sig med tubenklippen. Sinner, Alcarac och Novak har alla imponerat i tre första ronderna. Kan Novak ta hem det till slut? Tror det är hans sista chans till en sista GS, kommer att sälja sig dyrt.

Du kan kika i stora streamingtraden.Finns täckning av alla banor.
Citera
2025-07-06, 15:45
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Du kan kika i stora streamingtraden.Finns täckning av alla banor.

Tack för den!

Har inte dåligt samvete, vi pröjsar 719 extra för Viaplay - vad har man haft för glädje av det? Se Arsenal underprestera och Stanley Cup sov jag igenom...

Någon nämnde Catarina L. Hon hade som nämnts oturen att "försvinna" i herrarnas dominans. Helvete inte klokt... småländskt Grand Slam 88...
Citera
2025-07-06, 16:08
Medlem
Kollar just nu på juniorsingelmatch. Ludvig Hede (Sverige) mot Gavin Goode (USA). Ludvig gör ett jättebra tiebreak och utjämnar till 1-1 i set. Vevar igång publiken också. Spelar klart roligare tennis än amerikanen.
Citera
2025-07-06, 16:08
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Du är kräsen (tycker jag) om du anser att Djokovic och Ymer inte var talanger. Ymer var i Wimbledonfinal i pojkklassen och Novak var rankad etta som pojkspelare (14 år).

Fast att vara bäst är ju inte per automatik synonymt med att vara en talang?

Djokovic är helt klart den bästa gemom tiderna men han är mer åt en träningsprodukt.

Han har ju förövrigt lagom till årets upplaga "lärt sig att serva" dessutom, det kan man väl inte kalla talang?
Citera
2025-07-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Kollar just nu på juniorsingelmatch. Ludvig Hede (Sverige) mot Gavin Goode (USA). Ludvig gör ett jättebra tiebreak och utjämnar till 1-1 i set. Vevar igång publiken också. Spelar klart roligare tennis än amerikanen.
Det blev stryk, trist.
Citera
2025-07-06, 17:03
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Fast att vara bäst är ju inte per automatik synonymt med att vara en talang?

Djokovic är helt klart den bästa gemom tiderna men han är mer åt en träningsprodukt.

Han har ju förövrigt lagom till årets upplaga "lärt sig att serva" dessutom, det kan man väl inte kalla talang?

Något man ofta glömmer när man säger att t ex Kulti "inte lyckades bevara talangen till seniornivå" är att Kulti som juniorvärldsetta enbart säger att han var bäst bland 71orna, och att detta kanske bara helt enkelt var en "dålig årgång"...
Citera
2025-07-06, 17:11
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Något man ofta glömmer när man säger att t ex Kulti "inte lyckades bevara talangen till seniornivå" är att Kulti som juniorvärldsetta enbart säger att han var bäst bland 71orna, och att detta kanske bara helt enkelt var en "dålig årgång"...
Magnus Larsson gillade jag som fan. Där snackar vi en riktig bolltalang. Trots sin längd och vikt så va mycket mer bara en storservare som man i regel förknippar med så långa spelare.
Citera
2025-07-06, 17:18
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Magnus Larsson gillade jag som fan. Där snackar vi en riktig bolltalang. Trots sin längd och vikt så va mycket mer bara en storservare som man i regel förknippar med så långa spelare.

Bra handleder!
Citera
2025-07-06, 18:40
Citat:

Jag har faktiskt aldrig sett honom spela, men frågan är om Sverige haft någon talang överhuvudtaget.

Borg var ju bara en vägg, men Edberg kanske?
Citera
2025-07-06, 18:46
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Jag har faktiskt aldrig sett honom spela, men frågan är om Sverige haft någon talang överhuvudtaget.

"Talang" i meningen antitesen till "träningsprodukt" är tveksamt... Ingen svensk Henri Leconte så långt ögonen når (i synnerhet inte Kulti! Menade inte så).

Av våra tre världsettor så Edberg kanske. J-E Lundqvist bland "allmogen".

Är inte "bara en vägg" ganska bra i tennis? Men förstår vad du menar.
Citera
2025-07-06, 18:52
Medlem
Masingas avatar
Citat:

Söderling?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in