2024-10-13, 17:50
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Yes, Nadal får 'bye' i 6 Kings Slam. Vilket innebär direktkvalificering till SF då det bara är 6 inbjudna spelare(Djokovic är den andra som får bye).

Egentligen gillar jag inte jippon, exhibitions och dylikt. Men det här är ju så jävla far out att man bara måste gilla skiten. Saudiarabien i sitt esse, slantar upp så in i helvete..

Bara att komma dit som en av de 6 inbjudna ger minst $1,500,000 USD.

Den som vinner turneringen erhåller den största prischecken i tennis någonsin, $6,000,000 USD, drygt 60 miljoner SEK alltså!

Och är man Novak eller Rafa räcker det alltså med att vinna två matcher för lägga vantarna på den sinnessjuka prissumman(nästan dubbelt gentemot en GS-titel-prissumma).

Och att bara komma till spel ger alltså (typ) lika mycket som en GS-finalplats(runner up).

Det ryktas om att man ska kunna streama skiten gratis på nätet. Vore häftigt om Nadal kunde få kröna sin karriär med vinna största den prischecken någonsin. Bara två matcher ju. Inte heeelt omöjligt ändå(bara nästan )

Jag fattar att man kan ha massa invändningar mot det här eventet - politiskt, ideologiskt, ekonomiskt, etc. Men jag vet inte, själv gillar jag det absurda i det hela.

Promo-videon är rätt cool, måste ju ha kostat multum bara den. Rune lajvar viking! Sinner någon romersk kejsare/överhöghet.
https://www.youtube.com/watch?v=3kcaYRw7Mnk

Såhär är uppläget:

Onsdag, 16:e Oktober
Daniil Medvedev vs. Jannik Sinner
Holger Rune vs. Carlos Alcaraz

Torsdag, 17:e Okt.
Novak Djokovic vs. Medvedev/Sinner
Rafael Nadal vs. Alcaraz/Rune

Fredag, 18:e
Vilodag

Lördag, 19:e
Brons-match
Final

Turneringen spelas i Riyadh, Saudiarabien(16-19 okt.)

Lite spännande ju, eller vad säger ni? Spelarna kommer ju garanterat inte hantera det som någon uppvisningsturnering iaf. Räkna med att respektive spelares team verkligen dreglar efter de här saftiga cashen som ligger i potten, de kommer pusha sin spelare maximalt.
Citera
2024-10-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Yes, Nadal får 'bye' i 6 Kings Slam. Vilket innebär direktkvalificering till SF då det bara är 6 inbjudna spelare(Djokovic är den andra som får bye).

Egentligen gillar jag inte jippon, exhibitions och dylikt. Men det här är ju så jävla far out att man bara måste gilla skiten. Saudiarabien i sitt esse, slantar upp så in i helvete..

Den som vinner turneringen erhåller den största prischecken i tennis någonsin, $6,000,000 USD, drygt 60 miljoner SEK alltså!

Och är man Novak eller Rafa räcker det alltså med att vinna två matcher för lägga vantarna på den sinnessjuka prissumman(nästan dubbelt gentemot en GS-titel-prissumma).

Och att bara komma till spel ger alltså (typ) lika mycket som en GS-finalplats(runner up).

Det ryktas om att man ska kunna streama skiten gratis på nätet. Vore häftigt om Nadal kunde få kröna sin karriär med vinna största den prischecken någonsin. Bara två matcher ju. Inte heeelt omöjligt ändå(bara nästan )

Jag fattar att man kan ha massa invändningar mot det här eventet - politiskt, ideologiskt, ekonomiskt, etc. Men jag vet inte, själv gillar jag det absurda i det hela.

Promo-videon är rätt cool, måste ju ha kostat multum bara den. Rune lajvar viking! Sinner någon romersk kejsare/överhöghet.

Såhär är uppläget:

Vilodag

Brons-match
Final

Lite spännande ju, eller vad säger ni? Spelarna kommer ju garanterat inte hantera det som någon uppvisningsturnering iaf. Räkna med att respektive spelares team verkligen dreglar efter de här saftiga cashen som ligger i potten, de kommer pusha sin spelare maximalt.

Ypperligt tillfälle att vinna skiten och skänka alla pengarna till någon kvinnorättsorganisation.

Fast det har ingen av dessa pengakåta snorvalpar stake nog att göra.
Citera
2024-10-15, 21:17
Skönt att idioten Elias åkte ur. Är man så egoistisk och flyr till Italien för att sparringen inte duger och därmed sinkar svensk tennis så förtjänar man inte bättre.
Citera
2024-10-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Såhär är uppläget:

Vilodag

Brons-match
Final

Hur har man valt in spelare?
Har spelare tackat nej så några är reserver?

Jarry är en ödmjuk vuxen spelare. När Elias Ymer står och tjurar som ett barn och vägrar tacka för matchen så försöker Jarry bara att lugnande tagga ner Elias.
Med det ligger sverigeettan på plats 301 i ranken
Citera
2024-10-15, 21:27
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Hur har man valt in spelare?
Har spelare tackat nej så några är reserver?

Jarry är en ödmjuk vuxen spelare. När Elias Ymer står och tjurar som ett barn och vägrar tacka för matchen så försöker Jarry bara att lugnande tagga ner Elias.
Med det ligger sverigeettan på plats 301 i ranken

Vad hände? Jag såg inte matchen utan bara det glädjande resultatet.
Citera
2024-10-15, 21:31
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Vad hände? Jag såg inte matchen utan bara det glädjande resultatet.
Elias ville ha matchbollen till sin fördel.
Framgick inte varför Elias klagade. Om han ansåg att Jarry skulle ha nuddat nätet eller att Jarry efteråt stöttade sig med racketet på Elias bana.

Jarry fick ett handslag långt efteråt vid sin bänk, men det fick aldrig domaren.
Senast redigerad av gofigur 2024-10-15 kl. 21:34.
Citera
2024-10-15, 21:38
Medlem
Ilimitados avatar
Vad har hänt med Borgs forehand? Han hade ju riktigt bra kräm i den för ett år sen.
Citera
2024-10-15, 21:40
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Elias ville ha matchbollen till sin fördel.
Framgick inte varför Elias klagade. Om han ansåg att Jarry skulle ha nuddat nätet eller att Jarry efteråt stöttade sig med racketet på Elias bana.

Jarry fick ett handslag långt efteråt vid sin bänk, men det fick aldrig domaren.

Såg poängen nu och kan förstå frustrationen då det var svårt att se, men det känns som att domaren har bättre läge att döma än Elias.

Men förövrigt, vad får man i deg vid en förstaomgångsvinst?
Citera
2024-10-15, 21:46
Glest på läktaren, pinsamt pinsamt.
Citera
2024-10-15, 21:54
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Glest på läktaren, pinsamt pinsamt.

Det riktigt pinsamma är att folk lämnar mitt i första set...
Citera
2024-10-15, 22:15
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Såg poängen nu och kan förstå frustrationen då det var svårt att se, men det känns som att domaren har bättre läge att döma än Elias.

Men förövrigt, vad får man i deg vid en förstaomgångsvinst?

Cirkus 80000SEK till förlorarna i omgång 1 och runt 125000:- till vinnarna…
Så, både Leo & Elias lär väl få torskpengar…

Det intressanta är att i Grand Slam får förlorarna i första omgången mellan 750000 till 950000 SEK - liten skillnad!

Dessutom fick Elias noll (0) ATP-poäng för förlusten…
Blir jobbigt att komma uppåt i rankingen om man torskar tidigt i 250-turneringar…
Citera
2024-10-15, 22:20
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Skönt att idioten Elias åkte ur. Är man så egoistisk och flyr till Italien för att sparringen inte duger och därmed sinkar svensk tennis så förtjänar man inte bättre.

Men, Björn Borg drog ju till Monaco tidigt, och, det gick ju hyfsat ändå för dom andra, både jämnåriga och grabbarna bakom födda på 1960-talet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in