Yes, Nadal får 'bye' i 6 Kings Slam. Vilket innebär direktkvalificering till SF då det bara är 6 inbjudna spelare(Djokovic är den andra som får bye).
Egentligen gillar jag inte jippon, exhibitions och dylikt. Men det här är ju så jävla far out att man bara måste gilla skiten. Saudiarabien i sitt esse, slantar upp så in i helvete..
Bara att komma dit som en av de 6 inbjudna ger minst $1,500,000 USD.
Den som vinner turneringen erhåller den största prischecken i tennis någonsin, $6,000,000 USD, drygt 60 miljoner SEK alltså!
Och är man Novak eller Rafa räcker det alltså med att vinna två matcher för lägga vantarna på den sinnessjuka prissumman(nästan dubbelt gentemot en GS-titel-prissumma).
Och att bara komma till spel ger alltså (typ) lika mycket som en GS-finalplats(runner up).
Det ryktas om att man ska kunna streama skiten gratis på nätet. Vore häftigt om Nadal kunde få kröna sin karriär med vinna största den prischecken någonsin. Bara två matcher ju. Inte heeelt omöjligt ändå(bara nästan
)
Jag fattar att man kan ha massa invändningar mot det här eventet - politiskt, ideologiskt, ekonomiskt, etc. Men jag vet inte, själv gillar jag det absurda i det hela.
Promo-videon är rätt cool, måste ju ha kostat multum bara den. Rune lajvar viking! Sinner någon romersk kejsare/överhöghet.
https://www.youtube.com/watch?v=3kcaYRw7Mnk
Såhär är uppläget:
Onsdag, 16:e Oktober
Daniil Medvedev vs. Jannik Sinner
Holger Rune vs. Carlos Alcaraz
Torsdag, 17:e Okt.
Novak Djokovic vs. Medvedev/Sinner
Rafael Nadal vs. Alcaraz/Rune
Fredag, 18:e
Vilodag
Lördag, 19:e
Brons-match
Final
Turneringen spelas i Riyadh, Saudiarabien(16-19 okt.)
Lite spännande ju, eller vad säger ni? Spelarna kommer ju garanterat inte hantera det som någon uppvisningsturnering iaf. Räkna med att respektive spelares team verkligen dreglar efter de här saftiga cashen som ligger i potten, de kommer pusha sin spelare maximalt.
Egentligen gillar jag inte jippon, exhibitions och dylikt. Men det här är ju så jävla far out att man bara måste gilla skiten. Saudiarabien i sitt esse, slantar upp så in i helvete..
Bara att komma dit som en av de 6 inbjudna ger minst $1,500,000 USD.
Den som vinner turneringen erhåller den största prischecken i tennis någonsin, $6,000,000 USD, drygt 60 miljoner SEK alltså!
Och är man Novak eller Rafa räcker det alltså med att vinna två matcher för lägga vantarna på den sinnessjuka prissumman(nästan dubbelt gentemot en GS-titel-prissumma).
Och att bara komma till spel ger alltså (typ) lika mycket som en GS-finalplats(runner up).
Det ryktas om att man ska kunna streama skiten gratis på nätet. Vore häftigt om Nadal kunde få kröna sin karriär med vinna största den prischecken någonsin. Bara två matcher ju. Inte heeelt omöjligt ändå(bara nästan
)Jag fattar att man kan ha massa invändningar mot det här eventet - politiskt, ideologiskt, ekonomiskt, etc. Men jag vet inte, själv gillar jag det absurda i det hela.
Promo-videon är rätt cool, måste ju ha kostat multum bara den. Rune lajvar viking! Sinner någon romersk kejsare/överhöghet.
https://www.youtube.com/watch?v=3kcaYRw7Mnk
Såhär är uppläget:
Onsdag, 16:e Oktober
Daniil Medvedev vs. Jannik Sinner
Holger Rune vs. Carlos Alcaraz
Torsdag, 17:e Okt.
Novak Djokovic vs. Medvedev/Sinner
Rafael Nadal vs. Alcaraz/Rune
Fredag, 18:e
Vilodag
Lördag, 19:e
Brons-match
Final
Turneringen spelas i Riyadh, Saudiarabien(16-19 okt.)
Lite spännande ju, eller vad säger ni? Spelarna kommer ju garanterat inte hantera det som någon uppvisningsturnering iaf. Räkna med att respektive spelares team verkligen dreglar efter de här saftiga cashen som ligger i potten, de kommer pusha sin spelare maximalt.