2022-10-26, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Lär vara trötta ben från Rune imorgon, tror att De Minaur revanscherar sig.

Annars såg jag att Thiem ska möta vinnaren mellan Medvedev och Basilashvili, och det finns väl ingen chans i helvetet att det blir den sistnämnda
Nä!!!
Citera
2022-10-26, 10:42
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Gick många historier om Magnus L enl. utsago så var han ingen pedant så att säga hans rum på hotellen låg allt i en enda röra sägs det
Har ett minne när en sena på hans racket gick av och han gick och hämtade en ny och gjorde sig färdig att ta emot serv men såg då att även på den spaden var en sena av så han fick uppsöka sin bänk ytterligare en gång
Men det var en härlig spelare utstrålade glädje i alla lägen

ML var punk i en konservativ värld. Detta är förmodligen, som titeln antyder, den minst seriösa matchen som någonsin spelats på touren i masters-sammanhang. Noah, som väl ville bjuda publiken på lite extra underhållning i slutet av sin karriär, tramsar oavbrutet till publikens förtjusning, och Larsson tramsar med så till den grad att han förlorar matchen. Lol, vilken legend.

https://www.youtube.com/watch?v=xcRvIMk6PnY
Citera
2022-10-26, 12:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Stan The Man är inte att leka med hemma i Basel. 6-4, 6-4 mot Ruud.

Älskar ju Wawrinka så jag unnar honom alla segrar. Men Ruud har verkligen tappat det sen US Open. Vill nog bara ha semester.
Citera
2022-10-26, 13:06
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
ML var punk i en konservativ värld. Detta är förmodligen, som titeln antyder, den minst seriösa matchen som någonsin spelats på touren i masters-sammanhang. Noah, som väl ville bjuda publiken på lite extra underhållning i slutet av sin karriär, tramsar oavbrutet till publikens förtjusning, och Larsson tramsar med så till den grad att han förlorar matchen. Lol, vilken legend.

https://www.youtube.com/watch?v=xcRvIMk6PnY

Gillar inte. Det är sånt där man kan se bland veteranerna med Mansour Bahrami i spetsen (eller Nastase på sin tid, som enligt legenden ska ha gått upp på läktaren för att skriva autografer i en match mot Borg där han lyckades få till och med Iceman att tappa fattningen). Jag är väl humorlös, men det här är ju i grunden väldigt osportsligt gjort av Noah. Han möter en då ung Magnus Larsson som inte vet hur han ska hantera situationen utan spelar med i Noahs apkonster, så till den grad att han förlorar matchen. Noah fick precis som han ville, och jag tror inte att Larsson var särskilt glad efteråt. Sen kan man ju fråga sig vad domaren sysslar med.
Citera
2022-10-26, 13:13
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Gillar inte. Det är sånt där man kan se bland veteranerna med Mansour Bahrami i spetsen (eller Nastase på sin tid, som enligt legenden ska ha gått upp på läktaren för att skriva autografer i en match mot Borg där han lyckades få till och med Iceman att tappa fattningen). Jag är väl humorlös, men det här är ju i grunden väldigt osportsligt gjort av Noah. Han möter en då ung Magnus Larsson som inte vet hur han ska hantera situationen utan spelar med i Noahs apkonster, så till den grad att han förlorar matchen. Noah fick precis som han ville, och jag tror inte att Larsson var särskilt glad efteråt. Sen kan man ju fråga sig vad domaren sysslar med.

Jag håller helt med dig. Samtidigt har det mig veterligen bara hänt vid ett tillfälle i en sådan här stor turnering, och publiken älskade det, och Noah är ju väldigt charmig med en varm och vänlig själ. Då tycker jag man kan se det hela från ett uppskattande perspektiv också, även om jag i grunden håller med dig. Men säkert snopet för ML efteråt.
Citera
2022-10-26, 13:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Jag håller helt med dig. Samtidigt har det mig veterligen bara hänt vid ett tillfälle i en sådan här stor turnering, och publiken älskade det, och Noah är ju väldigt charmig med en varm och vänlig själ. Då tycker jag man kan se det hela från ett uppskattande perspektiv också, även om jag i grunden håller med dig. Men säkert snopet för ML efteråt.

Ja, Noah var ju en härlig profil, absolut. Man kunde nästan ha överseende med att han slog Wilander på hemmaplan i Roland Garros 1983. Men här går han för långt. Det hade varit en annan sak om Larsson hade varit överlägsen och showandet inte haft nån betydelse, utan mer varit ett uttryck för uppgivenhet, men här rörde det sig ju faktiskt om en jämn tresetare som Noah vann.

... men å andra sidan kan vi ju nu sitta och minnas både Noah och Larsson drygt 30 år senare, så nåt gott förde det väl med sig
Senast redigerad av ingetbranick 2022-10-26 kl. 13:23.
Citera
2022-10-26, 13:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Utöver äran av att ha spelat i tidernas mest oseriösa "riktiga" match så måste väl Larsson ha haft tennisvärldens största fötter också?
Citera
2022-10-26, 13:49
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Var inte så gammal när Larsson var som bäst men det där minns jag direkt från minnet faktiskt. Att Larsson vann mot Sampras flera gånger.

Jag är så pass gammal att jag såg Larsson-Sampras i Scandinavium på 90-talet i en DC-final. Larsson vann efter att Sampras tvingades bryta matchen. Lite snopet. Fick väl se ett par set om jag minns rätt.

Har blivit några SO genom åren, bästa minnet är väl när Thomas Johansson slog Agassi i finalen 2004.
Citera
2022-10-26, 14:22
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Nä!!!

Går ju bra hittills iaf, men andra set verkar vara mer problematiskt i skrivande stund.

Rune på väg att visa återigen att det inte bara är grus som är det självklara underlaget? Eller blir det soppa torsk? Ser dock inte matchen.

EDIT: Tydligen blir inte en 19-årings pojkben trötta inte Jävligt imponerande. I nästa omgång står klurige Humbert för motståndet där man verkligen inte skall luras av rankingen.
Senast redigerad av bobo909 2022-10-26 kl. 15:02.
Citera
2022-10-26, 14:56
Medlem
Citat:
ML var punk i en konservativ värld. Detta är förmodligen, som titeln antyder, den minst seriösa matchen som någonsin spelats på touren i masters-sammanhang. Noah, som väl ville bjuda publiken på lite extra underhållning i slutet av sin karriär, tramsar oavbrutet till publikens förtjusning, och Larsson tramsar med så till den grad att han förlorar matchen.
Gillar definitivt inte det ska vara på riktigt
Rune ångar på och så verkar även Sinner göra i sin match mot Garin
Citera
2022-10-26, 17:17
Medlem
Leo Borg (579) gör den här veckan en ny attack mot första titeln. Han är förstaseedad i en M15-turnering i Egypten där han uppenbarligen trivs.

Idag besegrade han i första omgången 23-årige Stuurman (1210) med 6-3, 6-4.

https://live.itftennis.com/en/live-s...F-EGY-28A-2022
Citera
2022-10-26, 18:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Annars såg jag att Thiem ska möta vinnaren mellan Medvedev och Basilashvili, och det finns väl ingen chans i helvetet att det blir den sistnämnda

Basilashvili har haft ett miserabelt år och rasat på rankingen från 22 vid årsskiftet till 94 nu, och raset lär fortsätta. Han hade ett tillfälligt uppsving på gräset där han besegrade Rublev, Evans och Musetti samt gick till tredje omgången i Wimbledon efter segrar mot SO-bekantingarna Rosol och Halys, men i övrigt har han knappt vunnit en match i år. Det mesta av rankingraset kom förra veckan då han föll 57 placeringar(!) från 36 till 93 då han tappade alla poäng från Indian Wells där han överraskande gick till final i fjolårets höstupplaga.

Ringmuren berättade nyss att georgiern precis som Kyrgios och Zverev anklagats för kvinnomisshandel och att han alldeles nyligen friades i domstol. Klart att detta kan ha påverkat hans prestationer i år, men å andra sidan hade han ett strålande fjolår och anklagelserna har tydligen funnit sedan 2020. Kanske har den tejpade armbågen också en del i formsvackan. Fast vad något av ovanstående har att göra med att han servar bedrövligt, med ett alldeles för högt uppkast som ökar felmarginalen - sånt man ofta ser på damsidan - vet jag dock inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in