2022-10-26, 18:44
Medlem
Hustler är inte lätt att tas med i Schweiz. Jobbig typ, vänsterhänt är han också. Jag avskyr att spela mot vänsterhänta.
Citera
2022-10-26, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
ML var punk i en konservativ värld. Detta är förmodligen, som titeln antyder, den minst seriösa matchen som någonsin spelats på touren i masters-sammanhang. Noah, som väl ville bjuda publiken på lite extra underhållning i slutet av sin karriär, tramsar oavbrutet till publikens förtjusning, och Larsson tramsar med så till den grad att han förlorar matchen. Lol, vilken legend.

https://www.youtube.com/watch?v=xcRvIMk6PnY

Fyfan vilken skön match. Den hade jag inte sett förut. En mycket bättre tid där man kunde göra på det sättet.
Citera
2022-10-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Gillar inte. Det är sånt där man kan se bland veteranerna med Mansour Bahrami i spetsen (eller Nastase på sin tid, som enligt legenden ska ha gått upp på läktaren för att skriva autografer i en match mot Borg där han lyckades få till och med Iceman att tappa fattningen). Jag är väl humorlös, men det här är ju i grunden väldigt osportsligt gjort av Noah. Han möter en då ung Magnus Larsson som inte vet hur han ska hantera situationen utan spelar med i Noahs apkonster, så till den grad att han förlorar matchen. Noah fick precis som han ville, och jag tror inte att Larsson var särskilt glad efteråt. Sen kan man ju fråga sig vad domaren sysslar med.

Trams, om han hade velat vinna matchen så hade han spelat seriöst. varför ska han vara ledsen efteråt. Det är ju hans eget val om han vill spela för att vinna eller inte.

Han gjorde det givetvis av respekt för en stor spelare och tog förlusten. Stort gjort av Larsson faktiskt.

Skulle vara skönt att slippa all betting i tennis (och i alla annan sport faktiskt). På samma gång kan man ta och förbjuda djurplågarsporten trav också.
Citera
2022-10-26, 19:29
Medlem
Ett jävla otyg att låta som en brunstig älgtjur vid varje slag borde vara förlorad poäng. Tennisen är väl enda sporten där den skiten förekommer?
Citera
2022-10-26, 19:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Trams, om han hade velat vinna matchen så hade han spelat seriöst. varför ska han vara ledsen efteråt. Det är ju hans eget val om han vill spela för att vinna eller inte.

Han gjorde det givetvis av respekt för en stor spelare och tog förlusten. Stort gjort av Larsson faktiskt.

Jag menar att Larsson i efterhand nog var besviken över att han lät Noah rubba honom på det sättet och att han blev statist i fransmannens show. Det handlade knappast om respekt för motståndaren utan om att han blev överrumplad och inte visste hur han skulle agera. Som ung, ambitiös spelare på uppgång ska han inte ge bort en enda match, särskilt inte en som han borde ha vunnit i en stor turnering som Hamburg. Att slarva bort en match på det sättet är inget jag applåderar, oavsett vem motståndaren är.
Citera
2022-10-26, 22:22
Medlem
Stricker? Ännu en schweizare? Jag minns en tid när man sa att ”efter Federer och Wawrinka så är det tomt. Det ser tom bättre ut för Sverige”
Citera
2022-10-26, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag menar att Larsson i efterhand nog var besviken över att han lät Noah rubba honom på det sättet och att han blev statist i fransmannens show. Det handlade knappast om respekt för motståndaren utan om att han blev överrumplad och inte visste hur han skulle agera. Som ung, ambitiös spelare på uppgång ska han inte ge bort en enda match, särskilt inte en som han borde ha vunnit i en stor turnering som Hamburg. Att slarva bort en match på det sättet är inget jag applåderar, oavsett vem motståndaren är.

Kan så ha varit. Men tror ändå att det handlade om respekt. Kanske inte en bra typ av respekt ens.

Men han har bara sig själv att skylla för att han förlorade matchen. Just därför man alltid ska vara seriös om man vill vinna.

Minns en match mellan Murray och Llodra som hade en liknande karaktär (men inte lika extrem). Murray bara ignorerade fransmannens charader och spelade ut honom. Hade lätt kunnat bli en cirkus och han inte haft någon vinnarskalle.
Citera
2022-10-26, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Ett jävla otyg att låta som en brunstig älgtjur vid varje slag borde vara förlorad poäng. Tennisen är väl enda sporten där den skiten förekommer?

Ja, det är extremt störande och förlöjligar sporten. Trist att detta fjanteri har kommit till herrtennisen också.

Söderling och Berdych, två av de mest hårtslående spelarna. Höll inte på med fjanteriet. Man undrar varför de håller på som de gör. Visst jag kan acceptera ett litet subtilt stön om man tar allt vad man kan. Men att hålla på att bögstöna som att man blir våldtagen begriper jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Stricker? Ännu en schweizare? Jag minns en tid när man sa att ”efter Federer och Wawrinka så är det tomt. Det ser tom bättre ut för Sverige”

Tomt innan och efter. Fed och Stan är verkligen unika i schweizisk idrottshistoria.

Federer kom verkligen från ingenstans. Absolut ingen stor tennisnation innan. Sedan så är Stan bara fyra år yngre, så han kom i samma veva också.
Senast redigerad av terribilis 2022-10-26 kl. 23:10.
Citera
2022-10-27, 00:55
Mycket snack om att de andra nordiska länderna har gått om Sverige i tennis.

Men: vad har de för statistik mot Big-3?

Som vi såg har flertalet svennar segrar mot big 3. Men har någon från Danmark eller Norge spöat nån av dem?

Om inte ska de nog bara hålla käften.

Ruud är 0-5 mot B3. Rune 0-1. Nån annan?

Jarko Nieminen är 0-15 mot Federer, 0-8 mot Nadal och .... 1-6 mot Novak. Rätt gay av serben att torska en där, men finnarna gillar vi, så de är de värda.

Har jag missat nåt? Vad säger stat-nördarna?
Citera
2022-10-27, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Leo Borg (579) gör den här veckan en ny attack mot första titeln. Han är förstaseedad i en M15-turnering i Egypten där han uppenbarligen trivs.

Idag besegrade han i första omgången 23-årige Stuurman (1210) med 6-3, 6-4.

https://live.itftennis.com/en/live-s...F-EGY-28A-2022

Leo Borg till kvartsfinal efter 6-2, 6-3 mot De Rossi (1170).

Citera
2022-10-27, 13:14
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber

Inte lika irriterande som WTA-tjuten dock då herrarna har en annan frekvens. Men visst vore det skönt att slippa höra det där. När Novak och Rafa möts brukar det bli ganska högljutt.
Murray kan också bli jobbig med sina illvrål, som att han blir brännmärkt eller stucken mitt i duellen.

Det är klart att den yngre generationen tar efter dessa tre (ok, två ) giganter.
Citera
2022-10-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Leo Borg till kvartsfinal efter 6-2, 6-3 mot De Rossi (1170).

Såg precis men du han före, kul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in