Citat:
Ursprungligen postat av fishattack
Har ingen en riktig printscreen? Har läst allt de där. Garva iofs satans mycket åt att bara läsa de, så skulle vara kul att se också.
Jorå!
Jag insåg att någon ganska snabbt skulle påtala dundertabben för Sportbladet, så jag kastade mig över print screen, för en sådan här sak måste ju bara bevaras till eftervärlden.
http://sv.tinypic.com/m/6hjnmq/1
Jag är kanske inte så uppmärksam av mig, så hittills har jag bara lyckats hitta fem fel i texten. Hur många kan ni, mina kära Flashback-vänner, hitta utöver de nedanstående?
1. Robin Söderling ska tydligen ska möta Roger Federer i en bronsmatch. Vem har hört talas om en bronsmatch i en tennisturnering (bortsett från i OS)?
2. Det var tydligen en "otroligt dramatisk
t semifinal"
3. Argentinaren som besegrade Söderling heter visst "Martin Del Potro" och inte Juan Martin Del Potro, som jag hade fått för mig.
4. Frågan i första enkäten är "Vinner vinner finalen i Masters?"
5. Enligt den andra enkäten ska Robin tydligen inte bara möta Federer i den besynnerliga bronsmatchen, utan uppenbarligen också Rafael Nadal! Ibland framförs ju åsikten att superstjärnorna hela tiden favoriseras och, det är klart, om en spelare som kommer sist i sin grupp utan att ha vunnit ett enda set kvalificerar sig för en bronsmatch, ligger det kanske
någon sanning i den kritiken. Dessutom är det ju i hög grad orättvist att Söderling tvingas möta ett dubbelpar (ehuru nykomponerat) i sin så kallade bronsmatch.
Allvarligt talat - visserligen använder Sportbladet cirka 95 % av sitt utrymme till ishockey och fotboll och kräver enorma svenskframgångar för att de ska orka uppmärksamma andra sporter, men varför begär de inte åtminstone grundläggande kunskaper om några andra sporter av sina så kallade journalister?
Vore det inte rimligt att begära att man åtminstone har följt åtminstone en tennisturnering någon gång i sitt liv innan man börjar skriva sportartiklar i det som (märkligt nog) är Sveriges största dagstidning...?