2009-11-29, 19:20
Medlem
fishattacks avatar
Har ingen en riktig printscreen? Har läst allt de där. Garva iofs satans mycket åt att bara läsa de, så skulle vara kul att se också.
Citera
2009-11-29, 20:14
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det beror naturligtvis lite på matchbilden men eftersom det inte breakats så våldsamt fram och tillbaka innan och söderling servat relativt bra så är han naturligtvis monsterfavorit när han behöver hålla två egna servegames till vinst.

Något som även påvisas av liveoddsen som fullkomligt störtdök på söderling efter breaket.

Jojo, klart han ska vara storfavorit, jag vände mig bara mot uttrycket 9 v 10. Snarare 8 av 10. Lite petigt av mig iofs.
Citera
2009-11-29, 20:41
Medlem
gbajerns avatar
Skulle vara riktigt trevligt med en bronsmatch i form av en rundtennis-match
Citera
2009-11-29, 20:45
Medlem
baffbaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishattack
Har ingen en riktig printscreen? Har läst allt de där. Garva iofs satans mycket åt att bara läsa de, så skulle vara kul att se också.

PM:a honom eller henne då.
Citera
2009-11-29, 21:37
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Aftonbladet briljerar igen!

Citat:
Ursprungligen postat av fishattack

Jorå!

Jag insåg att någon ganska snabbt skulle påtala dundertabben för Sportbladet, så jag kastade mig över print screen, för en sådan här sak måste ju bara bevaras till eftervärlden.

http://sv.tinypic.com/m/6hjnmq/1

Jag är kanske inte så uppmärksam av mig, så hittills har jag bara lyckats hitta fem fel i texten. Hur många kan ni, mina kära Flashback-vänner, hitta utöver de nedanstående?

1. Robin Söderling ska tydligen ska möta Roger Federer i en bronsmatch. Vem har hört talas om en bronsmatch i en tennisturnering (bortsett från i OS)?

2. Det var tydligen en "otroligt dramatiskt semifinal"

3. Argentinaren som besegrade Söderling heter visst "Martin Del Potro" och inte Juan Martin Del Potro, som jag hade fått för mig.

4. Frågan i första enkäten är "Vinner vinner finalen i Masters?"

5. Enligt den andra enkäten ska Robin tydligen inte bara möta Federer i den besynnerliga bronsmatchen, utan uppenbarligen också Rafael Nadal! Ibland framförs ju åsikten att superstjärnorna hela tiden favoriseras och, det är klart, om en spelare som kommer sist i sin grupp utan att ha vunnit ett enda set kvalificerar sig för en bronsmatch, ligger det kanske någon sanning i den kritiken. Dessutom är det ju i hög grad orättvist att Söderling tvingas möta ett dubbelpar (ehuru nykomponerat) i sin så kallade bronsmatch.

Allvarligt talat - visserligen använder Sportbladet cirka 95 % av sitt utrymme till ishockey och fotboll och kräver enorma svenskframgångar för att de ska orka uppmärksamma andra sporter, men varför begär de inte åtminstone grundläggande kunskaper om några andra sporter av sina så kallade journalister?

Vore det inte rimligt att begära att man åtminstone har följt åtminstone en tennisturnering någon gång i sitt liv innan man börjar skriva sportartiklar i det som (märkligt nog) är Sveriges största dagstidning...?
Citera
2009-11-29, 21:47
Medlem
fishattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Jorå!

Jag insåg att någon ganska snabbt skulle påtala dundertabben för Sportbladet, så jag kastade mig över print screen, för en sådan här sak måste ju bara bevaras till eftervärlden.

http://sv.tinypic.com/m/6hjnmq/1

Jag är kanske inte så uppmärksam av mig, så hittills har jag bara lyckats hitta fem fel i texten. Hur många kan ni, mina kära Flashback-vänner, hitta utöver de nedanstående?

1. Robin Söderling ska tydligen ska möta Roger Federer i en bronsmatch. Vem har hört talas om en bronsmatch i en tennisturnering (bortsett från i OS)?

2. Det var tydligen en "otroligt dramatiskt semifinal"

3. Argentinaren som besegrade Söderling heter visst "Martin Del Potro" och inte Juan Martin Del Potro, som jag hade fått för mig.

4. Frågan i första enkäten är "Vinner vinner finalen i Masters?"

5. Enligt den andra enkäten ska Robin tydligen inte bara möta Federer i den besynnerliga bronsmatchen, utan uppenbarligen också Rafael Nadal! Ibland framförs ju åsikten att superstjärnorna hela tiden favoriseras och, det är klart, om en spelare som kommer sist i sin grupp utan att ha vunnit ett enda set kvalificerar sig för en bronsmatch, ligger det kanske någon sanning i den kritiken. Dessutom är det ju i hög grad orättvist att Söderling tvingas möta ett dubbelpar (ehuru nykomponerat) i sin så kallade bronsmatch.

Allvarligt talat - visserligen använder Sportbladet cirka 95 % av sitt utrymme till ishockey och fotboll och kräver enorma svenskframgångar för att de ska orka uppmärksamma andra sporter, men varför begär de inte åtminstone grundläggande kunskaper om några andra sporter av sina så kallade journalister?

Vore det inte rimligt att begära att man åtminstone har följt åtminstone en tennisturnering någon gång i sitt liv innan man börjar skriva sportartiklar i det som (märkligt nog) är Sveriges största dagstidning...?

Tack! Det där var riktigt roligt.
Citera
2009-11-29, 22:22
Medlem
pirates avatar
Hahaha klockrent, detta borde mejlas till AB!!
Citera
2009-11-29, 22:37
Medlem
Funkes avatar
Citat:
En stor mängd underhållning

Det var inte många rätt i den artikeln. Det blir väl lätt så om man går direkt från krogen till jobbet.
Senast redigerad av Funke 2009-11-29 kl. 22:44.
Citera
2009-11-29, 22:46
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Hahaha klockrent, detta borde mejlas till AB!!

Bra idé! Jag ska göra detta. Sportchefen heter tydligen Per Karlsson, så jag drar iväg ett mail till honom. Vi hörs om en stund.
Citera
2009-11-29, 23:02
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbajern
Skulle vara riktigt trevligt med en bronsmatch i form av en rundtennis-match

Haha varför avgör man inte hela mastersslutspelet med en rundtennismatch i serverutorna

Men det är klart, de andra spelarna kanske är elaka mot Nadal och lägger upp bollen, så de kan smasha ut honom
Citera
2009-11-29, 23:28
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Så där, nu har jag skickat följande mail till Per Karlsson, sportchef på Sportbladet:

Citat:
Hej!

Jag är en trogen läsare av Sportbladet som ställer sig något frågande till vissa uppgifter som ni publicerade på nätet efter Robin Söderlings förlustmatch i semifinalen i Mastersslutspelet natten till söndagen (se bifogad bild, eller denna länk: http://sv.tinypic.com/m/6hjnmq/1 ). Jag förstår att högt tempo är prioriterat i er bransch och att detta ibland innebär att det kan smyga sig in mindre felaktigheter i era texter. Jag väljer därför att inte påpeka petitesser som att det står att det var en "otroligt dramatiskt semifinal", eller att Juan Martin Del Potro i er webbomröstning kallas för "Martin Del Potro".

Ett betydligt allvarligare fel är att någon av era sportjournalister uppenbarligen tror att det existerar bronsmatcher i tennisturneringar, eftersom det hävdas att Robin Söderling kommer att ställas mot Roger Federer i en sådan match. Bortsett från de bronsmatcher som numera spelas i OS-turneringar har jag inte hört talas om att det spelas några tredjeprismatcher i tennisturneringar på denna nivå.

Jag hade kanske kunnat tro att det ovannämnda var en ren felskrivning om det inte hade varit för att påståendet att det ska spelas en bronsmatch återkommer i er webbomröstning lite längre ned (den till höger, alltså inte webbomröstningen till vänster som har rubriken "Vinner vinner finalen i Masters?"). Där påstås det dock att Söderling inte kommer att möta Federer i den besynnerliga bronsmatchen, utan...just det, Rafael Nadal!

Elaka tungor gör ibland gällande att tennisen är korrumperad och att superstjärnorna ofta favoriseras och, det är klart, om en spelare som kommer sist i sin grupp utan att ha vunnit en enda match (ja, faktiskt inte ett enda set) och inte ens nått semifinalen, ska få spela en bronsmatch, kanske det i alla fall ligger någon sanning i den kritiken. Detta gäller inte minst som att den arme Robin Söderling dessutom ska tvingas möta (det ehuru nykomponerade) dubbelparet Nadal/Federer i sin bronsmatch. Aftonbladet, som ända sedan Lars Johan Hiertas dagar alltid har ställt sig på den svagare partens sida, borde verkligen gå till botten med denna monumentala orättvisa!

Nu är det ju välkänt att Sportbladet brukar använda cirka 95 % av sitt utrymme för att skriva om ishockey och fotboll, och att det krävs enorma svenskframgångar för tidningen ska ge mer än sporadisk uppmärksamhet åt andra sporter, men jag dristar mig ändå till att fråga om inte tidningen borde kräva åtminstone grundläggande kunskaper av sina sportjournalister om en av världens största sporter för att i längden kunna behålla sin trovärdighet?

Med vänlig hälsning
Citera
2009-11-29, 23:39
Medlem
pirates avatar
Citat:
Så där, nu har jag skickat följande mail till Per Karlsson, sportchef på Sportbladet:

Hahaha fy fan vad bra!
Väntar med spänning på svar från ägghuvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in