Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Det kan jag förstås inte förneka, men till mitt försvar ska jag be att få påpeka att jag faktiskt tyckte illa om Marcelo Rios också under den korta period då han var världsetta.
Jag tror att både Becker och Agassi hade sämre rykte som unga än vad de hade i slutet av karriären. Det var ju inte helt ovanligt att Becker blev varnad för kastade racketar, med mera. Ibland har jag också funderat på hans agerande på Edbergs matchboll i Wimbledonfinalen 1988, om ni kommer ihåg hur den bollen såg ut. Trots att han hade kunnat passera Edberg verkar det som att han försökte pricka honom med bollen som fastnade på nätkanten...
I Agassis fall tillkom nog också att han i början av karriären tankade matcher som han inte var intresserad av att spela...
Agassi var nog en produkt från början men samtidigt en supertalang.
Förmodligen lackade han ofta pga förväntningar när det inte fungerade för honom.
Oftast mellan 88-94.
Ja Beckers sista backhand i nät mot Edberg ser lite tveksam ut.
Om den hade gått över hade vi kanske haft en svensk wienerknausenångare o en 3-faldig wimbledonmästare istället?
Rios var ju inte trevlig men tyckte lite synd om honom när han blev krossad av Arazi resp Korda i Franska o Australiska..Han var ju världsetta.
Att Söderling inte är social skall ju inte automatiskt innebära att han skall bli impopulär. Hur mga i arbetslivet har man inte stött på som är egna på olika sätt. Det är ju bara läckert att inte alla är supersociala o "glada" och har personligheter.
Bjurra: Sant fast minns när McEnroe ballade ur mot Gilbert i Masters-85. Det efter den turneringen han drog sig tillbaka och aldrig återfick sin glans.
Han skrek att Brad inte var honom värdig att ens mötas...
Men jag har inget emot McEnroe - vilken röst han hade när han fick sina utfall