2022-10-19, 14:35
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Herregud, nu är hon tillbaka igen. Och nu har hon minsann pluggat hur ett tie-break går till.

Jag orkar inte mer, det får bli mutad TV.

"Varför är det viktigt att få in förstaserven?" frågade hon Magnus Gustafsson i går.

Även om Fredholm förefaller både korkad och flamsig i hela sin tv-gärning så måste hon ha fått i uppdrag av SVT att "förklara" tennisen för den obildade massan nu när de satsar på Stockholm Open. Men det leder knappast till att fler intresserar sig för tennis, däremot så kanske de redan intresserade stänger av för att de inte orkar med henne. Som jag i går. Det finns ingen anledning att förklara tennisen från grunden och ställa rena nybörjarfrågor till bisittaren, det är slöseri med dennes kompetens. Särskilt i dag när det finns hur mycket som helst att tillgå "bara ett klick bort" för den som vill lära sig mer. Själv lärde jag mig allt om tennis genom att läsa, se och lyssna utan att tilltalas som ett efterblivet barn. Och genom att spela själv.
Citera
2022-10-19, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Herregud, nu är hon tillbaka igen. Och nu har hon minsann pluggat hur ett tie-break går till.

Jag orkar inte mer, det får bli mutad TV.
Och ändå blev det inte helt korrekt med hur många gånger man servar , den som startar tie-breaket servar en gång ,men hon sa att man byter serv efter 2 bollar, ok petigt men ändå inte korrekt.

Man få ha skämskudde beredd hela tiden, hon är bra pinsam ibland .
Senast redigerad av givemeyourmoney 2022-10-19 kl. 14:53.
Citera
2022-10-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergirl
https://www.svt.se/text-tv/303

Inom tre år tror han att han är topp 50.

Rimligt mål. Fast egentligen ska man inte bry sig om ranking. Viktigaste är att försöka bli bättre. Rankingen är bara ett resultat av att du blir bättre. Viktigast är att han fortsätter nöta och bygger på sin fysik. Han har tillräckligt bra slag för att nå dit. Bara fortsätta jobba. En bättre fysik samt ett jämnare spel. Så han kan höja sitt tempo utan att göra mycket misstag. Då kommer han nå dit.
Citera
2022-10-19, 20:14
Medlem
wwrs avatar
Fängelset blev tydligen ett lyft för Becker. Han har fräschat upp sig och släppt sponken. De har klättervägg, cardio, astroturf. Han håller föreläsningar om träning och yoga. Han kan använda telefon när som helst och har eget rum.

https://www.theguardian.com/sport/2022/oct/19/slimmed-down-boris-becker-reportedly-teaching-yoga-in-prison
Citera
2022-10-19, 21:09
Medlem
ingetbranicks avatar
Bröderna Ymer levererar, kul! Nu väntar tufft motstånd, Mikael möter fjolårsvinnaren Paul medan Elias möter årets vinnare Tiafoe. Men så är det ju i de här 32-lottningarna, det krävs en hel del för att ta sig till kvarten.
Citera
2022-10-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Bröderna Ymer levererar, kul! Nu väntar tufft motstånd, Mikael möter fjolårsvinnaren Paul medan Elias möter årets vinnare Tiafoe. Men så är det ju i de här 32-lottningarna, det krävs en hel del för att ta sig till kvarten.

Du är synsk iaf beträffande Tiafoe

Kul att Elias klarade av tysken trodde inte det
Citera
2022-10-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Vem är den långhårige mannen som satt bredvid Björn Borg på läktaren?
Det undrade jag också. Först tänkte jag att det var han som hade 23 flickvänner samtidigt, som det gjordes någon dokumentär om. Han var ju långhårig och kompis med Björn. Men det här var nog någon annan tjomme.
Citera
2022-10-19, 22:15
Avslutad
Cressy, ser jag rätt att han kör med två racket i tiebreaket, och byter beroende på om han servar eller tar emot?

Tyckte kommentatorn nämnde det igår, då att han bytte mellan serve- och returgem. Men lika bra att göra det i tiebreak också, antar jag.
Citera
2022-10-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Cressy, ser jag rätt att han kör med två racket i tiebreaket, och byter beroende på om han servar eller tar emot?

Tyckte kommentatorn nämnde det igår, då att han bytte mellan serve- och returgem. Men lika bra att göra det i tiebreak också, antar jag.
MG gissade att han hade olika hårt strängat och det lösare för serv
Citera
2022-10-20, 15:37
Medlem
Fan va skön och bra Magnus G är som expertkommentator
Högsta beryg
Citera
2022-10-20, 15:40
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
...Alexander Zverev på bästa andraserven.

Här har du skälet, 1:35 och 3:38 in:

https://www.youtube.com/watch?v=bC1RRdCYL-Y

Trist att Zverev verkar bli borta längre än vad vi kunde föreställa oss. Inte utan att man saknar att se hans andraservar. Inte så många andra på touren som klarar av att slå lösa sub 100kmh-servar och ändå missa grovt så in i helve..

Ymer-brorsorna ikväll då. Bör väl ta stopp här, eller vad tror flashback?

Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Fan va skön och bra Magnus G är som expertkommentator Högsta beryg

Håller med. Riktigt skön personlighet.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-10-20 kl. 15:43.
Citera
2022-10-20, 15:55
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Fan va skön och bra Magnus G är som expertkommentator
Högsta beryg

Ja, han är en frisk fläkt. Han blarrar mycket, men det är sällan det blir tråkigt. Han blir nog inte långvarig på SVT, snart på Discovery/Eurosport?

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Ymer-brorsorna ikväll då. Bör väl ta stopp här, eller vad tror flashback?

Känns så, Elias ska ju inte ha en suck. Men Mymers match är 50/50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in