2020-06-21, 17:27
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
US Open ska alltså spelas utan publik. Rätt värdelöst beslut i mitt tycke. Visserligen blir det ju kul att se tennis på TV. Men idrott på högsta nivån skall spelas inför publik. Det kommer att ta bort så otroligt mycket av atmosfären. Snacka om att det kommer att eka på Arthur Ashe Stadium.

Haha, AAS är ju världens största tennisstadio. Skapligt märkligt att se matchspel inför tomma läktare. Tror du att Nadal spelar ut någon typ av "mindgames" förresten? Varför skulle han inte vilja åka till NY och försvara sin GS-titel? Klart han vill det..
Citera
2020-06-21, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Snacka om att det kommer att eka på Arthur Ashe Stadium.

Ja, i den där jättegrytan kommer det att eka fint. Men som sagt, skönt att det snart kan dra igång igen.
Citera
2020-06-21, 19:49
Medlem
Visserligen så behöver man ju inte spela på de stora banorna om det inte är någon publik där.

Men det är en jävla dålig idé att spela dessa turneringar utan publik. Det kommer suga hästkuk.

Finns många spelare som är tveksamma till att delta. Även Halep är tveksam. Förhoppningsvis så blir det inte av.

Det värsta som kan hända är att de stora spelarna, Nadal och Djokovic med flera inte deltar och så blir det någon B-turnering (vilket det egentligen redan är på ett sätt utan publik).

Skulle det bli på det sättet så kommer jag inte räkna den som vinner som GS-vinnare.
Citera
2020-06-21, 20:46
Medlem
Finalen i Djokovics lilla turnering ställdes in. Dimitrov testade positivt för viruset när han kom hem därifrån. Man har haft fulla läktare(Båstad-storlek ish) utan social distansering på matcherna, så det blir intressant att följa efterspelet. Det är nog inte bara så lätt att blåsa på med idrottsevenemang för att man har låg smittspridning i landet..

Inga bra nyheter för planerade tennisturneringar tror jag, skepsisen att spela till varje pris lär öka bland spelarna.
Citera
2020-06-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Så jäkla gött med live tennis på TV igen. Med smockfulla läktare och allt. Heja Serbien. Kör US Open i Belgrad vetja. Här får spelarna ha hur stort entourage de vill. Coach, trainer, physio, och säkert ett tiotal andra.
Alldeles för kul. Nej, det där blev ju inte så bra. Smittan inte direkt under kontroll på Balkan heller. Undrar hur det blir med US Open nu.
Citera
2020-06-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Finalen i Djokovics lilla turnering ställdes in. Dimitrov testade positivt för viruset när han kom hem därifrån. Man har haft fulla läktare(Båstad-storlek ish) utan social distansering på matcherna, så det blir intressant att följa efterspelet. Det är nog inte bara så lätt att blåsa på med idrottsevenemang för att man har låg smittspridning i landet..

Inga bra nyheter för planerade tennisturneringar tror jag, skepsisen att spela till varje pris lär öka bland spelarna.

Hahaha, bra där!
Citera
2020-06-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Alldeles för kul. Nej, det där blev ju inte så bra. Smittan inte direkt under kontroll på Balkan heller. Undrar hur det blir med US Open nu.

Går aldrig att få ett virus under kontroll utan vaccin. Inte ett nytt virus som det inte finns en uppbyggd immunitet emot.
Citera
2020-06-22, 22:18
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Hehe, Federer gör comeback det året han fyller 40(2021).

Som en evig såpopera typ.

Men det är ju å andra sidan en bra(den bästa) såpoperan någonsin så den får gärna hålla på några säsonger till.

Det enda jag är riktigt orolig för är om det kommer en andra(och tredje) våg av det här coronaviruset.

Om kinesviruset muterar och har sig kan det nog tyvärr bli riktigt obehagligt om vi inte får fram ett vaccin som garderar för mutationer. Då kan det ta LÅNG tid innan vi får se "riktig" tennis igen med fulla läktare.

Bättre att ta det säkra före det osäkra. Tomma läktare är inte jättekul, men åtminstone får vi se tennis.

Hoppas veckan har börjat bra tennisvänner. Skönt med sommar iaf. Skadar inte med lite sol i gamla Svedala.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-06-22 kl. 22:20.
Citera
2020-06-22, 22:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Här är min lista!

(Något måste vi roa oss med i Coronatider)

Har jag glömt några kategorier?
Slänger in några andraplatser också där det är jämnt.

Bästa förstaserve: Ivanesevic(2:a Becker)

Bästa andraserve: Sampras

Sampras är stabil, visst, men jag skulle nog ändå köra med Alexander Zverev på bästa andraserven.

Här har du skälet, 1:35 och 3:38 in:

https://www.youtube.com/watch?v=bC1RRdCYL-Y

Andraserve som går längre än baslinjen och i mitten av fel serveruta, det ser man inte ens på WTA-touren. Ok, han kanske är rostig, men det där är fan pinsamt.

Corona på Dimitrov och Coric, vete fan om det blir nån US Open ens. Skiten är långt ifrån över, så mycket är klart.
Citera
2020-06-23, 14:18
Medlem
Nu har även upphovsmakaren Djokovic fått skiten. Vilket jävla haveri.

Men om målet var att skaffa spelare immunitet var det lyckat.. det är ju dock dom som dessa kan tänkats smitta utöver sig själva som klarar det sämre som är det allvarliga. Finns ju bilder och videos på rena partyn runt turneringen, helt osannolikt korkat alltihop på så många plan. Extra korkat är det för att tennis i grunden är en perfekt corona-sport utan närkontakt, och med hawkeyedomare och utan publik vore det så gott som kliniskt säkert att spela.

Nytt smeknamn som jag såg på twitter: Djocovid.
Senast redigerad av frankkk 2020-06-23 kl. 14:24.
Citera
2020-06-23, 14:38
Medlem
"Om jag festar loss rejält nu, så kommer jag bli smittad, sjuk, och vara frisk igen i god tid innan tennissäsongen börjar!"
Citera
2020-06-23, 14:52
Medlem
Djokovic smittad av kinasjukan!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/mROQyv/djokovic-smittad-efter-sin-turnering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in