Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-17, 15:45
  #29905
Medlem
Den här matchen avgjordes vid ställningen 3-4, 30-40, och breakboll för Ivashka fram till 3-5. Cressy sätter en fantastisk backhandvolley/smash i hörnet. Touchar både sid- och baslinjen. Otroligt.
__________________
Senast redigerad av psonpson 2022-10-17 kl. 15:51.
Citera
2022-10-17, 15:47
  #29906
Medlem
ingetbranicks avatar
Ruusuvuori/Sousa gjorde det lätt för sig och förlorade klart mot Paul/Norrie, så nu kan de börja trashtalka varandra bäst de vill inför singelspelet Lika klar förlust för Borg/Freund mot tredjeseedade klassparet Heliovaara/Glasspool, inget att säga om.

Cressy slog Ivashka, alltså. Serve- och volley-frälsaren är vidare. Skönt för publiken också som kan applådera med gott samvete och inte åt en spelare från ett land som faktiskt är inblandat i ett krig.
Citera
2022-10-17, 16:14
  #29907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Vilken publikfest!
Eller hur. Jag ska dit och titta i år igen. Men inte imorgon.
Citera
2022-10-17, 16:35
  #29908
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Den här matchen avgjordes vid ställningen 3-4, 30-40, och breakboll för Ivashka fram till 3-5. Cressy sätter en fantastisk backhandvolley/smash i hörnet. Touchar både sid- och baslinjen. Otroligt.

En boll avgör en 3-setare. Coolt!

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ruusuvuori/Sousa gjorde det lätt för sig och förlorade klart mot Paul/Norrie, så nu kan de börja trashtalka varandra bäst de vill inför singelspelet Lika klar förlust för Borg/Freund mot tredjeseedade klassparet Heliovaara/Glasspool, inget att säga om.

Cressy slog Ivashka, alltså. Serve- och volley-frälsaren är vidare. Skönt för publiken också som kan applådera med gott samvete och inte åt en spelare från ett land som faktiskt är inblandat i ett krig.
De tycker kanske att förlusten var den andres fel och stämningen inför inbördes singeln börjar på botten.

En bra vitrysk förlust. Uppskattas!

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kul att SVT satsar på Stockholm Open. Mindre kul att de låter stolpskottet Annamaria Fredholm kommentera. Hon har visat i många år att hon är helt värdelös på detta, t.ex. när hon kommenterade skidskytte och fick folk att stänga av tv-apparaterna. Hon ger verkligen ett genuint korkat intryck även om hon kanske inte får samma utrymme att visa det med allehanda flamsande när det gäller tennis. Men det handlar väl om kontakter, antar jag. Och så tycker SVT självklart att de gör en stor och viktig insats för jämställdheten när de låter två kvinnor kommentera herrtennis. Johanna Larsson är ju dessutom lesbisk Men Fredholm är ingen Maria Strandlund, om man säger så.

Det jag hörde var inte tennis analys på högsta nivå direkt.
Bra ändå att få veta vad ett tiebreak är.
Men de missade berätta att det finns andra tiebrek som inte går till 7...
Citera
2022-10-17, 17:10
  #29909
Medlem
"Kabbler" säger kommentatorn. "Coobler" säger jag. Och domaren. Men han kanske heter "Kabbler", vad vet jag.
Citera
2022-10-17, 17:52
  #29910
Medlem
Det sämsta svenska kommentators paret i historien , Johanna Larsson som expert tillför absolut noll och vem är bimbon som skall vara kommentator ankaret ,herregud!!
Citera
2022-10-17, 18:24
  #29911
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ruusuvuori/Sousa gjorde det lätt för sig och förlorade klart mot Paul/Norrie, så nu kan de börja trashtalka varandra bäst de vill inför singelspelet Lika klar förlust för Borg/Freund mot tredjeseedade klassparet Heliovaara/Glasspool, inget att säga om.

Undrade först lite hur Freund kom in, men ser att han har en dubbelranking. Inte i singel dock, trots att han nyligen spöade Berrettini rätt stort.


Han har en lite skön tutorial på youtube i hur man slår "pankaksserven", den där omvända skruvgrejen som Rosol körde med i Basel en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Cressy slog Ivashka, alltså. Serve- och volley-frälsaren är vidare. Skönt för publiken också som kan applådera med gott samvete och inte åt en spelare från ett land som faktiskt är inblandat i ett krig.

Mycket riktigt spelar Cressy för den stora pacifistnationen USA.

Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Lika bra att inte pk-folket går och tittar alls, risk att de blandar ihop alla ställningstagande och börjar ropa Hedi Fried eller klipper av sig håret på läktaren.

Frågan är om Mymer och Tiafoe kommer märka av den stämningsförändring som skett i Sverige sen en öppet Dödsnazistisk regering tillträtt. Tror det kan dyka upp en del hängsnaror på läktarna faktiskt, och skulle heller inte förvåna mig om nån spelevink slängde in en burk Zyklon-B på centercourten.

På tal om kommentatorer förresten: Janne Gunnarsson tyckte jag alltid var rätt löjlig. Man fick fan alltid höra att "den här killen kommer vi höra mer av i framtiden" och "han är på uppgång", även om det var nån halvobskyr 25-åring med låg ranking som högst troligen skulle komma att fortsätta att vara en journeyman.

Ser att Avicii dricker "pickle juice" - mot kramp, ska det ju va. Men är det verkligen typ spat från en jävla burk med inlagd gurka? Låter ju asäckligt.
Citera
2022-10-17, 19:12
  #29912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Undrade först lite hur Freund kom in, men ser att han har en dubbelranking. Inte i singel dock, trots att han nyligen spöade Berrettini rätt stort.


Han har en lite skön tutorial på youtube i hur man slår "pankaksserven", den där omvända skruvgrejen som Rosol körde med i Basel en gång.



Mycket riktigt spelar Cressy för den stora pacifistnationen USA.



Frågan är om Mymer och Tiafoe kommer märka av den stämningsförändring som skett i Sverige sen en öppet Dödsnazistisk regering tillträtt. Tror det kan dyka upp en del hängsnaror på läktarna faktiskt, och skulle heller inte förvåna mig om nån spelevink slängde in en burk Zyklon-B på centercourten.

På tal om kommentatorer förresten: Janne Gunnarsson tyckte jag alltid var rätt löjlig. Man fick fan alltid höra att "den här killen kommer vi höra mer av i framtiden" och "han är på uppgång", även om det var nån halvobskyr 25-åring med låg ranking som högst troligen skulle komma att fortsätta att vara en journeyman.

Ser att Avicii dricker "pickle juice" - mot kramp, ska det ju va. Men är det verkligen typ spat från en jävla burk med inlagd gurka? Låter ju asäckligt.

Gillade inte Mymer alls men sen han börjat balla ur rejält på banan så vil man ju inte missa nästa outbursts. Så man får ju hoppas någon på läktaren triggar igång något, det kan den extremt trötta sthlm-open-publiken behöva!
Citera
2022-10-17, 19:19
  #29913
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Det sämsta svenska kommentators paret i historien , Johanna Larsson som expert tillför absolut noll och vem är bimbon som skall vara kommentator ankaret ,herregud!!

Ankaret sa att hon typ inte visste vem Garin är (rankad ca 80), som varit uppe som nr 17 i världen, har ett gäng titlar och var ex i kvarten i Wimbledon i år. Va fan kommenterar man herrtennis i så fall om man har så usel koll/intresse?

Hennes maniska reaktioner i vissa dueller va dessutom pinsamma, som om hon såg tennis för första gången.
Citera
2022-10-17, 19:32
  #29914
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Mycket riktigt spelar Cressy för den stora pacifistnationen USA.
Exakt.


Rune piskade precis in matchbollen. Som han ångar på kanske turneringen ska flytta tillbaka nästa år?
__________________
Senast redigerad av ingetbranick 2022-10-17 kl. 20:07.
Citera
2022-10-17, 19:34
  #29915
Medlem
Monteiro som nyss fick däng av dansken har jag helt missat, Holger har en röst som en liten flicka men spelar som en man
Citera
2022-10-17, 20:01
  #29916
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Fan vad Garin har halkat ner på rankingen, det har jag missat. Trodde nästan att han skulle vara seedad i SO. Rätt bra spelare, vettig kille.

Jaja, ska bli kul att se Borg lira. Jag tror Tommy Paul har bra chans att försvara titeln, men min favorit att vinna SO 2022 är de Minaur. Tommy Paul är min andrahandsfavorit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback