2020-11-23, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Han är skön Medvedev, och en av de jag håller på, men fan, lite passion när han vinner vill jag fan se. Nästan som han dissar hela turneringen när han gör så där.

Tja, man behöver ju inte hoppa runt och vråla och hoppa när man vinner en bra poäng. På så sätt är han skön. Lite loj och tar dagen som den kommer.

Förövrigt en jävligt bra final igår.
Citera
2020-11-23, 14:29
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Tja, man behöver ju inte hoppa runt och vråla och hoppa när man vinner en bra poäng. På så sätt är han skön. Lite loj och tar dagen som den kommer.

Förövrigt en jävligt bra final igår.

Riktigt bra!

Han bestämde sig tydligen i USO förra året att hans signum skulle bli att inte fira sina vinster(i bemärkelsen segergest).

Apropå USO -19, detta måste vara det bästa talet i tennisens historia, särskilt med tanke på allt som hände i turneringen mellan han och publiken. Här är han så jävla smart, rolig och ödmjuk.

https://m.youtube.com/watch?v=9CQYJlU5_Ew
Citera
2020-11-23, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144

Det har ju nästan aldrig hänt(väldigt sällsynt) att EN spelare slår både Djokovic och Nadal i samma turnering..

Nalbandian!

Edit: märker att jag inte hänger med här och att jag är tvåa på bollen. Kryper tillbaka in i grottan. Vi ses till AO.
Senast redigerad av Shreksmorsa 2020-11-23 kl. 22:36.
Citera
2020-11-24, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Angående Medvedev så har han sagt att det är "hans grej" att inte fira när han slagit in matchbollen. Ungefär som en fotbollsspelare som inte rör en min när han gjort mål.

Känns ändå rätt ovanligt. Det jag kan tänka på är antingen den där fjantgrejen där man inte förväntas jubla om man målar mot ett lag man tidigare spelade i, eller det schyschande pekfingret mot motståndarläktaren, liksom en gest för att håna dem. Vilket är fine i fotboll. Men som sagt, jag diggar Medvedev, men tycker ändå det är lite trist. Tror ärligt talat inte Federer varit så populär om han inte haft lite legendariska segergester när han vinner. Vad bidde det av Rolexreklamen, tex, om de inte kan ta med klipp där han faller ner på knä som Borg och sätter händerna till ansiktet?

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Vad är det med Djokovic egentligen? Det känns inte som att han är "där", riktigt. Det syntes flera gånger mot Thiem (vad var det för *!#%? racketjonglerande han började med t.ex.) och man har kunnat se det tidigare i höst också. Att han skulle tappa 4-0 i avgörande tiebreak finns ju inte på kartan. Problem hemma? Med frun? Barnen? Eller är det bara så att motivationen tryter? Jag undrar faktiskt om han ens dyker upp i Australien, om det nu blir nåt AO.

Har varit inne på det också, även om jag tycker man sett såna tecken även tidigare. Lite konstiga förluster då och då, som kanske mot Zverev i finalen av WTF 2018.

Känns liksom inte som samma spelare som vi ser här, efter att ha vunnit i Rom (SF) mot Murray 2011:

https://www.youtube.com/watch?v=MY6zO7ToDNU&feature=emb_logo

Vilket jävla vrål. Har en svag punkt för den där killer-Djokovicen. Hade man gett honom en levande kyckling eller nåt där hade han slitit av den huvudet och druckit blodet.

Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Nalbandian!

Edit: märker att jag inte hänger med här och att jag är tvåa på bollen. Kryper tillbaka in i grottan. Vi ses till AO.

Vafan är nu det för snack?! Nu ska vi nöta statistik, GOAT-diskussioner och Kyrgios tills vi spyr. Dessutom snackas det om att AO kan skjutas upp nån månad.
Citera
2020-11-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Vi har ju härliga Challengers i Lima och Sao Paolo som börjar idag!

Angående Medvedev så har han sagt att det är "hans grej" att inte fira när han slagit in matchbollen. Ungefär som en fotbollsspelare som inte rör en min när han gjort mål.

Han beter sig som en riktig ryss med andra ord
Citera
2020-11-25, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Nalbandian!

Den dopade dåren.
Citera
2020-11-30, 12:35
Medlem
Robin Söderling är alltså med i truppen i Lidingös elitserielag:

Lidingö TK:s elitserietrupp 2020: Alexander Hartman, Albert Saar, Claes Lindholm, Elliot Altman, Eric Ahren Moonga, Eric Davidsson, Frank Wintermantel, Fred Simonsson, Jacob Adaktusson, Jakob Amilon, Robin Söderling, Simon Freund, Stefan Borg och Ted Mellin Boyd.

(Saxat från https://www.lidingotk.se/elitserien).

En ganska bred trupp antar jag, då bara sex av dessa 14 har spelat matcher för Lidingö hittills, i de tre omgångar som spelats:

https://svtf.tournamentsoftware.com/league/E7B16582-352D-421F-8465-0802F92D37CC/team/52

Vad innebär det egentligen att man är med i truppen? Att man kan/kommer/ämnar spela matcher i elitserien? Eller är "truppen" en samling av både spelare, ledare, funktionärer, materialare, osv?

Vore verkligen kul om Robin gick några singelmatcher i elitserien.
Citera
2020-12-02, 02:32
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Robin Söderling är alltså med i truppen i Lidingös elitserielag:

Lidingö TK:s elitserietrupp 2020: Alexander Hartman, Albert Saar, Claes Lindholm, Elliot Altman, Eric Ahren Moonga, Eric Davidsson, Frank Wintermantel, Fred Simonsson, Jacob Adaktusson, Jakob Amilon, Robin Söderling, Simon Freund, Stefan Borg och Ted Mellin Boyd.

(Saxat från https://www.lidingotk.se/elitserien).

En ganska bred trupp antar jag, då bara sex av dessa 14 har spelat matcher för Lidingö hittills, i de tre omgångar som spelats:

https://svtf.tournamentsoftware.com/league/E7B16582-352D-421F-8465-0802F92D37CC/team/52

Vad innebär det egentligen att man är med i truppen? Att man kan/kommer/ämnar spela matcher i elitserien? Eller är "truppen" en samling av både spelare, ledare, funktionärer, materialare, osv?

Vore verkligen kul om Robin gick några singelmatcher i elitserien.

Truppen är väl spelarna? Följt elitserien damer/herrar i några år nu då min egen klubb Upsala TK är med i båda, i år har Uppsala med Andreas Vinciguerra i sin trupp. Tyvärr ingen stark trupp i år för dem dock. De brukar vara med och slåss om guldet vanligtvis.

Edit: om man är med i truppen är det inte en garanti att man spelar, bara att man har möjlighet att göra det. Många spelare i trupper som man aldrig ser spela en match. Känns som vissa är på "bänken" likt fotbollsspelare om någon av de bästa i truppen skadar sig eller av någon anledning ej kan spela. Söderling lär ej vara en "reserv" så han lär väl sättas in när de möter det största hotet, typ Fairplay TK som nästan varje år(på senaste i alla fall) har både dominerande dam-och herrsida.
Senast redigerad av calina85 2020-12-02 kl. 02:40.
Citera
2020-12-04, 10:30
Medlem
Bjurras avatar
Tennisförbundet har styrt upp lite streaming från Elitserien i år, ganska underhållande emellanåt.

För er som inte redan gör det så rekommenderar jag att följa Tennisportalen på Facebook, de har bra koll på svensk tennis och är ofta på plats.

Och så måste ni förstås se Vilas på Netflix, fantastiskt välgjord.
Citera
2020-12-04, 14:36
Bannlyst
Hur kan folk/ni vara begeistrade över modern tennis sedan 20 år tillbaka?
Var inte sporten bäst och roligast och hade de skönaste profilerna på 70- och 80-talet?

F1 och ishockey, samma sak där. Bäst på 70- och 80-talet. Boxning, 80-talet, litegrand 90-talet, var sista suveräna årtiondet iochmed Mike Tyson.
Citera
2020-12-04, 17:27
Medlem
Bjurras avatar
Tennisen har ju varit grym senaste åren med spelare som Federer, Djokovic, Nadal, Murray, Del Potro. Frågan är snarare hur kul tennisen kommer vara om fem år när alla gått i pension.

Visst var det många profiler på 70-talen eller 80-talen men det var också en hel del medioker tennis.

RG-finalen mellan Wilander och Vilas 1982 var ett riktigt sömnpiller:

https://www.youtube.com/watch?v=7yT34uY6jA4
Citera
2020-12-05, 19:18
Avslutad
Rafael Nadal - Interview after Roland-Garros 2050 Final:

https://www.youtube.com/watch?v=9ce_z9rW_EU

Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hur kan folk/ni vara begeistrade över modern tennis sedan 20 år tillbaka?
Var inte sporten bäst och roligast och hade de skönaste profilerna på 70- och 80-talet?

Som föregående postare nämnde, kolla in Wilander - Vilas i FO så får du se ett sömnpiller som heter duga. Även Borg på grus.

Var heller inte bättre när det var servekanonernas tid i Wimbledon. Ivanisevic, Phillipousis och vad de heter. Var väldigt tråkigt att se.

De hade knappast heller mer karaktär än Hewitt, Roddick, Fed, Nadal och co. Plus att Nastases pajaskonster mest var pinsamma.

Nej, tennisen har varit i en guldålder med the big 3. Var grymt tidigare också, men knappast någon allmän försämring. Var väl en period runt 2000 som dessutom var riktigt trist, då det kändes som man inte hade några riktiga superstjärnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in