Citat:
Ursprungligen postat av
Bjurra
Angående Medvedev så har han sagt att det är "hans grej" att inte fira när han slagit in matchbollen. Ungefär som en fotbollsspelare som inte rör en min när han gjort mål.
Känns ändå rätt ovanligt. Det jag kan tänka på är antingen den där fjantgrejen där man inte förväntas jubla om man målar mot ett lag man tidigare spelade i, eller det schyschande pekfingret mot motståndarläktaren, liksom en gest för att håna dem. Vilket är fine i fotboll. Men som sagt, jag diggar Medvedev, men tycker ändå det är lite trist. Tror ärligt talat inte Federer varit så populär om han inte haft lite legendariska segergester när han vinner. Vad bidde det av Rolexreklamen, tex, om de inte kan ta med klipp där han faller ner på knä som Borg och sätter händerna till ansiktet?
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Vad är det med Djokovic egentligen? Det känns inte som att han är "där", riktigt. Det syntes flera gånger mot Thiem (vad var det för *!#%? racketjonglerande han började med t.ex.) och man har kunnat se det tidigare i höst också. Att han skulle tappa 4-0 i avgörande tiebreak finns ju inte på kartan. Problem hemma? Med frun? Barnen? Eller är det bara så att motivationen tryter? Jag undrar faktiskt om han ens dyker upp i Australien, om det nu blir nåt AO.
Har varit inne på det också, även om jag tycker man sett såna tecken även tidigare. Lite konstiga förluster då och då, som kanske mot Zverev i finalen av WTF 2018.
Känns liksom inte som samma spelare som vi ser här, efter att ha vunnit i Rom (SF) mot Murray 2011:
https://www.youtube.com/watch?v=MY6zO7ToDNU&feature=emb_logo
Vilket
jävla vrål.

Har en svag punkt för den där killer-Djokovicen. Hade man gett honom en levande kyckling eller nåt där hade han slitit av den huvudet och druckit blodet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Shreksmorsa
Nalbandian!
Edit: märker att jag inte hänger med här och att jag är tvåa på bollen. Kryper tillbaka in i grottan. Vi ses till AO.
Vafan är nu det för snack?!

Nu ska vi nöta statistik, GOAT-diskussioner och Kyrgios tills vi spyr.

Dessutom snackas det om att AO kan skjutas upp nån månad.