2017-09-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Vinner han den har han väl vunnit mer eller mindre allt som går att vinna? Utan att ha exakt koll. Han har åtminstone vunnit Davis Cup, OS-guld i både singel och dubbel, samtliga slams och samtliga masters. Skulle vara mäktigt om han fixade det!

Edit: Han har inte vunnit samtliga masters naturligtvis. Fel av mig. Men det kan han säkert fixa. Saknar Miami och Paris.

Ja, han har chans att vinna alla stora titlar som finns. Jag tror att WTF och Paris blir svårast för honom, men med tanke på hur bra han är nu i år och med en bristande konkurrens så har han goda möjligheter. Om inte Roger vill annat såklart.
Citera
2017-09-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
# Så olympiaden 2024 är i Paris, och tennisen kommer spelas på Roland Garros. Guld till Norge?

# Nadal och Federer ska visst spela dubbel ihop i Laver Cup. Nadal har en gång spelat med Djokovic, men de fick spö direkt, av Pospisil och Raonic, tror jag det var. Laver Cup känns ju som en ren uppvisningsgrej, men jag tror de vill att det inte ska vara det. Men utan ATP-poäng känns det ju rätt meningslöst.

# Nån brasse, okänd för mig, Guilherme Clezar kanske ligger lite illa till efter en gest i DC-matchen mot Japan. Efter ett enligt honom dåligt domslut sätter han fingrarna mot ögonen och drar tillbaks dem, för att simulera asiatiska ögon. Åtminstone verkar det som det är det han gör:

https://au.sports.yahoo.com/tennis/a/37110458/guilherme-clezar-in-hot-water-over-racist-gesture-at-umpire/

https://twitter.com/saqueevoleio/status/908551750839263235

Får nog säga att jag just nu lutar åt att se det där som värre än vad Fognini gjorde. Spelade mot Sugita. Jag brukar egentligen vara rätt tjockhudad vad gäller "rasism", men vafan, det där tycker jag är riktigt sunkigt. Skedde dessutom i Japan. Brassen spelar visst mest på Challenger-touren.

Guld till Norge? varför i hela friden?

Ha ha ja det var väl lite onödigt av brassen.
edit: fast efter att ha sett det så tror jag inte att det var menat mot Japan:en,ser ut som han kollar mot domaren och pekar mot ögonen , menade kanske " ser du ingenting " eller nå liknande.
tror mer på det.
Senast redigerad av pederN 2017-09-16 kl. 12:46.
Citera
2017-09-16, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Guld till Norge? varför i hela friden?

Casper Ruud? Men det var mest ett skämt. Men 2024, det blir ju inte Nadal som vinner, så vem vet.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ha ha ja det var väl lite onödigt av brassen.
edit: fast efter att ha sett det så tror jag inte att det var menat mot Japan:en,ser ut som han kollar mot domaren och pekar mot ögonen , menade kanske " ser du ingenting " eller nå liknande.
tror mer på det.

Vete fan. Det går rätt snabbt, men tycker det ser rätt illa ut. Han "pekar" ju mot båda ögonen och drar lätt. Men vi får se vad som händer.

Efter OS i Rio är jag lite misstänksam mot brassar i sportsammanhang... Ok, det kanske är orättvist, men de hade åtminstone en rätt partisk (och ofta osportslig) publik.
Citera
2017-09-16, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Casper Ruud? Men det var mest ett skämt. Men 2024, det blir ju inte Nadal som vinner, så vem vet.

Vete fan. Det går rätt snabbt, men tycker det ser rätt illa ut. Han "pekar" ju mot båda ögonen och drar lätt. Men vi får se vad som händer.

Efter OS i Rio är jag lite misstänksam mot brassar i sportsammanhang... Ok, det kanske är orättvist, men de hade åtminstone en rätt partisk (och ofta osportslig) publik.

Dominic Thiem känns som ett bra tips i dagsläget. Om det inte dyker upp någon ny grusfantom innan dess.
Citera
2017-09-16, 15:26
Medlem
Där vann Brunström/Eriksson dubbeln och matchen. Sejouren i tredjedivisionen blev alltså ettårig efter segrar mot Tunisien, Turkiet och Litauen i år. Snårigare att gå upp än att åka ur så det är väl gott så, blir betydligt tuffare matcher nästa år.
Citera
2017-09-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Där vann Brunström/Eriksson dubbeln och matchen. Sejouren i tredjedivisionen blev alltså ettårig efter segrar mot Tunisien, Turkiet och Litauen i år. Snårigare att gå upp än att åka ur så det är väl gott så, blir betydligt tuffare matcher nästa år.

Det är väl bra, då för ju Ymer:s spela mot bättre spelare.
Citera
2017-09-17, 13:11
Medlem
Benjamin Becker lägger av vid 36 års ålder. Det blev en titel för honom, ingen storspelare för Tyskland men en helt okej tourspelare ändå.
Citera
2017-09-17, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Benjamin Becker lägger av vid 36 års ålder. Det blev en titel för honom, ingen storspelare för Tyskland men en helt okej tourspelare ändå.

Ja,han har väl gjort det bra ändå.
Citera
2017-09-18, 15:33
Medlem
Vobblers avatar
Snart kanske linjedomarna försvinner för gott. Det nya systemet bygger på Hawk-eye och ska testas i Milano. http://www.nextgenatpfinals.com/en/news-and-media/tennis/hawk-eye-live-at-2017-next-gen-atp-finals
Citera
2017-09-18, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Snart kanske linjedomarna försvinner för gott. Det nya systemet bygger på Hawk-eye och ska testas i Milano. http://www.nextgenatpfinals.com/en/news-and-media/tennis/hawk-eye-live-at-2017-next-gen-atp-finals

Det var ju inte en dag för sent. Detta skrev jag om att man bör implementera för många år sedan i den här tråden. Finns ingen anledning att ha linjedomare med den teknologin som finns. Förhoppningsvis så går det bra också.
Citera
2017-09-19, 18:19
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det var ju inte en dag för sent. Detta skrev jag om att man bör implementera för många år sedan i den här tråden. Finns ingen anledning att ha linjedomare med den teknologin som finns. Förhoppningsvis så går det bra också.

Precis, ska bli intressant att se tekniken in action.
Citera
2017-09-19, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler

Coolt. Tänkte också på det för ett tag sen. Nu är väl linjemännen normalt volontärer, så det kanske inte spar så mycket pengar. Men funkar det -- och det gör det nog -- borde det bli hur det görs i framtiden. Ser nog inga baksidor på det. Och jag är rätt konservativ annars, vad gäller set till 4, coachning, klocka, och andra grejer.

Man kommer ihåg när de hade en snubbe som satt och kände på nätet förut för att kolla om det blev nättouch på serven. Fan farligt. Ingen saknar ju dem.

Är det nån som är pumpad?:

https://www.youtube.com/watch?v=NoAj_SajVlk

https://www.youtube.com/watch?v=bggawJSO7fo

Laver Cup, alltså. De försöker trumma upp intresset en del, säger att detta inte är nån uppvisningsgrej, osv. Men för mig känns det rätt ointressant.

Federer, ser ut lite som en mix mellan Quentin Tarantino och Joaquim Phoenix. Ser sharp ut i den där svarta jackan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in