Fan vad läckert det vore om norrbaggen klådde Djokovic!
Fognini har en bok ute, tydligen lite skit om Nadal och Murray där.
Sen körs det rätt friskt med "psykopatiska drägget Federer" och "serbfittan" här inne, så man får inte vara alltför tunnhudad när det sker i en skämtsam ton.
Ska du köpa boken fryskyl ? Sluta hata på serber nu. Du påstod ju att han är gulligare än Nadal?
Elias kvalar och drog tredjeseedade O'Connell direkt. Å ena sidan gick denne till andra omgången i USO, å andra sidan har han väldigt lite att visa upp på grus och hans ranking bygger på resultat från förra hösten. Jag tycker det känns jämnt på förhand med fördel Elias med tanke på underlaget. Elias har inga större problem med spelet just nu, däremot med det mentala.
Elias vann med 7-5, 6-4 mot O'Connell. Möter Ofner i nästa, som väl också är bättre på snabbare underlag. Elias är nog favorit i den också, men det finns inget att ta för givet.
Wawrinka och Norman gör slut. Frågan är väl om Stan någonsin kommer tillbaka till världstoppen, det känns väl kanske lite som att även högstanivån tagit en törn på senare år.
Bra match igen av "Swarre" men Djokovic för säker matchen igenom. Men nu ska väl Swarres brutta kunna få en slant av prispengarna så hon kan köpa sig nya byxor, har ju fått gå omkring som en trashank stackarn
Nole tog världsrekordet som Nadal hade innan. Heder åt Becker som ger svar på tal till antiserbiska drägg:
Citat:
Efter incidenten har Djokovic kritiserats för händelsen men nu tas han också i försvar av Boris Becker som svarade på tittarnas frågor i Eurosport. På frågan om han tycker att Djokovic får den respekt som han förtjänar svarade Becker nej.
– Jag tycker tennisvärlden på herrsidan är uppdelad mellan Federer-fans och Nadal-fans. Sedan kommer Djokovic in som någon som sabbar festen.
Boris Becker försvarar Djokovic
Boris Becker har tidigare varit coach för Novak Djokovic och tror att kritiken påverkar honom.
– Ingen skulle gilla det. Han är en man av folket, han vet var han kommer ifrån. Han är en väldigt stolt serb och han jobbar mycket med välgörenhet i sitt hemland men folk pratar inte om den sidan. De pratar om en slagskämpe på gatan, den som bryter mot regler, som är en svår kille. Jag tycker inte han är en svår kille att umgås med.
Becker tycker inte heller att Djokovic beteende är sämre än många andra tennisspelares.
– Han är en människa och människor är inte perfekta. Han spelar med känslor, det är ett av hans karaktärsdrag. Han kan förlora humöret, vi har sett det förut och vi kommer se det igen. Ni har sett det med mig och ni kommer se det med andra spelare, säger Boris Becker.
Becker har helt klart en poäng, hur bra än Djokovic spelar blir han ändå lite bortglömd av fansen. För några år sedan försökte han spexa och dansa för att bli populär och folkkär, men det hjälpte ju inte heller.
Publiken i USA verkar ha något emot Nole, den saken är klar. Tydligast blir det när han möter Federer, då beter de sig som svin.