2021-07-31, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Det håller jag inte med om. Kryptonit är en sten. Passar rätt bra ihop med Bustas slätstrukna karaktär. Så jag tycker att det stämmer rätt bra att Busta är lite av Djokovics kryptonit.

Wawrinka är en riktigt duktig och spektakulär spelare. Han är ju mer av den goda hjälten mot den onde skurken Djokovic, om man ska fortsätta på superhjältetemat.

Och du får nog dubbelkolla matten (jag räknade in första set i denna match, då blir det 3)
Använder man liknelsen kryptonit, är det ju inte för att man tycker att spelar är en sten,trams.
Jag vet inte ,men sist jag kollade vinner man inte ett set med 6-5 ,men jag kanske har fel!

Jag håller med dig om wawrinka iallafall,hehe!
Citera
2021-07-31, 10:48
Avslutad
Finns matchtråd, boys!

(FB) Matchtråd: Tennis

Citat:
HAHAHA!

Djokovic tappar fattningen igen! Mot Carreno Busta!
Slänger racket långt upp på läktarn!

Fan, den hade jag velat se!

Busta (Carreno ska han kanske egentligen kallas) fick ju själv ett psykutbrott i matchen mot Nishikori i AO. Apropå slätstruken.
Citera
2021-07-31, 11:01
Medlem
hehe, pussade Busta på djokovic när han tackade för matchen?
Citera
2021-07-31, 11:06
Medlem
Det där var fint att se. Har aldrig sett spanjoren så genuint glad och rörd. Jag blir alldeles rörd själv

6 matchbollar, krävdes det. Serben är en stålman. Och Pablo Carreno Busta är hans kryptonit.
Citera
2021-07-31, 11:11
Medlem
Citat:
Det där var fint att se. Har aldrig sett spanjoren så genuint glad och rörd. Jag blir alldeles rörd själv

6 matchbollar, krävdes det. Serben är en stålman. Och Pablo Carreno Busta är hans kryptonit.
ja, han är en sten, vad nu det skall betyda , kanske hans ögonsten eftersom han pussade på djoko när han tackade för matchen.

Det var kul att se att bronset betydde nått iallafall, tror nog att segern över just Djoko bidrar en hel till hur han reagerade efter matchen.
Citera
2021-07-31, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Jag vet inte ,men sist jag kollade vinner man inte ett set med 6-5 ,men jag kanske har fel!

Jag skrev:
"Busta har tagit totalt 3 set, plus setet när serben diskades."
Monte Carlo 2017
Franska 2020
Första set idag

Det är tre. Plus setet då serben diskades just efter att Busta just gått upp ett break till 6-5 i USO, som jag alltså inte räknade in.

Sedan skrev jag att Busta med detta i bagaget, och med tanke på hur matcherna sett ut, förr eller senare kommer vinna. Och det blev förr.

Så:
-Jag sa ju det
Citera
2021-08-02, 17:17
Medlem
ingetbranicks avatar
Ruud tog hem Kitzbühel också och klättrar två placeringar på rankingen till nummer 12. Det var tredje raka turneringssegern i sommar, efter Båstad och Gstaad. Taktiken att satsa på mindre grusturneringar när många andra satsar på OS eller blickar framåt mot US Open har verkligen varit lyckad för norrmannens del.
Citera
2021-08-04, 03:52
Medlem
abandoftrusts avatar
https://www-tennisworldusa-org.cdn.ampproject.org/v/s/www.tennisworldusa.org/amp_tennis/news/Roger_Federer/85317/roger-federer-s-four-records-that-cannot-be-broken/?amp_js_v=a6&amp_gsa=1&usqp=mq331AQKKAFQArABIIACAw %3D%3D

Nåt för "Frislyl att läsa på som vanligt vis svamlar i natt mössan. Påstod att alls rekord var brutna av Djocovid. Lille gubben Geten kommer alltid vara Get. Djocovid får ta en kurs i anger manegement efter hans bedrövliga beteende gång på gång på gång. Hans dröm är att vara hatad över hela världen. Of topic kul med US Open snart och Nadal tränar fint. Hade varit en dröm att få se en Fedal final där. Fattas väl bara runt 20 matcher för geten sedan är även Connors rekord slaget i match vinster (där inte alla skulle räknas men) kanske lägger ribban på 1300. Det fixar Djcovid 😂
Citera
2021-08-04, 07:16
Medlem
Lol. Elias Ymer och Jordan Thompson i infekterat gräl om en dubbelstuds. Domaren fick gå ner från stolen och ställa sig emellan för att mota bort Ymer.

https://youtu.be/QLPGS8FhFz8

Men Ymer vann (tennis-)matchen!
Citera
2021-08-04, 10:52
Avslutad
Nadal postar bild på sin Insta från Washington, framför Capitolium, "first time here!" Lite fascinerande att en kille som varit över hela världen och i USA hur många gånger som helst aldrig sett DC.

Men visst, de åker för att lira, inte för att köra sightseeing.

Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Lol. Elias Ymer och Jordan Thompson i infekterat gräl om en dubbelstuds. Domaren fick gå ner från stolen och ställa sig emellan för att mota bort Ymer.

https://youtu.be/QLPGS8FhFz8

Men Ymer vann (tennis-)matchen!

Borta från youtube pga copyright. Vad det Ymer som (kanske) hade dubbelstuds? Thompson kanske hade sett incidenten mot Sinner. Thompson är dock en rätt bra skalp.

Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
https://www-tennisworldusa-org.cdn.ampproject.org/v/s/www.tennisworldusa.org/amp_tennis/news/Roger_Federer/85317/roger-federer-s-four-records-that-cannot-be-broken/?amp_js_v=a6&amp_gsa=1&usqp=mq331AQKKAFQArABIIACAw %3D%3D

Nåt för "Frislyl att läsa på som vanligt vis svamlar i natt mössan. Påstod att alls rekord var brutna av Djocovid. Lille gubben Geten kommer alltid vara Get. Djocovid får ta en kurs i anger manegement efter hans bedrövliga beteende gång på gång på gång. Hans dröm är att vara hatad över hela världen. Of topic kul med US Open snart och Nadal tränar fint. Hade varit en dröm att få se en Fedal final där. Fattas väl bara runt 20 matcher för geten sedan är även Connors rekord slaget i match vinster (där inte alla skulle räknas men) kanske lägger ribban på 1300. Det fixar Djcovid 😂

Snark. Jag har en väldigt nykter och okontroversiell syn på hela GOAT-debatten som delas av de flesta.

Så om Djokovic vinner USO och tar en äkta GS plus är på 21 så säger du fortfarande att Federer är GOAT för han har flest semis, eller flest kvartar, eller är äldst, har bäst sponsring eller vad det nu må vara? Nä, det är "records" som gäller. Som att säga att Nadal är GOAT inte pga 20, utan pga att han varit i topp-10 längst.

5 USO i rad eller 5 Wimbledon i rad är han dessutom inte ensam om.
Citera
2021-08-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Nadal postar bild på sin Insta från Washington, framför Capitolium, "first time here!" Lite fascinerande att en kille som varit över hela världen och i USA hur många gånger som helst aldrig sett DC.

Men visst, de åker för att lira, inte för att köra sightseeing.

Borta från youtube pga copyright. Vad det Ymer som (kanske) hade dubbelstuds? Thompson kanske hade sett incidenten mot Sinner. Thompson är dock en rätt bra skalp.

Snark. Jag har en väldigt nykter och okontroversiell syn på hela GOAT-debatten som delas av de flesta.

Så om Djokovic vinner USO och tar en äkta GS plus är på 21 så säger du fortfarande att Federer är GOAT för han har flest semis, eller flest kvartar, eller är äldst, har bäst sponsring eller vad det nu må vara? Nä, det är "records" som gäller. Som att säga att Nadal är GOAT inte pga 20, utan pga att han varit i topp-10 längst.

5 USO i rad eller 5 Wimbledon i rad är han dessutom inte ensam om.

Borttaget nu ja, synd. Men ja, Ymer sprang fram mot nät för att hinna upp en kort boll. Dubbelstuds? Ja, kanske. Ymer fick över bollen och Thompson gjorde därefter ett till synes enkelt misstag när han slog i nät. Thompson var enligt egen utsago så säker på dubbelstuds att han slutade spela, därav ”missen”. Domaren konstaterade att han inte såg, och Ymer körde ”jag vet inte”, så Ymer tilldömdes poängen och fick matchboll. Då blev Thompson fullständigt bindgalen. När matchen var slut fortsatte tjafset och domaren fick kliva ner.
Citera
2021-08-04, 12:57
Medlem
Många som rackar ner på Ymer nu, att han fuskar, osv. Ofta känner man som spelare att det var dubbelstuds, eller så kanske man ser det på bollbanan, osv. Och det är klart att om Ymer gjort det och ändå hävdar ”jag vet inte”, ja då kanske man inte direkt vinner Stefan Edberg Sportsmanship Award.

Men det finns fler syndare här. Domaren bör kunna ha bättre klart för sig vad som hände. Hawk-eye borde finnas tillgängligt även för dubbelstuds.

Och Thompson kan inte bara sluta spela för att han tycker Ymer har dubbelstuds. Han vet som alla andra att det inte finns hawkeye för dubbelstuds. Han måste förutsätta att en dubbelstuds inte noterats av domaren och fortsätta spela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in