2020-09-22, 12:27
Medlem
ingetbranicks avatar
Kollade igenom kvallottningen i Paris. Det är inga dåliga namn man hittar där. Cecchinato, Gulbis, Garcia-Lopez, Sock, Karlovic, Troicki, Lorenzi, Mayer, Robredo. De två förstnämnda möter dessutom varandra. Cecchinato, semifinalist här så sent som 2018 (efter att ha besegrat Djokovic), och Gulbis som var i semi 2014 (efter att ha besegrat Federer).

Lite sorgligt att se forna storspelare harva i kvalturneringar, tycker jag. Ibland på grund av skador, ibland på grund av att åldern tagit ut sin rätt men de vägrar att inse att karriären är över. De hoppas väl på ett under, att allt plötsligt ska vända och att de får en sista stund i rampljuset, likt Connors i US Open 1991. Men de är inte Connors, och det kommer aldrig att ske.
Citera
2020-09-22, 16:49
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kollade igenom kvallottningen i Paris. Det är inga dåliga namn man hittar där. Cecchinato, Gulbis, Garcia-Lopez, Sock, Karlovic, Troicki, Lorenzi, Mayer, Robredo. De två förstnämnda möter dessutom varandra. Cecchinato, semifinalist här så sent som 2018 (efter att ha besegrat Djokovic), och Gulbis som var i semi 2014 (efter att ha besegrat Federer).

Lite sorgligt att se forna storspelare harva i kvalturneringar, tycker jag. Ibland på grund av skador, ibland på grund av att åldern tagit ut sin rätt men de vägrar att inse att karriären är över. De hoppas väl på ett under, att allt plötsligt ska vända och att de får en sista stund i rampljuset, likt Connors i US Open 1991. Men de är inte Connors, och det kommer aldrig att ske.

Gulbis hade verkligen talang för att komma långt. Synd när det skiter sig.
Citera
2020-09-22, 17:57
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Serbfittan har nu passerat Sampras i antal veckor som världsetta. Nu är det bara Fed som har fler veckor innanför västen(310). Djokern är inne på sin 287:e(and counting..).
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-09-22 kl. 18:00.
Citera
2020-09-23, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Fan vad läckert det vore om norrbaggen klådde Djokovic!

Fognini har en bok ute, tydligen lite skit om Nadal och Murray där.

Det användes av flera här inne igår kväll, men tydligen är inte de inläggen kvar längre.

Sen körs det rätt friskt med "psykopatiska drägget Federer" och "serbfittan" här inne, så man får inte vara alltför tunnhudad när det sker i en skämtsam ton.

Jag tror att jag myntade namnet, och jag ämnar fortsätta med det, så det så!
Citera
2020-09-23, 18:47
Medlem
EY gör det inte lätt för sig, han ger bort alldeles för många lätta bollar
Citera
2020-09-24, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Gulbis hade verkligen talang för att komma långt. Synd när det skiter sig.

Han sabbade karriären när han bestämde sig för att ändra sin forehandteknik. Finns det något proffs som lyckats med att göra en så stor teknisk ändring mitt i karriären?
Citera
2020-09-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Han sabbade karriären när han bestämde sig för att ändra sin forehandteknik. Finns det något proffs som lyckats med att göra en så stor teknisk ändring mitt i karriären?
Då borde han kunna återgå till den gamla tekniken.
Citera
2020-09-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose

DG
Citera
2020-09-24, 18:47
Avslutad
Mowgli möter Djokovic i första rundan i FO: guldläge för svensken, om nu inte the Serbinator hinner mörda en bollpojke och bli diskad först.

Drömlottning för Djokovic. Tufft för Nadal: måste gå igenom Fognini, Zverev, Thiem och Djoko för att vinna. Tsitsipas och Medvedev på Djokovics halva, men de har väl inte gjort så jävla mycket på grus.

Wawrinka möter Murray i första rundan.

Tupolev, tell me den här backhanden inte är bättre än Wawrinkas (Federers "best of" från ATP):

https://www.youtube.com/watch?v=XpA-Cs2poEU

Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Jag tror att jag myntade namnet, och jag ämnar fortsätta med det, så det så!

Tycker det är ett fyndigt namn. Löjligt med människor som blir kränkta av sånt, då kanske det är bättre att hänga på Familjelivs tennistrådar.
Citera
2020-09-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Mowgli möter Djokovic i första rundan i FO: guldläge för svensken, om nu inte the Serbinator hinner mörda en bollpojke och bli diskad först.

Drömlottning för Djokovic. Tufft för Nadal: måste gå igenom Fognini, Zverev, Thiem och Djoko för att vinna. Tsitsipas och Medvedev på Djokovics halva, men de har väl inte gjort så jävla mycket på grus.

Wawrinka möter Murray i första rundan.

Tupolev, tell me den här backhanden inte är bättre än Wawrinkas (Federers "best of" från ATP):

https://www.youtube.com/watch?v=XpA-Cs2poEU

Tycker det är ett fyndigt namn. Löjligt med människor som blir kränkta av sånt, då kanske det är bättre att hänga på Familjelivs tennistrådar.

All in på Mikael Ymer nu!! Töm spelkontot.
Citera
2020-09-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
DG

Vad har han gjort för teknisk ändring?
Citera
2020-09-24, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Då borde han kunna återgå till den gamla tekniken.

Är nog för sent. Har ju spelat i flera år nu med hans nya skumma forehand. Tidigare var den så naturlig. Nu är det bara plågsamt att se honom spela.

https://youtu.be/nN93ViB0iJ4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in