2020-09-18, 18:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Wojtek Fibak han var väl den senaste polacken innan Hurkacz? På ett ungefär 50-60 år mellan dessa 2

Fibak-tuellt höll ju på en bit in på 80-talet, så fullt så längesen var det inte.
Citera
2020-09-18, 19:08
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Jaha, dags att tippa då.

Musetti löser väl Koepfer-pusslet. Schwartzman spelar skit och Hurkacz kan nog slå bort honom. Då har vi i kvart:
Jokern-Musetti
Berrettini-Ruud
Shapovalov-Dimitrov
Hurkacz-Nadal (ja, jag tog inte ens upp att Flint-Kalle slår serben).

Jokern slår Musetti. Ruud lär nog kunna slå Berrettini, svårtippat. Dimitrov slår Shapovalov och Nadal slår polacken. Semi Jokern-Ruud/Dimitrov/Nadal. Tror alla vet hur det går därifrån. Den här gången får inte Jokern mer än totalt 8 gem mot Nadal i finalen.

Musetti åkte ut med dunder och brak. Jag måste gå emot en del av dina tips. Berrettini spöar norrbaggen. Shapovalov vinner mot Dimitrov. Nadal vinner mot Hurkacz/Schwartzman.

Jag tror på en final mellan Nadal och Shapovalov. Shapovalov tar sin första vinst mot Djokovic i semifinalen men har inte mycket att komma med i finalen mot Nadal som tar hem Rom.
Citera
2020-09-18, 19:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Musetti åkte ut med dunder och brak. Jag måste gå emot en del av dina tips. Berrettini spöar norrbaggen. Shapovalov vinner mot Dimitrov. Nadal vinner mot Hurkacz/Schwartzman.

Jag tror på en final mellan Nadal och Shapovalov. Shapovalov tar sin första vinst mot Djokovic i semifinalen men har inte mycket att komma med i finalen mot Nadal som tar hem Rom.

Shapovalov är på Nadals halva. Tror annars Shapovalov haft en chans, men nu är det inte mycket kvar i den halvan.

Att Musetti skulle åka var ingen större sensation. Wawrinka vann förvisso den där challengern, men han förlorade set mot vem som helst där. Och Nishikori var skadad/allmänt värdelös. Så det var subpar världsstjärnor han tog där, medan Koepfer tydligen är i form, och själv spöat såna som de Minaur.
Citera
2020-09-18, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fibak-tuellt höll ju på en bit in på 80-talet, så fullt så längesen var det inte.

Nu blir jag förbryllad här... räknar inte du heller med Janowicz?
Citera
2020-09-18, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Shapovalov är på Nadals halva. Tror annars Shapovalov haft en chans, men nu är det inte mycket kvar i den halvan.

Att Musetti skulle åka var ingen större sensation. Wawrinka vann förvisso den där challengern, men han förlorade set mot vem som helst där. Och Nishikori var skadad/allmänt värdelös. Så det var subpar världsstjärnor han tog där, medan Koepfer tydligen är i form, och själv spöat såna som de Minaur.

Att Koepfer är vänsterhänt såg ut att spela en betydande roll i den matchen. Sen hade Musetti känningar i armen och tog in läkaren efter första set.

Jasså, var ju synd att Shapo hamnade i den halvan. Jag blev ju alldeles till mig när jag läste Reggie Hamonds inlägg här ovanför =)
Citera
2020-09-18, 19:59
Medlem
Kanadicken pressade ju faktiskt Jokern sist. Han har fan den vildaste backhanden jag sett. Förvisso kanske inget tekniskt geni eller den vackraste backhanden, men vilken jävla raket! Tyvärr hörde jag honom säga i veckan att han mognat lite och spelar lugnare. Synd.
Citera
2020-09-18, 20:03
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:

Fan vad jag ser illa. Kan alltså bli en eventuell semi mellan Nadal och Shapovalov. Jo man ska inte dra alltför stora växlar men Musetti ser ändå tämligen bra ut. Ska bli intressant att se mer av honom. Sinner och Musetti - Italien kan ha något stort på gång den här generationen, tror en hel del på Sinner.

Ruud smyger fram på rankingen. Han tar hela tiden små steg framåt. Han börjar närma sig topp 30 nu...
Citera
2020-09-18, 20:23
Medlem
Jag tycker Lajovic spelar ganska bra och han har tagit två gem. Carreno tog också två.. Nadal blir inte att leka med denna korta grussäsong när han kommer in helt utvilad.
Citera
2020-09-19, 00:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jo man ska inte dra alltför stora växlar men Musetti ser ändå tämligen bra ut. Ska bli intressant att se mer av honom. Sinner och Musetti - Italien kan ha något stort på gång den här generationen, tror en hel del på Sinner.

Musetti är 2002a. Spanjoren Alcaraz är 2003a, och slog Musetti tidigare i år i en Challenger på grus.

Tydligen hade Musetti vunnit AO som junior. Inte alltid det betyder så mycket (finns vinnare som knappt ens blev proffs senare), men han verkar ju vara ett intressant framtidsnamn. Svårt att sia, dock. FAA, Sinner, Tsitsipas, osv: alla kan inte bli absoluta världsstjärnor.

Ser förresten att tysken Rudolf Molleker är 2000a. Borde vara hög tid för honom då om han ska bli nåt, men han verkar inte ha presterat särskilt mycket än.
Citera
2020-09-19, 16:23
Avslutad
Konstig sport, tennis. Kollade in lite på Djokovic - Koepfer i början av andra set. Serben hade tagit första och gick upp till 2 eller 3 - 0 på någon minut. Tysken bara strössla med fel. Stängde av streamen, tänkte att utgången var hur säker som helst. Kvalspelare som blir utklassad av världsettan, finns inte på kartan med en vändning där. Och nu är det 1-1 i set.

Novak lär väl ändå vinna, men inte direkt ett styrkebesked.
Citera
2020-09-19, 18:59
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Konstig sport, tennis. Kollade in lite på Djokovic - Koepfer i början av andra set. Serben hade tagit första och gick upp till 2 eller 3 - 0 på någon minut. Tysken bara strössla med fel. Stängde av streamen, tänkte att utgången var hur säker som helst. Kvalspelare som blir utklassad av världsettan, finns inte på kartan med en vändning där. Och nu är det 1-1 i set.

Novak lär väl ändå vinna, men inte direkt ett styrkebesked.

Blir en svettig nästa omgång för norrbaggen.

Bra gjort av Ruud att ta sig till semi ändå.

För övrigt var jag jävligt impad av Nadals första match i andra omgången(Bye i första). Att smiska ut en nybakad semifinalist från USO(Busta) med 6-1, 6-1 är jävligt starkt! Hur länge sedan var det han spelade en match på touren före det? 7 månader?

Man slutar aldrig att imponeras av de där herrarna. Och Djokovic som fortfarande borde gräma sig efter sin fadäs i USO har redan tuffat på (någorlunda) bekvämt fram till semi nu i Rom.

Jag slår vad om att vi får samma finalpar i Rom som i Paris nästa månad – Djokovic - Nadal.

Thiem kommer förmodligen vara "mätt" efter sin vinst. En riktig storstjärna är hungrig jämt. Det är därför Fed har 20 GS-titlar och det har snart Nadal också, väldigt smart.

Undra förresten var vår vän terribilis har tagit vägen. Han brukar alltid frekventera GS-trådarna, samt denna tråden, särskilt när det är mastersturneringar på gång. Han kanske tröttnade på att se tomma läktare och massa folk i munskydd.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-09-19 kl. 19:31.
Citera
2020-09-19, 22:57
Medlem
Undrar hur länge "Swarre" orkar stå emot mot Nadal man kan ju bara hoppas att han gör det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in