2020-09-19, 23:34
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Hyfsat många break i rad. Ingen håller sin serve. Får se om Schwartzman knyter ihop det nu..
Citera
2020-09-19, 23:37
Medlem
DeadLikeMes avatar
Kanontennis av Schwartsman. Kan gå hela vägen om han fortsätter såhär. Nadal måste få ordning på serven till Paris. Pressad i varje servegame.
Citera
2020-09-19, 23:39
Medlem
gato12s avatar
Skaplig flickvän han hade den lille pysslingen
Citera
2020-09-19, 23:41
Medlem
Härligt härligt vilken kanonmatch av argentinaren
Citera
2020-09-19, 23:42
Medlem
gato12s avatar
Var det lite ringrost från Nadal eller bör man vara orolig för hans medverkan i Paris...?
Citera
2020-09-20, 07:56
Medlem
Jisses, den såg jag inte komma. Jag struntade i den matchen. En kortväxt herre med 0-9 i matcher mot Nadal, det skulle bli 0-10 det. ”Kortväxt, då ska man få problem med Nadals topspin.” ”Man behöver nog vara lång som Söderling eller Djokovic”. Så tänkte jag. Ska bli kul att se matchen.
Citera
2020-09-20, 08:06
Bannlyst
Jag såg inte heller matchen, där fick man för det. Har dock kollat lite highlights på tuben idag och Diego var verkligen taggad, som en David Ferrer på amfetamin. Nadal såg dock tung och seg ut, inte alls på hugget.

Nu får man tänka om angående bettandet i franska.
Citera
2020-09-20, 13:56
Medlem
ingetbranicks avatar
Såg det först nu. Den såg man inte komma, sa Bull. I två raka, dessutom. Jisses. Nadal som hade varit rena ångvälten dittills i Rom, och så Schwartzman som spelade så uselt i US Open. Att Nadal hade 9-0 i inbördes möten mot Schwartzman gör ju inte skrällen mindre.

Men kul, så klart. Där fick man för att man tar ut saker i förskott. Fast nu blir väl Nadal förbannad och tränar ännu hårdare och är ännu mer fokuserad inför Paris. Att det är bäst av fem set talar ju inte till hans nackdel heller [Nähä? Tack för att du berättar ].
Citera
2020-09-20, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Jisses, den såg jag inte komma. Jag struntade i den matchen. En kortväxt herre med 0-9 i matcher mot Nadal, det skulle bli 0-10 det. ”Kortväxt, då ska man få problem med Nadals topspin.” ”Man behöver nog vara lång som Söderling eller Djokovic”. Så tänkte jag. Ska bli kul att se matchen.

Vete fan, Nazisten tog ett set på Nadal i förra(?) franska, och sen hade man lite känslan att Nadal blev räddad av regnet. Han var dessutom och störde Nadal en del i USO 2019. Kändes ändå som en tuff motståndare, där 9-0 i h2h inte var helt rättvisande.

Såg inte hela matchen, men den verkar ha påmint en del om hur Fognini slog han rätt rejält i Monte Carlo förra året. Peakade och slog vinnare efter vinnare.

Plus att Nadal verkar ringrostig: förstaserve på under 50%? När jag kollade i set ett hade Nadal förlorat 9 av de 10 senaste poängen vid ett tillfälle.

Sen the bigger picture: Rafa blir äldre, det är bara att acceptera. Förra året var det torsk i MC, Barcelona och Madrid, och han såg rätt sårbar ut, tills han vann i Rom. Han får stryk då och då, så är det.

Bara tre matchers uppvärmining för FO är också rätt suboptimalt.

Finns många som kan hota honom i FO. Dessutom i en turnering som sker under så exceptionella förutsättningar, i oktober med andra bollar, på kvällen och inomhus(?) etc. Han må vara en av favoriterna, men det är fan ingen säker affär att han vinner. Djoko, Thiem, Fognini, Schwartzman, Zverev, Tsitsipas och andra kan säkerligen slå honom om allt går vägen för dem.

Djocovic verkar ha blivit lite irriterad när domaren sa "gioco (game) Federer" en gång i serbens match mot Koepfer.

Här är förresten en ung Djokovic när han härmar Fed och Nadal i omklädningsrummet. Tror inte de uppskattade det alltför mycket, för att vara ärlig. :

https://www.youtube.com/watch?v=sLJohXgN9wM
Citera
2020-09-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Vete fan, Nazisten tog ett set på Nadal i förra(?) franska, och sen hade man lite känslan att Nadal blev räddad av regnet. Han var dessutom och störde Nadal en del i USO 2019. Kändes ändå som en tuff motståndare, där 9-0 i h2h inte var helt rättvisande.

Såg inte hela matchen, men den verkar ha påmint en del om hur Fognini slog han rätt rejält i Monte Carlo förra året. Peakade och slog vinnare efter vinnare.

Plus att Nadal verkar ringrostig: förstaserve på under 50%? När jag kollade i set ett hade Nadal förlorat 9 av de 10 senaste poängen vid ett tillfälle.

Sen the bigger picture: Rafa blir äldre, det är bara att acceptera. Förra året var det torsk i MC, Barcelona och Madrid, och han såg rätt sårbar ut, tills han vann i Rom. Han får stryk då och då, så är det.

Bara tre matchers uppvärmining för FO är också rätt suboptimalt.

Finns många som kan hota honom i FO. Dessutom i en turnering som sker under så exceptionella förutsättningar, i oktober med andra bollar, på kvällen och inomhus(?) etc. Han må vara en av favoriterna, men det är fan ingen säker affär att han vinner. Djoko, Thiem, Fognini, Schwartzman, Zverev, Tsitsipas och andra kan säkerligen slå honom om allt går vägen för dem.

Djocovic verkar ha blivit lite irriterad när domaren sa "gioco (game) Federer" en gång i serbens match mot Koepfer.

Här är förresten en ung Djokovic när han härmar Fed och Nadal i omklädningsrummet. Tror inte de uppskattade det alltför mycket, för att vara ärlig. :

https://www.youtube.com/watch?v=sLJohXgN9wM
Måste vara ganska ovanligt att en jude är nazist, framförallt då hans farfar flydde nazisterna under en transport till ett koncentrationsläger.
Citera
2020-09-20, 15:08
Bannlyst
Trevligt, de har släppt in ett par hundra på arenan.
Citera
2020-09-20, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Måste vara ganska ovanligt att en jude är nazist, framförallt då hans farfar flydde nazisterna under en transport till ett koncentrationsläger.

Hans gammelmorfar. "great grandfather on my mom’s side". Hursomhelst, trodde det var det smeknamnet vi körde med här.

Noterbart förresten att han fick spö av Dere i två raka förra veckan.

Tror han har en god chans att ta hela turneringen, har för mig att han pressat Djokovic på grus förut. Serben är dessutom nere 1-3 i första mot sälklubbaren Ruud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in