2012-03-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Favoritsekvens, efter att ha sett hela matchen: servar för matchen vid 5-4, 15:30 i tredje. Ess 135 mph utåt i BH-rutan, klassisk Roddick-manöver då pressen är på. Gillar hur han totalt växlade taktik i avgörande set och började gå för sin FH.

JMDP-Ferrer i natt, vad tror ni? Kan bli en jämn historia.

Jag tror och hoppas att Delpo tar det. Han har bra läge att visa nu att det är han som ska ta över femteplatsen efter Söderling, tycker varken att Berdych eller Tsonga är stabila nog och Ferrer är egentligen inte den spelare som har den högsta potentialen där, all respekt till honom men jag tror att hans dagar är räknade på den positionen. Men det återstår att se, Ferrer kan vara otroligt svår att slå när han har en bra dag.
Citera
2012-03-27, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Bra gjort av Roddick, han slog ju faktiskt Federer i en uppvisningsmatch för några veckor sedan, men att han skulle slå Federer i en tävling i den form Federer har visat hade jag inte trott. Men han måste spela bra redan i nästa match, för det är inte bara Roddick som är glad över att han vann utan det är även Juan Monaco som är hans motståndare i nästa runda.
Fast alla hans tre vinster är liknande, 3-set matcher på hardcourt i nordamerika, andra segern i Miami. Nej, man skall inte tro på något större, tyvärr, men man kan hoppas..
Citera
2012-03-27, 20:32
Medlem
Citat:
Jag tror och hoppas att Delpo tar det. Han har bra läge att visa nu att det är han som ska ta över femteplatsen efter Söderling, tycker varken att Berdych eller Tsonga är stabila nog och Ferrer är egentligen inte den spelare som har den högsta potentialen där, all respekt till honom men jag tror att hans dagar är räknade på den positionen. Men det återstår att se, Ferrer kan vara otroligt svår att slå när han har en bra dag.
Ferrer är lätt att underskatta, han är en evighetsmaskin. Delpo var lite vinglig emot Cilic i dom avgörande.
Citera
2012-03-27, 21:34
Medlem
camejos avatar
Vad skönt att Fish slog fuldryge Almagro till slut.
Citera
2012-03-27, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Ferrer är lätt att underskatta, han är en evighetsmaskin. Delpo var lite vinglig emot Cilic i dom avgörande.

Jag underskattar aldrig Ferrer, han är en av mina favoritspelare. Men han är inte en lika bra tennisspelare som Del Potro. Han kanske vinner imorgon, jag har absolut ingen aning, jag har inte haft möjlighet att följa denna turnering alls faktiskt, så jag har ingen vidare koll på hur det har sett ut. Men jag tror ändå att Del Potro kommer vara rankad högre än Ferrer när detta år är slut, om jag skulle tippa.
Citera
2012-03-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Vad skönt att Fish slog fuldryge Almagro till slut.

Jag vet inte om jag tycker så illa om Almagro, han är trots allt en av få spelare på touren som inte är slätstruken på banan. Visst kan han vara dryg och han försöker titt som tätt att psyka motståndarna men det fugerar ju inte så där jättebra. Men han är en av få spelare som faktiskt är lite av en bad guy på touren och det tackar inte jag nej tlll
Citera
2012-03-27, 23:42
Medlem
Citat:
Jag underskattar aldrig Ferrer, han är en av mina favoritspelare. Men han är inte en lika bra tennisspelare som Del Potro. Han kanske vinner imorgon, jag har absolut ingen aning, jag har inte haft möjlighet att följa denna turnering alls faktiskt, så jag har ingen vidare koll på hur det har sett ut. Men jag tror ändå att Del Potro kommer vara rankad högre än Ferrer när detta år är slut, om jag skulle tippa.
Jag gillar också David, klart att DP har vunnit en GS gör honom till en spelare med högre högsta nivå. Del Potro emot Karlovic så var DP i kontroll men visade lite darriga nerver när han skulle knyta till det, det håller inte emot David.
Almagro har notoriskt svårt på andra underlag än grus, sällan man ser en spelare nuförtiden som är så ojämn på olika underlag.
Citera
2012-03-28, 00:20
Medlem
Kongo_89s avatar
bara jag som tycker tempot i roddick-monaco är jäkligt intense? inte sett a rod slå så hårt på länge. fortfarande svagt med winners men hårt slår han faktist. dock är monaco snabb som en iller. han bjuder på en del bra tryck han med! tungt ställningskrig på centrecourten nu i första set. 5-5

edit monaco tog settet. skulle vilja se roddick variera lite mera. monaco är ofta rätt långt back i banan. stoppbollar?
Senast redigerad av Kongo_89 2012-03-28 kl. 00:29.
Citera
2012-03-28, 00:21
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Jag vet inte om jag tycker så illa om Almagro, han är trots allt en av få spelare på touren som inte är slätstruken på banan. Visst kan han vara dryg och han försöker titt som tätt att psyka motståndarna men det fugerar ju inte så där jättebra. Men han är en av få spelare som faktiskt är lite av en bad guy på touren och det tackar inte jag nej tlll

Det är så fjantigt med spelare som försöker psyka genom att stirra ner och skrika åt den andra spelaren efter vunnen poäng. Det är ju coolare om man låtsas som om ingenting när man springer in en backhandcross-passering. Effektivare psykning också.
Citera
2012-03-28, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
bara jag som tycker tempot i roddick-monaco är jäkligt intense? inte sett a rod slå så hårt på länge. fortfarande svagt med winners men hårt slår han faktist. dock är monaco snabb som en iller. han bjuder på en del bra tryck han med! tungt ställningskrig på centrecourten nu i första set. 5-5

edit monaco tog settet. skulle vilja se roddick variera lite mera. monaco är ofta rätt långt back i banan. stoppbollar?
Blev lite baksmälla för dom som överraskade i tidigare omgångar, Florian Mayer åkte ut efter vinsten emot Isner och Roddick åkte också ut.
EDIT, bra vinst för Caroline, slog Serena i raka set i Florida.
Senast redigerad av Alessandro 2012-03-28 kl. 03:21.
Citera
2012-03-28, 11:26
Medlem
Monaco fortsätter alltså att spela bra. Han hade en riktigt bra säsong förra året. Måste vara personbästa för honom nu med kvartsfinal?

Argentina blir att räkna med i DC i år igen. Egentligen är ju Monaco tredje gubbe i deras lag om man ska se till meriter, ganska bra bredd i laget.
Citera
2012-03-28, 13:25
Medlem
Dubbelfels avatar
Söderling är nere på raningens plats 30. Han har varit borta snart ett år. I kolumnen för "palyed tournaments" står 19, samma siffra som t ex Djokovic. Hur kommer det sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in