2019-11-03, 18:53
  #24349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Så är det. Först till 4 game (Tiebreak vid 3-3) Bäst av 5 set inga deuce eller fördel. Den som vinner poängen vid 40-40 vinner gamet. Inga linjedomare osv.

Ändå lite kul faktiskt 😁 blir ju lite annorlunda.
Men ändå inget man vill ska införas i flera turneringar.
Citera
2019-11-03, 19:31
  #24350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ändå lite kul faktiskt 😁 blir ju lite annorlunda.
Men ändå inget man vill ska införas i flera turneringar.

Just poängsystemet är det enda jag inte vill ha någon annanstans, där är jag traditionalist.

Så gott som allt annat står jag bakom. 4 minuters inmarsch/uppvärmning, serveklocka, inga nätservar, hawkeye som linjedomare och även tillgänglig för att utmana dubbelstuds, hämta/hänga handduken själv, publiken får röra sig fritt under matcherna.
Citera
2019-11-03, 22:32
  #24351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Just poängsystemet är det enda jag inte vill ha någon annanstans, där är jag traditionalist.

Så gott som allt annat står jag bakom. 4 minuters inmarsch/uppvärmning, serveklocka, inga nätservar, hawkeye som linjedomare och även tillgänglig för att utmana dubbelstuds, hämta/hänga handduken själv, publiken får röra sig fritt under matcherna.

Hawkeye och det med handduken håller jag absolut med om.
Serveklocka används väl redan i vissa turneringar? Tex GS turneringarna .
Vet inte vad jag tycker om nätserve , kan ju bli en dödande boll direkt på en boll som tar i nätet.
Citera
2019-11-03, 22:41
  #24352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Just poängsystemet är det enda jag inte vill ha någon annanstans, där är jag traditionalist.

Så gott som allt annat står jag bakom. 4 minuters inmarsch/uppvärmning, serveklocka, inga nätservar, hawkeye som linjedomare och även tillgänglig för att utmana dubbelstuds, hämta/hänga handduken själv, publiken får röra sig fritt under matcherna.
Du får helt klart min röst
Citera
2019-11-03, 23:55
  #24353
Medlem
abandoftrusts avatar
Serve klockan togs ju fram för Serben och Nadal, se dem stå och bolla i 1 minut, Nadal med sina rutiner osv. Tycker den är bra och borde införas på flera tävlingar, men är väl bara ett fåtal övriga som är så "speciella" som de.

https://www.youtube.com/watch?v=PLspfAQzTRI
Citera
2019-11-04, 13:00
  #24354
Medlem
abandoftrusts avatar
I skrivande stund är Nadal nu etta.
Citera
2019-11-04, 14:58
  #24355
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Serve klockan togs ju fram för Serben och Nadal, se dem stå och bolla i 1 minut, Nadal med sina rutiner osv. Tycker den är bra och borde införas på flera tävlingar, men är väl bara ett fåtal övriga som är så "speciella" som de.

https://www.youtube.com/watch?v=PLspfAQzTRI

Roligt klipp, och inte så långt ifrån verkligen även om det är fejkat. Det var ett jäkla studsande han höll på med förr.

Det finns några på damsidan som har extremt långa förberedeleser innan de servar, så man bara sitter och ber att de inte ska bomma förstaserven för att behöva genomlida proceduren igen innan det blir spel om bollen.
Citera
2019-11-04, 17:10
  #24356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
I skrivande stund är Nadal nu etta.

Men det är ju klart. Han var ju etta (på racet, det som är relevant, rankingen tittade jag inte på) redan när vi började diskutera det här för några dagar sedan. Då var han etta med mycket större marginal. Djokovic har inte passerat. Bara tagit in på försprånget, så att det nu är 640p. Jag skrev om några scenarier här:

(FB) Tennistråden

Kom att tänka på en till möjlighet. Om Nadal förlorar en match i gruppspelet medan Djokovic vinner samtliga, kan det hända att Nadal blir tvåa i sin grupp, medan Djokovic etta i sin. I så fall kommer Nadal och Djokovic att mötas redan i semifinal. Om Djokovic vinner den semifinalen, kommer Nadal ändå ha 40 fler rankingpoäng. Finalen blir i så fall ändå avgörande för vem som slutar året som världsetta, även om den inte spelas mellan Djokovic och Nadal.

Hur det än blir, oavsett vilka som möter vilka, kommer Djokovic behöva vinna minst 2 matcher fler än Nadal i slutspelet för att bli etta, i vissa scenarier 3 fler matcher. Gruppspelsvinster ger 200p, semifinalvinst 400p, och finalvinst 500p. Och det skiljer som sagt 640p. Så om Nadal tar sig till final utan att förlora en enda match, då kan inte Djokovic bli etta. Året slutspel har onekligen spännande förutsättningar!
Citera
2019-11-04, 20:12
  #24357
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Roligt klipp, och inte så långt ifrån verkligen även om det är fejkat. Det var ett jäkla studsande han höll på med förr.

Det finns några på damsidan som har extremt långa förberedeleser innan de servar, så man bara sitter och ber att de inte ska bomma förstaserven för att behöva genomlida proceduren igen innan det blir spel om bollen.

Hehe klart fejkat, okej så de finns några damer med som har svårt för nästan en halv minut.

Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Men det är ju klart. Han var ju etta (på racet, det som är relevant, rankingen tittade jag inte på) redan när vi började diskutera det här för några dagar sedan. Då var han etta med mycket större marginal. Djokovic har inte passerat. Bara tagit in på försprånget, så att det nu är 640p. Jag skrev om några scenarier här:

(FB) Tennistråden

Kom att tänka på en till möjlighet. Om Nadal förlorar en match i gruppspelet medan Djokovic vinner samtliga, kan det hända att Nadal blir tvåa i sin grupp, medan Djokovic etta i sin. I så fall kommer Nadal och Djokovic att mötas redan i semifinal. Om Djokovic vinner den semifinalen, kommer Nadal ändå ha 40 fler rankingpoäng. Finalen blir i så fall ändå avgörande för vem som slutar året som världsetta, även om den inte spelas mellan Djokovic och Nadal.

Hur det än blir, oavsett vilka som möter vilka, kommer Djokovic behöva vinna minst 2 matcher fler än Nadal i slutspelet för att bli etta, i vissa scenarier 3 fler matcher. Gruppspelsvinster ger 200p, semifinalvinst 400p, och finalvinst 500p. Och det skiljer som sagt 640p. Så om Nadal tar sig till final utan att förlora en enda match, då kan inte Djokovic bli etta. Året slutspel har onekligen spännande förutsättningar!

Ojdå, så himla jämt . Dragningen blir ju spännande, ser knappt någon ta serben i den formen han är i nu. Potentiella är väl, Medvedev, Maestro, Nadal. Får hoppas Nadal är fit , läste om nån liten muskel inflammation/skada i Paris, dock ej nåt super allvarligt utan han kommer lägga allt krut/fokus i London.
Citera
2019-11-05, 17:39
  #24358
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Serve klockan togs ju fram för Serben och Nadal, se dem stå och bolla i 1 minut, Nadal med sina rutiner osv. Tycker den är bra och borde införas på flera tävlingar, men är väl bara ett fåtal övriga som är så "speciella" som de.

https://www.youtube.com/watch?v=PLspfAQzTRI

Jag har sett den där videon förut men den är lika bra varje gång jag ser den. Till och med Djokovic måste uppskatta den.

Nu är det lottat....Jag skulle verkligen vilja se Nadal vinna för en gångs skull. Men jag tror tyvärr att Nadal aldrig kommer vinna slutspelet. Det blir den titeln han alltid kommer sakna i sitt prisskåp.

GRUPP AGASSI

Nadal
Medvedev
Tsitsipas
Zverev

GROPP BORG

Djokovic
Federer
Thiem
Berrettini
__________________
Senast redigerad av Reggie Hamond 2019-11-05 kl. 17:41.
Citera
2019-11-05, 17:54
  #24359
Bannlyst
Nadal känns lite tveksam, jag tror att han får det tufft. Medvedev och Zverev vidare i "Agassi".

Grupp två, där är ju Novak given favorit, sen gissar jag att Thiem kniper andraplatsen.
Citera
2019-11-05, 17:56
  #24360
Medlem
Bara favoritsegrar så här långt i Milano. Vi får hoppas att Micke blir den första att skrälla då. Matchen börjar snart.

Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag har sett den där videon förut men den är lika bra varje gång jag ser den. Till och med Djokovic måste uppskatta den.

Nu är det lottat....Jag skulle verkligen vilja se Nadal vinna för en gångs skull. Men jag tror tyvärr att Nadal aldrig kommer vinna slutspelet. Det blir den titeln han alltid kommer sakna i sitt prisskåp.

GRUPP AGASSI

Nadal
Medvedev
Tsitsipas
Zverev

GROPP BORG

Djokovic
Federer
Thiem
Berrettini

Känns som att det var en bra grupp för Nadal om han är hel. Federer hade varit svår för honom, han har haft stora problem med honom på snabbare underlag de senaste åren. Zverev brukar han spela bra emot. Vi får se hur det går nu. Ser mest fram emot Fed/Djo så här på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in