2019-07-10, 12:22
  #23149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nä, hans kräftgång började innan det. Typ i mitten av förra säsongen ungefär.

Dock vann han en del i år innan den matchen. Som följdes av 5 raka förluster.
Citera
2019-07-10, 12:53
  #23150
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Hur många kändisar kan spela tennis?? Det måste vara kändisar med någon typ av tennisbakgrund annars funkar det absolut inte.


Det kan nog vara rätt kul att se kända nybörjare som spelar också men jag hade tänkt mig de som spelar till vardags någon gång i veckan eller mer. Fast inte fd proffs.
Citera
2019-07-10, 15:22
  #23151
Medlem
Har alltid undrat det här men vad är det för typ av människor som går och ser tennis live? Hur orkar man sitta i 3-4 timmar i sträck för att se en sketen tennismatch?
Citera
2019-07-10, 15:40
  #23152
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Har alltid undrat det här men vad är det för typ av människor som går och ser tennis live? Hur orkar man sitta i 3-4 timmar i sträck för att se en sketen tennismatch?

För att kunna uppskatta tennis krävs att man är påläst och smart, vilket du förmodligen inte är.
Gå på din jävla fotboll och bete dig ett svin, jag får känslan av att det är din typ av sport.

Nöjd med svaret?
Citera
2019-07-10, 16:23
  #23153
Medlem
freeriderXIIs avatar
Precis som i fotboll blir givetvis tennisen betydligt mer intressant och underhållande om man håller starkt på någon av spelarna. Tyvärr har vi ingen svensk på topp 10 eller ens topp 50 hade blivit en helt annan nerv då.

Men möter han ingen svensk så håller jag som vanligt på Federer.

Men man kan även njuta av fotboll som tennis när man är neutral om den håller hög kvalité.

Tennis är lite som att njuta av en god whisky (ja även golf ännu mer så) och fotboll som att dricka bubblande champagne.

Publiken i Wimbledon njuter av jordgubbar och champagne de behöver inte smutta på någon whisky det ordnar spelet.


__________________
Senast redigerad av freeriderXII 2019-07-10 kl. 16:25.
Citera
2019-07-10, 19:27
  #23154
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Nä, hans kräftgång började innan det. Typ i mitten av förra säsongen ungefär.
Han pajade magen mot Nadal i FO18. Efter det har han haft svårt att ta sig tillbaka, även om han gjorde bra ifrån sig i AO19.
Citera
2019-07-10, 19:29
  #23155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Hur många kändisar kan spela tennis?? Det måste vara kändisar med någon typ av tennisbakgrund annars funkar det absolut inte.
Yngwie Malmsteen.
Citera
2019-07-10, 19:45
  #23156
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Yngwie Malmsteen.

....mot Måns Zelmerlöw. Måns har ett stort tennisintresse. Spelat en hel del tennis som tonåring och umgås med Jonas Björkman. Eller kanske Peter Jihde som har spelat tennis som ung.

Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Det kan nog vara rätt kul att se kända nybörjare som spelar också men jag hade tänkt mig de som spelar till vardags någon gång i veckan eller mer. Fast inte fd proffs.

Tennis är en så pass komplicerad sport att nybörjare går inte att ttta på. De får knappt över bollen och serva ordenligt kan de glömma. Men visst kända personer som spelar tennis lite då och då och är hyfsat bra kan säkert funka i TV.
Citera
2019-07-10, 20:02
  #23157
Medlem
freeriderXIIs avatar
Mellberg tror jag spelar rätt bra tennis.
Citera
2019-07-10, 22:02
  #23158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Yngwie Malmsteen.

Haha fyfan vad guld det hade varit att se fetfingret Yngve lira tennis

Blir inga donuts där inte i alla fall. Han har ju egen tennisbana hemma i Miami
Citera
2019-07-11, 00:29
  #23159
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Har alltid undrat det här men vad är det för typ av människor som går och ser tennis live? Hur orkar man sitta i 3-4 timmar i sträck för att se en sketen tennismatch?

Du måste såklart ha intresse för de, och kanske hängt med ett tag. När du väl har intresse så blir det som nåt du längtar efter att se Tex det som kommer ske på Fredag Fedal matchen, senast dem möttes i Wimbledon var år 2008 i en riktig rysar match, minns själv att de var mkt runtomkring med mörker, regn, (tror ej dem hade tak då) En av för många kallar den bästa tennis matchen genom tiderna. Jag är ett fan av båda men har mina 8 lax investerade i Fed som vinnare, väljer dock att ta bankens erbjudande och bara sitta och njuta av matchen som för mig blir "final" matchen i Wimbledon Vinner inte Maestro så håller ja tummar och tår att han tar divan Serben i Finalen
Citera
2019-07-11, 09:18
  #23160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Haha fyfan vad guld det hade varit att se fetfingret Yngve lira tennis

Blir inga donuts där inte i alla fall. Han har ju egen tennisbana hemma i Miami
Kolla hans instagram!
https://www.instagram.com/p/ByoIky5HRyd/?utm_source=ig_web_options_share_sheet

Vilken fitnessguru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in