2019-11-03, 12:08
  #24337
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Shapovalov lämnar återbud och in kommer istället spanjoren Alejandro Davidovich Fokina.


Nog ett klokt beslut, läste det på twitter. Han skyller på utmattning, men han har sett pigg ut i Paris den här veckan.
Citera
2019-11-03, 13:02
  #24338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
.....och Shapovalov drar sig ur Next Gen.

Shapovalov lämnar återbud och in kommer istället spanjoren Alejandro Davidovich Fokina.

Vilka tar sig vidare från grupperna?

Vad roligt att Fokina kom med!

Mina gissningar:
Grupp A:

Alex De Miñaur
Casper Ruud
Miomir Kecmanovic
Alejandro Davidovich Fokina

Grupp B:

Frances Tiafoe
Ugo Humbert
Mikael Ymer ( )
Jannik Sinner
Citera
2019-11-03, 15:44
  #24339
Bannlyst
Att vinna mot Novak är naturligtvis svårt, men för att ha en chans måste man ju i alla fall få över en retur då och då. Det här rullar nog iväg fort nu.
Citera
2019-11-03, 15:57
  #24340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Nog ett klokt beslut, läste det på twitter. Han skyller på utmattning, men han har sett pigg ut i Paris den här veckan.

Kan ha varit för att kunna fokusera helt på matchen idag. Jag hade visst missat starttiden. Trodde den skulle börja nu klockan fyra. Få hoppas att mina bitna naglar bakom skärmen på något vis ger extra fokus.
Citera
2019-11-03, 16:25
  #24341
Medlem
Vilket antiklimax, sin största utmaning och så tar han fram sitt sämsta spel, synd synd hade förhoppningar om en bra match
Citera
2019-11-03, 16:34
  #24342
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Vilket antiklimax, sin största utmaning och så tar han fram sitt sämsta spel, synd synd hade förhoppningar om en bra match

Verkligen, trist final. Synd med en sån avslutning på en så stor turnering.

Jaja, nu får vi börja ladda för London.
Citera
2019-11-03, 16:43
  #24343
Medlem
Djokovic får nog ändå ses som favorit att bli etta denna säsongen trots allt efter detta. Nadal måste nog ta sig långt för Djokovic lär väl vinna i London känns det som. Men vi får se vad Federer och Medvedev kan hitta på.
Citera
2019-11-03, 16:44
  #24344
Medlem
Märkligt och oförutsägbart, men det är väl det som är charmen, i 1:a omgången hade Djokovic till synes full huggning mot ca 100-rankade Moutet men han gick väl på tomgång då eftersom det var tillräckligt för den matchen
Citera
2019-11-03, 16:51
  #24345
Avslutad
2015 vann Djokovic som bekant ATP-racet och slutade som världsetta. Poängavståndet till snubben på andraplatsen (Murray): 7640 poäng.

Sug på den.

Tänkte bara det var värt att påminna om det. Mer än 7000 jäkla poäng, ofattbart.

Annars hoppas jag att Medvedev och Tsitsipas äntligen sätter permanent stopp för Big 3. Börjar bli trött på dem. Nuförtiden är de ju aldrig friska/i form samtidigt, så istället växlar de om med att dominera resten av fältet.
Citera
2019-11-03, 17:06
  #24346
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Trist final. Shapovalov - Tagen av stundens allvar. Shapovalov såg nervös ut från första till sista poängen. Som en boxare som åker på en smäll tidigt och aldrig riktigt återhämtar sig. Spelade lite bättre i andra set då serven satt men i helhet gör en dålig match och hans returtagande var under all kritik. Djokovic femte Paris titel...
Citera
2019-11-03, 18:02
  #24347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
.....och Shapovalov drar sig ur Next Gen.

Shapovalov lämnar återbud och in kommer istället spanjoren Alejandro Davidovich Fokina.

Vilka tar sig vidare från grupperna?

Jag säger....

Grupp A:

Alex De Miñaur
Casper Ruud
Miomir Kecmanovic
Alejandro Davidovich

Grupp B:

Frances Tiafoe
Ugo Humbert
Mikael Ymer
Jannik Sinner

Visst är det här en sådan där skum turnering där dom kör bara till 4 game? Var så förra årets turnering iallafall, men kanske bara var på test
Citera
2019-11-03, 18:29
  #24348
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Visst är det här en sådan där skum turnering där dom kör bara till 4 game? Var så förra årets turnering iallafall, men kanske bara var på test

Så är det. Först till 4 game (Tiebreak vid 3-3) Bäst av 5 set inga deuce eller fördel. Den som vinner poängen vid 40-40 vinner gamet. Inga linjedomare osv.
__________________
Senast redigerad av Reggie Hamond 2019-11-03 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in