2020-02-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
https://live-tennis.eu/en/atp-schedule

Den listar de kommande fyra veckorna. Jag vet ingen sajt som listar anmälningar längre fram än så, nån annan som vet?

Om du vill se fulla listorna: http://www.tennisteen.it/entry-list.html

På twitter finns kontot @EntryLists som gör uppdateringar vilka som dragit sig ur och är näst på tur att komma in i turneringar. Till kval/challengers finns @OtherLists.
Citera
2020-02-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Han bara skojar ett långsökt skämt kanske

Jo det såg jag ju att han skojade. Men jag förstod alltså inte skämtet.
Citera
2020-02-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Jo det såg jag ju att han skojade. Men jag förstod alltså inte skämtet.

Han skrev "häromåret". Vilket var 2019.

Många som har dålig tidsuppfattning här i tråden har jag märkt

2016 är 3-4 år sedan
Citera
2020-02-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han skrev "häromåret". Vilket var 2019.

Många som har dålig tidsuppfattning här i tråden har jag märkt

2016 är 3-4 år sedan

Det var jag som använde ordet häromåret. Så det är fortfarande bara min tidsuppfattning som kritiseras. Men jag använder dom här orden med flit, eftersom att jag tycker att det är lite kul att tänja på ordens betydelse, och tycker att det blir mer flyt i meningarna. Sen har dom här orden väl en ganska lös betydelse, enligt mig. Men det verkar som att jag tänjt för mycket för vad som accepteras av trådens läsare, när jag använt "några år" för 8, och "häromåret" för 4. Så jag får ta med mig de här pekpinnarna in i framtiden och se om jag kan lyckas med mer begripliga tidsangivelser framöver. =)
Senast redigerad av suppose 2020-02-21 kl. 13:26.
Citera
2020-02-21, 13:22
Medlem
Om det varit jag som vunnit den där täta matchen mot Herbert igår.. jag hade gått full apa. Djokovic-dunkar på bröstet, slita sönder skjortan, rubbet. Men för Felix var det där inget, nästa match.
Citera
2020-02-21, 13:30
Medlem
Citat:
Om det varit jag som vunnit den där täta matchen mot Herbert igår.. jag hade gått full apa. Djokovic-dunkar på bröstet, slita sönder skjortan, rubbet. Men för Felix var det där inget, nästa match.

Det är säkert bra för resultaten att vara så kall. Men jag tycker att det höjer upplevelsen för publiken om spelarna är mer känslomässigt med i matchen.
Citera
2020-02-21, 13:57
Medlem
Stefan4s avatar
Wow, jag kollade upp några äldre resultat och noterade att Söderling slog både Nadal (6-4, 6-4) och Djokovic (7-6, 6-1) i två raka set i ATP-slutspelet 2009. Det är en fin fjäder i hatten så här i efterhand.

https://en.wikipedia.org/wiki/2009_ATP_World_Tour_Finals_%E2%80%93_Singles
Citera
2020-02-21, 14:17
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:

Du fick mig att asgarva med den formuleringen gjorde min fredag
Citera
2020-02-21, 14:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Det var jag som använde ordet häromåret. Så det är fortfarande bara min tidsuppfattning som kritiseras. Men jag använder dom här orden med flit, eftersom att jag tycker att det är lite kul att tänja på ordens betydelse, och tycker att det blir mer flyt i meningarna. Sen har dom här orden väl en ganska lös betydelse, enligt mig. Men det verkar som att jag tänjt för mycket för vad som accepteras av trådens läsare, när jag använt "några år" för 8, och "häromåret" för 4.

Det är du som har rätt. "Häromåret" betyder just "för några få år sedan". Typ 2-4 år sedan. Men inte 2019, då hade det hetat "förra året".

https://svenska.se/tre/?sok=häromåret&pz=2

("några år" för 8 är däremot en annan femma...)

Citat:

Antar att det var för att han spelade i Frankrike mot en fransman. Såg highlightsen, grym match. Synd på Herbert, men FAA är en jävel. Har han inte räddat matchbollar två matcher i raden nu?

Såg också (highlights) Medvedev utklassa Sinner i de sista två seten efter att själv torskat 1-6 i första. Bra, vi behöver en stark Medvedev.
Citera
2020-02-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Wow, jag kollade upp några äldre resultat och noterade att Söderling slog både Nadal (6-4, 6-4) och Djokovic (7-6, 6-1) i två raka set i ATP-slutspelet 2009. Det är en fin fjäder i hatten så här i efterhand.

Det var ett slutspel värt namnet det!
Samtliga matcher i gruppen med Federer, Del Potro, Murray, och Verdasco gick till avgörande set.
I andra gruppen var det bara Nadals matcher, samt Söderlings vinst över Djokovic som inte gick till 3 set.

Sammantaget var det alltså otroligt jämnt. Matcherna var 3-setare och/eller innehöll tiebreaks, ofta både och. Enda undantaget var Söderlings vinst över Nadal i gruppspelet, och Davydenkos vinst över Del Potro i finalen.

Så ska det se ut när de 8 bästa i världen gör upp i ett slutspel!
Och Robin gjorde bra ifrån sig, som vann* sin grupp och spelade semi från att ha kommit in som reserv då Roddick dragit sig ur.

*De verkar ha ändrat systemet sedan dess. Idag tror jag att inbördes möten har högre prio än setvinster, vilket skulle gett Davydenko gruppvinsten.
Citera
2020-02-21, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Ja och torskade sedan mot Del Potro, en spelare som Robin aldrig riktigt lyckades lista ut. Nog för att Del Potro har samma styrkor och gjorde det lite bättre. Söderling hade inte den bästa defensiven.

Davydenko hade nog vunnit oavsett ändå, han var glödhet just då, så det spelar inte så stor roll.
Citera
2020-02-22, 11:02
Medlem
FNLSs avatar
Borde man inte gå ner på en serve även i tennis?
Färre ess, mer spel och fler break
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in