Federer börjar gråta i en intervju inför årets AO, efter fråga om hans avlidna tidigare tränare:
https://www.youtube.com/watch?v=2FIJcDQ_uQc
Måste säga att Federer ofta ger ett mycket sympatiskt intryck i intervjuer. Skön kille, jordnära (även om han är lite arrogant ibland, men det är svårt att undvika med de meriterna).
Citat:
Ursprungligen postat av
Bowlaren77
Vad händer med Tennisens framtid när Federer, Djocko och Nadal lägger av. Rätt ointresserad av tennis men genom åren har man alltid haft koll på alla legender & stora personligheter. Nu slog det mig att jag kan fan inte namnet på en spelare knappt utanför trion: Ymer känner man till....
Jag tror tennisen går en mörk & slätstruken framtid till mötes. Vad som behövs är en jämnare topp där det ingår Amerikanare, Fransmän, & Australiensare och helst ett par spanjorer och engelsmän i mixen.
Har jag fel eller är min känsla ngt på spåren?
Kommer komma nya. Har varit en ständig ström av storstjärnor rätt länge: Borg, McEnroe, Lendl, Edberg, Wilander, Becker, Agassi, Sampras -- alla de avlöste mer eller mindre varandra, och alla med 6-14 GS var, vilket nog kunde varit mer om de hållit på lite längre. Sen var det väl lite tomt ett tag just när Sampras la av och innan Federer dök upp. Kanske blir det så när Fedalovic lägger av. Men sen dyker nån ny upp.
Vet inte om det blir Zverev, Khachanov eller nån av dem, dock. Sen var kanske denna generation lite extrem, men det är säkert bara en tidsfråga innan nån vinner över 10 GS igen.